דריסת הרגל של סאמיט בניו יורק הופכת משמעותית: רכשה 107 יח"ד תמורת 25 מיליון דולר

מדובר בדירות להשכרה, שאותן רכשה חברה בת של סאמיט בשתי עסקאות • עסקה אחת – ב-Upper West Side במנהטן; העסקה השנייה – בברונקס

שיתוף הכתבה
בעלי סאמיט והיו"ר, זוהר לוי (יח"צ)בעלי סאמיט והיו"ר, זוהר לוי (יח"צ)

חברת סאמיט ממשיכה ב"מסע רכישות" בניו יורק, ובארה"ב כולה: החברה הודיעה היום (ג') לרשות לניירות ערך כי חברה בת זרה שלה התקשרה בשתי עסקאות לרכישת 107 יח"ד להשכרה בניו יורק, תמורת כ-25 מיליון דולר. 

בעסקה אחת נרכשו 47 יח"ד ב- Upper West Sideשל מנהטן תמורת כ-18 מיליון דולר, המשקפים מחיר של כ-450 דולר לרגל רבוע. החברה מעדכנת כי הבניין כולל יח"ד שאינן מאוכלסות, ובכוונתה לשפץ את היחידות הפנויות ולפעול להשכרתן או למכירתן בהמשך. "עסקה זו תמומן ממקורות החברה, ובאמצעות ממימון בנקאי בשיעור כ-70% מעלות הרכישה", נכתב בהודעת סאמיט .
 
בעסקה הנוספת כוללת רכישה של 60 יח"ד בשני בניינים בברונקס, בשטח להשכרה של 54,400 רגל רבוע, תמורת כשבעה מיליון דולר, המשקפים מחיר של כ-130 דולר לרגל רבוע. החברה מעדכנת כי התשואה הצפויה נטו בעסקה זו הינה כ-5.34%, וכי גם כאן בכוונתה לממן את הרכישה ממקורותיה בעצמיים וממימון בנקאי בשיעור כ-70%.

עסקה זו מייצגת את אסטרטגיית החברה לבניית פורטפוליו משמעותי של יח"ד להשכרה לטווח ארוך בניו יורק, במחיר נדל"ני נמוך, בתשואה יציבה ובפער ריבית חיובי גבוה בין התשואה על הנכסים לבין עלות החוב"

"עסקה זו מייצגת את אסטרטגיית החברה לבניית פורטפוליו משמעותי של יח"ד להשכרה לטווח ארוך בניו יורק, במחיר נדל"ני נמוך, בתשואה יציבה ובפער ריבית חיובי גבוה בין התשואה על הנכסים לבין עלות החוב", נכתב בהודעת סאמיט .
 
"העסקאות מבוצעות עם שותף מקומי, באמצעות חברות נכס ייעודיות אשר החברה בעלת השליטה בהן, והשותף יהיה אחראי על ההפעלה השוטפת של הנכסים ושל חברות הנכס. החברה תעמיד כ-85% מההון העצמי הנדרש לצורך כל עסקה, והשותף המקומי יעמיד כ-15% מההון העצמי הנדרש".

נזכיר כי בחודש פברואר האחרון הודיעה החברה על רכישת שלושה קניונים במישיגן, ארה"ב, תמורת כ-17.5 מיליון דולר; כחודש לאחר מכן דיווחה החברה על רכישת מלון בטיימס סקוור בניו יורק, תמורת ארבעה מיליון דולר; בתחילת אפריל דיווח ההחברה על הסכם לרכישת זכויות חכירה במלון נוסף בניו יורק, תמורת כ-2.5 מיליון דולר בשנה; ובסוף אפריל היא דיווחה על רכישת 490 יח"ד בעשרה בניינים בעיר, תמורת כ-89 מיליון דולר.

בכך מסתכמות ההשקעות של החברה בעת האחרונה בארה"ב בסכום של כ-138 מיליון דולר. ברקע זה נזכיר גם את רכישת מניותה של חברת מגוריט הישראלית על ידי סאמיט, בתמורה לסכום של 98 מיליון שקל – עסקה שהוכרזה בתחילת אפריל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מגוריטהרשות לניירות ערךהשקעה בנדל"ן בחו"לנדל"ן חו"לסאמיט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...