שכונת עג'מי, יפו: מכרז רמ"י עבור ארבע יחידות דיור נסגר במחיר נמוך ביותר מ-4 מיליון שקל ממחיר השומה

חברת הראל ש הנדסה עירונית זכתה במכרז, תמורת כשבעה מיליון שקל – בעוד מחיר השומה עמד על 11.2 מיליון שקל • שש הצעות הוגשו למכרז וזו של הראל הייתה הגבוהה מביניהן

שיתוף הכתבה
שכונת עג'מי ביפו (שאטרסטוק)שכונת עג'מי ביפו (שאטרסטוק)

חברת הראל ש הנדסה עירונית זכתה לפני ימים ספורים במכרז של רשות מקרקעי ישראל בשכונת עג'מי ביפו – מכרז לבניית ארבע יחידות דיור על קרקע בשטח 344 מ"ר – תמורת סכום הנמוך ביותר מארבעה מיליון שקל ממחיר השומה שנקבע במסגרת המכרז.

מחיר המינימום שנקבע למכרז הוא 3,582,067 שקל, ומחיר השומה: 11,246,679 שקל. ההבדל בין ההצעה הזוכה למחיר השומה – באחד האזורים שכבר כיום זוכים לביקוש גדל והולך – הוא 4,241,151 שקל

מדובר במכרז לקרקע ברחוב שריד פינת הלוטוס, כמה מאות מטרים מפארק מדרון יפו שעל חוף ימה של העיר. החברה הזוכה הגישה את ההצעה הגבוהה ביותר במכרז - 7,005,528 שקל, זאת לעומת ממוצע מחירים של 5,330,199 שקל עבור כל שש ההצעות גם יחד. מחיר המינימום שנקבע למכרז הוא 3,582,067 שקל, ומחיר השומה: 11,246,679 שקל. ההבדל בין ההצעה הזוכה למחיר השומה – באחד האזורים שכבר כיום זוכים לביקוש גדל והולך – הוא 4,241,151 שקל.

בעקבות ההבדל הגדול בין ההצעה הזוכה למחיר השומה בדקה מערכת מרכז הנדל"ן אם המכרז התמודד עם דחיות שונות בתאריכי סגירתו – נתון שיכול לרמז על ביקוש נמוך, למשל, שאולי בעקבותיו הגיעו ההצעות הנמוכות, אך גילינו כי המכרז פורסם פעם אחת בלבד, בפברואר האחרון. גם מספר ההצעות מרמז כי לא הייתה כאן בעיה של ביקוש.

אזור זה, האזור של שכונת עג'מי ביפו, הוא אחד המתפתחים בשנים האחרונות, וצפוי להיות מבוקש מאוד בתוך עשור לכל היותר. הרכבת הקלה שתגיע ליפו, וכן המטרו שצפוי להיבנות בתחומיה, לצד תהליכי התחדשות עירונית משמעותיים, מעלים את מחירי הקרקעות והנכסים בעיר, והופכים אותה "לדבר הגדול הבא" של ת"א

נזכיר שוב כי אזור זה, האזור של שכונת עג'מי ביפו, הוא אחד המתפתחים בשנים האחרונות, וצפוי להיות מבוקש מאוד בתוך עשור לכל היותר. הרכבת הקלה שתגיע ליפו, וכן המטרו שצפוי להיבנות בתחומיה, לצד תהליכי התחדשות עירונית משמעותיים, מעלים את מחירי הקרקעות והנכסים בעיר, והופכים אותה "לדבר הגדול הבא" של תל אביב.

הקרקע שהוחכרה במסגרת מכרז רמ"י היא חלק מתוכנית 2660 לשיקום שכונת עג'מי, ובכך מהווה המכרז המשך של תהליך הפיתוח המקודם בשכונה זה שנים. המכרז הציע חוזה חכירה ל-98 שנים עם אופציה להארכה לעוד 98 שנים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהראל ש הנדסה עירוניתשכונת עג'מי ביפותוכנית שיקום שכונת עג'מי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...