מכרזי מחיר למשתכן בעמנואל שווקו בהצלחה

לאחר 11 ניסיונות כושלים לאורך שנה וחצי, נסגרו מכרזי התוכנית עם הצעה זוכה • החברה הייתה היחידה שהגישה הצעה לצמד המכרזים

שיתוף הכתבה
היישוב עמנואל (המועצה המקומית עמנואל)היישוב עמנואל (המועצה המקומית עמנואל)

זה היה קשה, לקח לא מעט זמן – אבל בסוף קרה: לאחר יותר משנתיים של ניסיונות, שווקו בהצלחה בימים האחרונים שני מכרזי תוכנית מחיר למשתכן ביישוב עמנואל הסמוך לאריאל, מעבר לקו הירוק. מדובר בשני מכרזים להקמת 166 יחידות דיור בסך הכול.

כפי שפרסמנו כאן בנובמבר 2019, מכרזי מחיר למשתכן ביישוב החרדי נדחו לא פחות מ-11 פעמים במשך שנה וחצי. הם פורסמו לראשונה בינואר 2018, אך מאז לא נחלו הצלחה מסיבות שונות. המכרזים הזוכים הפעם הם מכרזים חדשים, שפורסמו בינואר השנה. גם סביבם פורסמו מודעות דחיית מועדים (המתייחסות לדחיית המועד האחרון להגשת הצעה) ארבע פעמים – אך הפעם הסיפור נגמר בסוף טוב.

הצעתה של אפי קפיטל עמדה על 5,098 שקל למ"ר, בעוד מחיר המקסימום שנקבע היה 5,100 שקל למ"ר. החברה תידרש לשלם גם הוצאות פיתוח, שמסתכמות בכ-10.87 מיליון שקל לשני המגרשים יחד

החברה הזוכה היא חברת אפי קפיטל – שהייתה היחידה שהגיעה הצעות לשני המכרזים. הצעתה עמדה על 5,098 שקל למ"ר, בעוד מחיר המקסימום שנקבע היה 5,100 שקל למ"ר. החברה תידרש לשלם גם הוצאות פיתוח, שמסתכמות בכ-10.87 מיליון שקל לשני המגרשים יחד. 

שטח המגרשים הוא 27,549 מ"ר. על המגרש הקטן יותר מתוכננות לקום 88 יחידות דיור, ואילו דווקא על המגרש הגדול יותר יוקמו דירות במספר קטן יותר – 78 יח"ד. ייתכן כי מספר יחידות הדיור הנמוך יותר נקבע בשל העובדה שמגרש זה אמור לכלול גם שתי חנויות שיוקמו במסגרת הפרויקט. 

בסך הכול ייבנו במתחמים אלו 166 יחידות דיור, כאמור: 58 יחידות דיור במסגרת תוכנית מחיר למשתכן , ועוד 108 יחידות דיור שישווקו, כנראה, בשוק החופשי. הוצאות הפיתוח ליחידת דיור במגרש הגדול מבין השניים הן 73,667 שקל, ובמגרש הקטן יותר – 58,227 שקל.

אפי קפיטל , שהוקמה בשנת 2006, ריכזה בשנים האחרונות מאמצים רבים בתוכנית מחיר למשתכן , בכל רחבי הארץ. הפרויקט הראשון שזכתה בו במסגרת התוכנית היה פרויקט "השמורה" בראש העין, שכלל 276 יחידות דיור; מאז זכתה החברה במתחמים נוספים ביישוב רכסים שליד חיפה, בגדרה, באשקלון, בקריית מוצקין ובבית שמש.

יולי 2016: פרסום המכרז הראשון במסגרת תוכנית מחיר למשתכן מעבר לקו הירוק

מכרזי מחיר למשתכן מעבר לקו הירוק שווקו על ידי המדינה החל בנובמבר 2016, אז פורסם המכרז הראשון בקריית ארבע, ביולי אותה שנה. מאז פורסמו מכרזים במסגרת התוכנית ביישובים רבים ביהודה ושומרון: באריאל, בבית אל, בבית אריה ובמעלה אדומים, כמו גם בעמנואל כמובן.

באריאל שווקו עד היום שבעה מכרזים בהצלחה, במחירים של 6,355 שקל עד 7,390 שקל למ"ר – גבוהים ביותר מ-15% מהמחירים הזוכים במכרזים האחרונים בעמנואל, שנמצאת מרחק 20 דקות נסיעה משם

מעלה אדומים ואריאל הן כנראה הערים המובילות מבחינה זו ביהודה ושומרון, עם תשעה מכרזים שפורסמו בכל אחת מהן עד היום – ורובם שווקו בהצלחה. באריאל שווקו שבעה מכרזים בהצלחה, במחירים של 6,355 שקל עד 7,390 שקל למ"ר – גבוהים ביותר מ-15% מהמחירים הזוכים במכרזים האחרונים בעמנואל, שנמצאת מרחק 20 דקות נסיעה משם; במעלה אדומים שווקו בהצלחה שמונה מכרזים, במחירים גבוהים עוד יותר: בין 7,395 שקל ל-10,195 שקל למ"ר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמחיר למשתכןהמועצה המקומית עמנואלאפי קפיטלאפי שקדימכרזים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...