"הנזקים לדירות בישראל במבצע שומר החומות נאמדים בכ-130 מיליון שקל – פי שניים ויותר מצוק איתן"

כך על פי הערכת התאחדות קבלני השיפוצים • הנזק – על אף שמבצע שומר החומות ארך כחמישית מהזמן שארך מבצע צוק איתן • העלות המוערכת אינה כוללת נזקים לתשתיות, לרכבים ולרכוש שאינו הבתים עצמם

שיתוף הכתבה
יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב (סיון פרג')יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב (סיון פרג')

התעצמותו של החמאס מתבטאת גם בהיקף הנזקים ובעלותם: נזקי סבב הלחימה האחרון, מבצע "שומר החומות", לבתים בישראל, נאמדים ביותר מפי שניים מהנזקים לאורך מבצע צוק איתן – כך מעריכים אנשי התאחדות קבלני השיפוצים. על פי הערכות אלו, הנזקים בסבב הלחימה לדירות, בעיקר כתוצאה מפגיעת רקטות ורסיסים, עומדים על כ-130 מיליון שקל.

"מדובר בנזקים של יותר מפי שניים בהשוואה לסבב הלחימה הקודם, במסגרת מבצע 'צוק איתן'", נכתב בהודעת ההתאחדות, "שנזקיו הסתכמו בכ-60 מיליון שקל". יש לציין ולהזכיר כי מבצע צוק איתן נמשך כחמישים ימים – פי חמישה ממבצע שומר החומות, שנמשך 11 ימים. בהתאחדות מדגישים כי הנזקים לא כוללים נזקים לתשתיות, לרכב ולרכוש שאינו הבית עצמו.

לפי נתוני התאחדות קבלני השיפוצים, הנזקים העיקריים מהפגיעות הינם זכוכיות שבורות, תריסים וחלונות שבורים, נזקי אלומיניום, טיח וצבע אשר זקוקים לתיקון ונזקי ריצוף ואיטום - בעקבות פגיעת הרקטות, כאמור. ההערכה היא כי רוב נזקי השיפוצים בסבב הנוכחי יתוקנו בתוך חצי שנה לעשרה חודשים. 

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב: "קרוב ל-70% מהפגיעות לבתים בישראל בסבב האחרון היו 'קלות' יחסית, ונגרמו בעיקר מרסיסים ומפגיעות הדף בטווח של מאות מטרים בודדים מנפילת הרקטה.

במרבית הפגיעות עבודות השיפוצים עשויות להימשך מספר חודשים לא מבוטל, אך במקרים של פגיעה ישירה בבתים לעיתים נדרשת הריסת המבנה ובנייתו מחדש, או לחילופין שיפוץ מאסיבי יסודי, שעשוי לקחת זמן רב יחסית. בפגיעות אלו עבודת השיפוץ עשויה להימשך גם יותר משנה של עבודה". עוד מציין סיב כי להערכתו "ללא כיפת ברזל וההגנה שהיא מספקת מפגיעת טילים, הנזק למבנים עשוי היה להיות פי ארבעה ואף יותר מהנזק הנוכחי".

בהתאחדות קבלני השיפוצים אף משווים בין שלושה סבבי הלחימה האחרונים שניהלה מדינת ישראל מול החמאס בעזה: במבצע עמוד ענן עמדה עלות הנזקים על כ-45 מיליון שקל; במבצע צוק איתן, כאמור, עמדה עלות הנזקים על כ-60 מיליון שקל – זאת בעקבות ירי 3,356 רקטות לעבר ישראל; במבצע שומר החומות ההערכות הן לעלות של כ-130 מיליון שקל, כאמור, וזאת בעקבות ירי של כ-4,360 רקטות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ערן סיבשיפוציםהתאחדות קבלני השיפוצים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...