דרמה בהרצליה: ראש העיר פדלון מקפיא את עבודות הבנייה בגליל ים

העירייה טוענת: המדינה הקפיאה בפועל את הסכם הגג • פדלון: "בהיעדר קידום התשתיות שלהן התחייבה המדינה, לא ניתן יהיה לגור בשכונה ולכן לא נאפשר את הפיתוח"

שיתוף הכתבה
משה פדלון - ראש עיריית הרצליה משה פדלון - ראש עיריית הרצליה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה החליטה היום (ד'), על הקפאת הבנייה בשכונת גליל ים בעיר. בטענה כי המדינה הקפיאה בפועל את הסכם הגג עימה, שנחתם מול רשות מקרקעי ישראל בינואר 2016. בזמנו, בעת חתימת ההסכם, הגדירו ראש העיר, משה פדלון, כ"הסכם שעתיד לחולל שינוי מהפכני בעיר". כעת הדברים נראים אחרת לגמרי.

הסכם הגג אמור היה להוסיף 8,000 דירות חדשות בהרצליה, בשלושה מתחמים: בגליל ים, שם תוכננו להיבנות 3,000 יחידות דיור, במתחם אפולוניה שאמור היה לכלול גם כן כ-3,000 יחידות דיור, ובקריית שחקים (שנמצאת מערבית לקניון שבעת הכוכבים), שם תוכננה בניית כ-1,800 דירות. באשר לגליל ים, סוכם במסגרת התוכנית כי כ-1,700 דירות יצאו לשיווק מיידי, לאחר השלמת התכנון הסטטוטורי.

נוסף על כך, סוכם כי רשות מקרקעי ישראל תממן במסגרת התוכנית את הקמתם של שני מחלפים חדשים בכביש מס' 2 (כביש החוף), מחלף רב המכר ומחלף אפולוניה, ואת הרחבת רחוב ז'בוטינסקי בעיר, עד רחוב מנחם בגין. הרשות אף אמורה היתה לממן במסגרת התוכנית את עלויות הפיתוח בשלושת המתחמים שצוינו קודם לכן, ולהשקיע 70 מיליון שקל בהקמת פארק בגליל ים. כמו כן, הייתה אמורה התוכנית לאפשר את העתקת המכון העירוני לטיהור שפכים ואת סגירתו.

בהודעתה מהיום טענה העירייה שהמדינה לא רק הקפיאה את הסכם הגג, אלא גם לא עמדה בהתחייבותה בנוגע למכסה משמעותית של דירות עבור בני העיר, במסגרת פרויקט מחיר למשתכן: הפרויקט, שתוכנן לקום בגליל ים ושעליו סוכם גם כן במסגרת הסכם הגג, אמור לכלול כ-1,800 יחידות דיור, 440 מתוכן לבני העיר.

"לפיכך, החליטה הבוקר הוועדה המקומית על הקפאת כל עבודות הבנייה והפיתוח בגליל ים, עד שניתן יהיה לוודא כי מימוש זכויות תושבי הרצליה לדיור בר השגה ולאיכות החיים של התושבים - בשכונה בפרט ובעיר בכלל - יובטחו ויישמרו", נכתב בהודעה. נוסף על כך, הנחה ראש העיר פדלון את החברה הכלכלית להקפיא את עבודות הפיתוח של הכבישים, הדרכים והתשתיות הציבוריות.

פדלון: "כראש העיר עומדות לנגד עיניי, לצד הרצון לבנות יחידות דיור עבור תושבי העיר ועבור הזוגות הצעירים שרוצים להמשיך לגור בה, גם הדאגה לתשתיות ראויות שיתאימו לגודל האוכלוסייה והבטחת איכות החיים הטובה בעיר. העירייה ממלאת את ההתחייבויות שלה בנושא פיתוח שכונת גליל ים ונמשיך בכך - אך בהיעדר החלטת המדינה לקדם את התשתיות שלהן התחייבה, לא ניתן יהיה לגור בשכונה ולכן לא נוכל לאפשר את המשך הבנייה והפיתוח".

 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה פדלוןעיריית הרצליההוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליהרשות מקרקעי ישראלהסכם גג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...