רמ"י על אזהרת עיריית הרצליה לגבי מכרז "קריית שחקים" בעיר: "הפוסל במומו פוסל"

העירייה פרסמה הודעה שבה היא מזהירה את המשתתפים במרכז כי התוכנית כוללת "כשלים תכנוניים מהותיים" • הרשות: "ניסיון לסכל את מימוש מדיניות הממשלה להגדלת היצע הדיור"

שיתוף הכתבה

ההתנגשות בין רשות מקרקעי ישראל לעיריית הרצליה: בימים האחרונים פורסמו בכלי התקשורת השונים ידיעות בדבר אזהרתה של העירייה מהשתתפות במכרז "קריית שחקים" שפורסם בעיר על ידי רמ"י. עוד הצהירה העירייה כי רכישת קרקעות במסגרת המכרז כמוה כשימת הכסף על קרן הצבי. העירייה אף הגדילה לעשות ופרסמה מודעה נגד התוכנית, שבה היא מכריזה כי היא "כוללת כשלים תכנוניים מהותיים".

זו המודעה:

קרדיט: עיתון עיריית הרצליהקרדיט: עיתון עיריית הרצליה

הרשות לא נשארה חייבת, וטענה כי ברגע שהתוכנית בתוקף – לעירייה אין בעצם מה לעשות. היום, בהודעה שנשלחה למערכת מרכז הנדל"ן , הקו התקיף מצד הרשות נמשך: "אין אלא להצר על ניסיונה העקר של עיריית הרצליה לסכל את מימוש מדיניות הממשלה בעניין הגדלת היצע הדיור בישראל בתקופה קריטית זאת, תוך איומי סרק על יזמים. 

בכל הנוגע לטענות העירייה בדבר עמידת המדינה בהתחייבויותיה נאמר 'הפוסל במומו פוסל': במשך שנים עיריית הרצליה גררה רגליים ואף סיכלה באופן אקטיבי את מימוש ההסכם. מדינת ישראל אינה בת ערובה בידי העירייה ותמשיך כאמור במימוש מטרותיה"

רשות מקרקעי ישראל נחושה לפעול לשם מימוש מטרותיה ולשווק יחידות דיור גם בהיעדר שיתוף פעולה מצד הרשות המקומית. בכל הנוגע לטענות העירייה בדבר עמידת המדינה בהתחייבויותיה נאמר 'הפוסל במומו פוסל': במשך שנים עיריית הרצליה גררה רגליים ואף סיכלה באופן אקטיבי את מימוש ההסכם. מדינת ישראל אינה בת ערובה בידי העירייה ותמשיך כאמור במימוש מטרותיה".

תוכנית קריית שחקים הופקדה באוגוסט 2018. היא מיועדת להקמת 1,500 יחידות דיור על 120 דונם ב"משולש התחבורה", בסמוך לתחנת הרכבת ולשדרות שבעת הכוכבים. הבינוי במתחם יגיע עד 67 קומות, והוא יכלול גם כ-200,000 מ"ר של שטחי תעסוקה, שטחים ציבוריים ועוד. 

בעת הפקדת התוכנית באוגוסט 2015 אמר ראש העיר, שהוא היוזם שלה: תוכנית זו היא חלק מחזוני להתחדשות עירונית ולתוספות יחידות מגורים ועסקים בעיר הרצליה במטרה לאפשר לבני העיר להמשיך ולגור בה"

כפי שמצוין באתר העירייה, יוזם התוכנית הוא ראש העיר הנוכחי, משה פדלון, שגם בעת הפקדת התוכנית שימש כראש העיר. בזמנו אמר על הפקדתה כי "מדובר בתוכנית רחבה ומורכבת, שכאשר תצא לפועל, תשלב סביבה של עסקים קלים, מגורים ופנאי, והכול בלב העיר הרצליה, במרחק קצר מכל צירי התחבורה הראשיים של מדינת ישראל. תוכנית זו היא חלק מחזוני להתחדשות עירונית ולתוספות יחידות מגורים ועסקים בעיר הרצליה במטרה לאפשר לבני העיר להמשיך ולגור בה".

מאז אותה הצהרה השתנו דברים רבים. ראש העיר פדלון אמר, על רקע פרסום מוזעת האזהרה: "תוכנית 'קריית שחקים הרצליה' שתוכננה בוותמ"ל חרף התנגדות העירייה, כוללת כשלים תכנוניים מהותיים שבגינם עתרה עיריית הרצליה לבית המשפט המחוזי.

בעתירתה, שעדיין תלויה ועומדת, ביקשה העירייה מביהמ"ש להורות על שינוי מהותי בכל הקשור לשלביות התוכנית והתשתיות או להורות על ביטול אישורה. פרסום המכרז מטעם רמ"י לא נעשה בשיתוף העירייה, ולכן כל עוד לא תעמוד המדינה בהתחייבויותיה לתשתיות לאומיות ולא ייפתרו כשלי התכנון, לא תוכל העירייה לאפשר את קידום הבנייה במקום".

נציין כי לפני כשנתיים, בפברואר 2019, התגלעה מחלוקת אחרת בין העירייה לבין רמ"י – זאת סביב הסכם הגג, שלטענת העירייה הוקפא בפועל. בהתאם לכך הצהירה העירייה על הקפאת עבודות הבנייה בגליל ים, הכרזה שלאחר כמה ימים בוטלה, בעקבות יישור ההדורים בין הצדדים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשה פדלוןעיריית הרצליהקריית שחקים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...