מישורים מוכרת נכס במיאמי תמורת כ-25 מיליון דולר – אך צפויה להכיר בהפסד בעקבות העסקה

ההפסד – בשל העובדה שמחיר המכירה שווה למחירו בספרי החברה, ומשום שהוצאות המכירה מוערכות בשני מיליון שקל • השלמת העסקה צפויה ברבעון השלישי של השנה

שיתוף הכתבה
מנכ"ל מישורים, דניאל לבנטל (יח"צ)מנכ"ל מישורים, דניאל לבנטל (יח"צ)

חברת מישורים הודיעה היום (ד') כי היא מוכרת חניון מסחרי במיאמי, פלורידה – אך צפויה להכיר בהפסד בעקבות העסקה: "החברה התקשרה עם צד שלישי בהסכם מפורט למכירת מלוא זכויות הבעלות בחניון מסחרי בדאון טאון של העיר מיאמי בתמורה ל-25 מיליון דולר, המהווים למועד הדו"ח כ-82 מיליון שקל", כך בהודעת החברה לרשות לניירות ערך.

"במסגרת ההסכם הפקיד הרוכש חצי מיליון דולר בנאמנות לטובת העסקה, ונדרש להפקיד מיליון וחצי דולר נוספים עד שלושה ימים ממועד החתימה. הרוכש ויתר על בדיקת נאותות, ועל כן הפיקדונות שהופקדו הינם ללא זכות השבה לרוכש. השלמת העסקה תבוצע בתוך 120 ימים מחתימת ההסכם, ולרוכש עומדת האופציה לבקש להאריך את מועד ההשלמה ב-30 ימים נוספים בהודעה מראש. ההשלמה תהא כפופה לתשלום יתרת התמורה ולתנאים מתלים מקובלים בעסקה מסוג זה".

בדו"חותיה הכספיים של החברה לסוף 2020 הנכס רשום בשווי של כ-25 מיליון דולר, כך שהמכירה היא בתמורה זהה לשווי הנכס בספרים. אם העסקה תושלם, החברה צפויה להכיר בהפסד שינבע מהוצאות המכירה, המוערכות כרגע בהיקף של כשני מיליון שקל"

החברה מציינת בהמשך כי אם העסקה תושלם, מהלך זה צפוי להתבצע במהלך הרבעון השלישי לשנת 2021. "הנכס נרכש בדצמבר 2018 תמורת כ-18.25 מיליון דולר, המהווים למועד זה כ-60 מיליון שקל. בדו"חותיה הכספיים של החברה לסוף 2020 הנכס רשום בשווי של כ-25 מיליון דולר, כך שהמכירה היא בתמורה זהה לשווי הנכס בספרים. אם העסקה תושלם, החברה צפויה להכיר בהפסד שינבע מהוצאות המכירה, המוערכות כרגע בהיקף של כשני מיליון שקל".

עוד מציינת החברה כי הדיווח על המו"מ ועל חתימת הסכם העקרונות בגין מכירת הנכס "עוכב לאור הערכת החברה לפיה פרסום פרטים בקשר לאמור עלול היה לפגוע בסיכויי החברה להתקשר בהסכם מפורט למכירת הנכס, או להרע באופן ניכר את תנאיו. העיכוב בדיווח הסתיים עם החתימה על הסכם מפורט למכירת הנכס".

הדיווח על המו"מ ועל חתימת הסכם העקרונות בגין מכירת הנכס עוכב לאור הערכת החברה לפיה פרסום פרטים בקשר לאמור עלול היה לפגוע בסיכויי מכירת הנכס. העיכוב בדיווח הסתיים עם החתימה על הסכם מפורט למכירת הנכס"

נזכיר כאן כי בעת האחרונה ביצעה מישורים כמה עסקאות מכירה של נכסים, בישראל ובעולם. כך, באפריל האחרון הודיעה מישורים על מכירת מרכז מסחרי בשם Hickory Hollow, בסמוך לנאשוויל, טנסי שבארה"ב, תמורת 18 מיליון דולר. במרץ האחרון הודיעה החברה על השלמת מכירת בניין המשרדים והחניון בקריית מטלון בפתח תקווה, תמורת 43.5 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךמישוריםדניאל לבנטלנדל"ן חו"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...