"שיטפון" של שיווקים ביהודה ושומרון בקיץ הקרוב? 30 מכרזי רמ"י מעבר לקו הירוק צפויים להיסגר עד סוף אוגוסט

מדובר במכרזים שרובם בייעוד מגורים – עם 2,144 יחידות דיור חדשות • מכרזים בקרני שומרון, בעמנואל, במעלה אפרים ובאדם – במסלול דיור במחיר מופחת • תשעה מכרזים בייעוד מסחר ומשרדים

שיתוף הכתבה
יישוב יהודי ביהודה ושומרון (שאטרסטוק)יישוב יהודי ביהודה ושומרון (שאטרסטוק)

האם אנחנו עומדים רגע לפני "שיטפון" רבתי של שיווקים מוצלחים לקרקעות ביהודה ושומרון? על פי המסתמן, כך אכן יקרה בשלושת החודשים הקרובים: מנתוני אתר רשות מקרקעי ישראל עולה כי לא פחות מ-30 מכרזים בייעודים שונים, במחוז יו"ש, צפויים להיסגר עד סוף חודש אוגוסט הקרוב. אם כולם ישווקו בהצלחה, מדובר על מספר משמעותי של 2,144 יחידות דיור חדשות, ועוד לא מעט שטחי מסחר ומשרדים.

על פי סקירת המכרזים המדוברים, החלק הארי של המכרזים המדוברים הוא בייעוד בנייה רוויה ובנייה של צמודי קרקע. המעניין לגלות הוא שחלק לא קטן מהמכרזים הללו הם מכרזים המשווקים במסגרת מסלול "דיור במחיר מופחת" – מהראשונים שמשווקים מעבר לקו הירוק. המכרזים הראשונים ששווקו במסלול זה במרחב יו"ש היו במעלה אדומים ובאדם (גבע בנימין), בסוף 2020, ושניהם שווקו בהצלחה.

חלק לא קטן מהמכרזים הללו הם מכרזים המשווקים במסגרת מסלול "דיור במחיר מופחת" – מהראשונים שמשווקים מעבר לקו הירוק. המכרזים הראשונים ששווקו במסלול זה במרחב יו"ש היו במעלה אדומים ובאדם (גבע בנימין), בסוף 2020, ושניהם שווקו בהצלחה

בין המכרזים הבולטים יש לציין את המכרז בעמנואל – מכרז להקמת 941 יחידות דיור ביישוב, במסלול מחיר מופחת, אשר הופך אותו לנרחב ולמקיף ביותר מבין 30 המכרזים שאמורים להיסגר בקרוב ביו"ש. נציין גם את המכרז באדם, אשר כולל 263 יחידות דיור, גם כן במסגרת מסלול דיור במחיר מופחת.

נזכיר בהקשר זה כי בנובמבר 2019 דיווחנו כאן על כישלונות חוזרים ונשנים של מכרזי מחיר למשתכן ביישוב עמנואל. מצב זה נמשך עד שבא אל סיומו ביוני 2020, אז שווקו כל המגרשים – עבור הקמת 166 יחידות דיור – בהצלחה מלאה.

לצד אלו, אמורים להיסגר לא מעט מכרזים ביו"ש שאינם בייעוד מגורים: מכרזים לדיור מוגן ולמסחר ומשרדים בבית אריה; מכרז למסחר ומשרדים בביתר עילית, וכן מכרז למגורים, מסחר או מלונאות בעיר החרדית; שני מכרזים, האחד לתעשייה והאחר למלונאות, במעלה אדומים; מכרז למסחר ומשרדים במועצה האזורית שומרון; מסחר ומשרדים בהר גילה, בקרני שומרון, בגבעת זאב, באפרת, באריאל ובאלפי מנשה. 

חלק מהמכרזים המוזכרים כאן אינם חדשים: מדובר במכרזים אשר פורסמו לפני תקופה ארוכה, אפילו לפני כמה שנים, והתמודדו על דחיות מועדים חוזרות ונשנות. מעניין לדעת אם כעת ייסגרו כולם בהצלחה – דבר שיעיד ללא ספק על תנופת בנייה והתפתחות ביהודה ושומרון

יש לציין כי חלק מהמכרזים המוזכרים כאן אינם חדשים: מדובר במכרזים אשר פורסמו לפני תקופה ארוכה, אפילו לפני כמה שנים, והתמודדו על דחיות מועדים חוזרות ונשנות. מעניין לדעת אם כעת ייסגרו כולם בהצלחה – דבר שיעיד ללא ספק על תנופת בנייה והתפתחות ביהודה ושומרון, דווקא בתקופה פוליטית רגישה, הן בכל הנוגע למצב הפוליטי בישראל עצמה, והן בכל הקשור ליחסים מול השלטון בארה"ב.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמלונאותמסחר ומשרדיםבנייה רוויהדיור מוגןיהודה ושומרוןצמודי קרקע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...