סאמיט רוכשת שלושה קניונים בשטח כ-128,000 מ"ר במישיגן, ארה"ב; התמורה: כ-17.5 מיליון דולר

שני קניונים כבר נרכשו על ידה, והשלישי יירכש בימים הקרובים • מדובר בעסקה שביצעה החברה הבת עם שותף מקומי, והיא בוחנת את האפשרות לבצע במשותף "השקעות בנכסי מקרקעין דומים בארה"ב"

שיתוף הכתבה
זוהר לוי, בעלי סאמיט ויו"ר החברה (יח"צ)זוהר לוי, בעלי סאמיט ויו"ר החברה (יח"צ)

חברת סאמיט , בבעלות איש העסקים זוהר לוי, הודיעה היום (א') לרשות לניירות ערך כי חברה בת שלה התקשרה במערך הסכמים לרכישה של שלושה קניונים במדינת מישיגן בארה"ב, בתמורה כוללת של כ-17.5 מיליון דולר.

"הקניונים האמורים משתרעים על קרקעות בשטח של כ-825,000 מ"ר, וכוללים שטח להשכרה של כ-128,000 מ"ר. שיעור התפוסה הממוצע של הנכסים הינו כ-51%, וההכנסה השנתית מהם, על בסיס החוזים הקיימים, נטו בניכוי הוצאות תפעול, הינה כ-5-4 מיליון דולר"

"הקניונים האמורים משתרעים על קרקעות בשטח של כ-825,000 מ"ר, וכוללים שטח להשכרה של כ-128,000 מ"ר", כתבה החברה בהודעתה. עוד עדכנה החברה כי "שיעור התפוסה הממוצע של הנכסים הינו כ-51%, וההכנסה השנתית מהם, על בסיס החוזים הקיימים, נטו בניכוי הוצאות תפעול, הינה כ-5-4 מיליון דולר". סאמיט הוסיפה ועדכנה כי שני נכסים כבר נרכשו, ביום שישי האחרון, וכי השלמת הרכישה של הנכס השלישי צפויה להתקיים בשבועות הקרובים.

"החברה הבת התקשרה בעסקה באמצעות חברה זרה בשליטתה, המוחזקת עם שותף מקומי אשר אינו קשור לחברה ו/או לבעלי שליטה בה", נרשם עוד בהודעה. "על פי ההסכם עם השותף המקומי, החברה הבת תהיה בעלת השליטה בחברות הנכס הנרכש, באמצעות החברה הזרה, והשותף המקומי יהיה אחראי על ההפעלה השוטפת של הנכסים. החברה קשורה גם בהסדר לא מחייב עם השותף המקומי לשם בחינה משותפת של השקעות בנכסי מקרקעין דומים בארה"ב".

עוד סוכם כי סאמיט תעמיד כ-90% מההון העצמי הנדרש לצורך העסקה, והשותף המקומי יעמיד כ-10% מההון העצמי הנדרש. התזרים החיובי של חברות הנכס יחולק בין הצדדים לפי יחס השקעת ההון העצמי עד להחזר ההשקעה, בתוספת 12% לשנה. "לאחר מכן כל העודפים של חברות הנכס יחולקו באופן ש-50% מהעודפים יחולקו בין בעלי המניות בחברה הזרה, ואילו 50% ישולם כדמי הצלחה לגורם הקשור לשותף המקומי, וזאת עד שבעלי המניות בחברה הזרה ייהנו מ-IRR (שיעור תשואה פנימי) של 20% על השקעתם", נכתב בהודעה. "כל עודף נותר יחולק באופן שיבטיח שסך כל החלוקות המצטברות מחברות הנכס יחולקו בחלקים שווים בין גורם הקשור לשותף המקומי לבין בעלי המניות בחברה הזרה".

נזכיר כי על רקע זה הודיעה בתחילת החודש חברה בת של סאמיט , Summit Properties Limited, כי היא בוחנת אפשרויות אסטרטגיות הנוגעות להחזקותיה בחברות בנות בגרמניה, "אשר עשויות להוביל למכירת חברות בנות למשקיע בינלאומי", לשון ההודעה. לחברה כיום 130 נכסים מניבים, הן בישראל והן בגרמניה, וייתכן שהרכישה במישיגן היא צעד ראשון לכניסה אל השוק האמריקאי. סך כל הנכסים ברשותה כיום חולשים על כ-1.3 מיליון מ"ר להשכרה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךסאמיטזוהר לויSummit Properties Limited
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...