תשואה יפה גם בישראל: מישורים מכרה נכס ב-128% מעל מחיר הקנייה

החברה הודיעה כי סיכמה על מכירת בניין משרדים וחניון באזור התעשייה קריית מטלון בפ"ת ב-43.5 מיליון שקל • רכשה את הנכס ב-2008 תמורת 19 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
מנכ"ל מישורים, דניאל לבנטל (יח"צ)מנכ"ל מישורים, דניאל לבנטל (יח"צ)

חברת הנדל"ן המניב מישורים רשמה לאחרונה תשואות יפות מעבר לים – וכעת היא עושה זאת גם בישראל: הבוקר (ב') הודיעה החברה כי התקשרה עם צד שלישי בהסכם לרכישת מלוא זכויותיה בנכס מסחרי הכולל בניין משרדים וחניון באזור התעשייה קריית מטלון שבפתח תקווה, תמורת סכום של 43.5 מיליון שקל.

החברה מעדכנת כי רכשה את הנכס בשנת 2008, תמורת כ-19 מיליון שקל. במילים אחרות, החברה מוכרת את הנכס המניב במחיר גבוה ב-128% מהמחיר שבו רכשה אותו לפני כ-12 שנים. בדיווח מישורים לרשות לניירות ערך נכתב כי החברה רשמה בגין הנכס לאורך השנים רווחי שערוך בסך של כ-14.5 מיליון שקל. בדו"חותיה הכספיים של החברה המסכמים את הרבעון השלישי של 2019 נרשם הנכס בשווי של כ-44 מיליון שקל.

דמי השכירות שיתקבלו מהשוכרים בנכס בתקופה שתחילתה במועד ההסכם וסיומה במועד ההשלמה, יופקדו בחשבון נאמנות לטובת הרוכש ויועברו אליו במועד ההשלמה. אם דמי השכירות שיצטברו בחשבון לא יגיעו לסכום המינימום שהוגדר בהסכם, החברה תשלים את הסכום לטובת הרוכש"

"השלמת העסקה כפופה להתקיימות כמה תנאים מתלים מקובלים, וכן לכך שהרוכש יפרע את יתרת התמורה (בגובה של 80% ממנה במועד השלמת העסקה", נכתב בהודעה. "דמי השכירות שיתקבלו מהשוכרים בנכס בתקופה שתחילתה במועד ההסכם וסיומה במועד ההשלמה, יופקדו בחשבון נאמנות לטובת הרוכש ויועברו אליו במועד ההשלמה. אם דמי השכירות שיצטברו בחשבון לא יגיעו לסכום המינימום שהוגדר בהסכם, החברה תשלים את הסכום לטובת הרוכש".

חברת מישורים פועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל ובחו"ל (בעיקר בארה"ב), ומחזיקה עם שותפיה בנכסים בשטח של כ-300 אלף מ"ר בסך הכול. היא גם בעלת השליטה בחברת סקייליין, שלה עתודות קרקע הכוללות כ-3,000 יחידות דיור על יותר מ-13,000 דונם, בקנדה ובארה"ב, בעיקר בתחום המלונאות.

לפני כשלושה שבועות הודיעה מישורים על מכירת נכס מניב במיאמי, במחיר הגבוה בכ-40 מיליון שקל מהמחיר שבו רכשה את הנכס. עוד לפני כן, ביוני האחרון, רכשה החברה מרכז קניות בפלורידה תמורת סכום של 244 מיליון שקל.

באשר לקריית מטלון, נזכיר כי זוהי לא העסקה הראשונה שמתבצעת באזור החודש: לפני כשבועיים הודיעה חברת שלמה נדל"ן כי היא רוכשת קרקעות בשטח של 26 דונם באזור התעשייה, מחברת ECI טלקום, תמורת כ-170 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן מניבהרשות לניירות ערךמישוריםדניאל לבנטל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...