זכויות לכ-52 יח"ד תמורת כ-138 מיליון שקל: צרפתי גבריאל אבידר זכתה במכרז עיריית ת"א למתחם בבלי-דקל

מדובר בחברה משותפת לחברות צרפתי צבי ובניו וגבריאל אבידר ניהול והשבחה • החברה זכתה בחלק מהזכויות במגרשים 6א ו-6ב, שעליהם אפשר להקים עד 114 יח"ד • גם קבוצת חג'ג' הודיעה על זכייה בזכויות במסגרת המכרז

שיתוף הכתבה
 צבי צרפתי, מבעלי חברת צבי צרפתי, הנשיא ויו"ר הדירקטוריון (צבי צרפתי ובניו) צבי צרפתי, מבעלי חברת צבי צרפתי, הנשיא ויו"ר הדירקטוריון (צבי צרפתי ובניו)

חברת צרפתי צבי ובניו הודיעה היום (ג') לרשות לניירות ערך בתל אביב כי חברה משותפת לה ולחברת גבריאל אבידר ניהול והשבחה – חברת צרפתי גבריאל אבידר – זכתה במכרז של עיריית תל אביב למתחם בבלי-דקל בצפון העיר, תמורת כ-138 מיליון שקל.

החברה זכתה בזכויות הבעלות של העירייה עבור כ-52 יחידות דיור שניתן להקים במתחם. זאת לאחר שההצעה שהגישה העניקה לה את הזכות לרכוש את מגרשים 6א ו-6ב, בשטח כולל של 6,122 מ"ר

החברה זכתה בזכויות הבעלות של העירייה עבור כ-52 יחידות דיור שניתן להקים במתחם. זאת לאחר שההצעה שהגישה העניקה לה את הזכות לרכוש את מגרשים 6א ו-6ב, בשטח כולל של 6,122 מ"ר. מדובר בזכויות במגרשים וכן בחלק מהזכויות שלהן זכאית העירייה ביתרת יחידות הדיור.

תוכנית 1770 א', היא התוכנית למתחם "בבלי-דקל" בשכונת בבלי בתל אביב, אושרה למתן תוקף בחודש מרץ 2005. כפי שפרסמנו כאן באמצע חודש ינואר האחרון, העירייה האריכה את המועד להגשת הצעות עבור המכרז, אשר כולל בסך הכול זכויות ל-127 יחידות דיור. המחיר המינימלי שנקבע עבור כלל הזכויות בו הוא 265 מיליון שקל. 

חברת צרפתי צבי ובניו מוסרת כי בהתאם לתוכנית ניתן לבנות, בין היתר, במגרשים שבהם זכתה, בניין מגורים בן 28 קומות מעל קומת כניסה, שיכלול 114 יחידות דיור. נוסף על כך, על פי התוכנית קיימות זכויות אופציונאליות להקמת 17 יחידות דיור נוספות ולהגדיל את הבניין בתשע קומות נוספות, אשר אינן חלק מהמכרז. "אם החברה המשותפת תבקש לרכוש זכויות אלה, ייקבע להן שווי בתמורה נוספת, בהתאם למנגנון הקבוע במכרז.

יובהר כי לצורך קידום בניין מגורים כאמור והקמתו, החברה המשותפת נדרשת להגיע להסכמות עם יתרת בעלי הזכויות במגרשים, לרבות אפשרות לרכוש זכויותיהם במגרשים או לחילופין לבצע הליך של פירוק שיתוף במגרשים. בשלב זה אין ביכולת החברה להעריך את העלויות הצפויות להקמת פרויקט מגורים"

יובהר כי לצורך קידום בניין מגורים כאמור והקמתו, החברה המשותפת נדרשת להגיע להסכמות עם יתרת בעלי הזכויות במגרשים, לרבות אפשרות לרכוש זכויותיהם במגרשים או לחילופין לבצע הליך של פירוק שיתוף במגרשים. בשלב זה אין ביכולת החברה להעריך את העלויות הצפויות להקמת פרויקט מגורים, שכן לצורך הקמתו על החברה המשותפת להגיע, כאמור, להסכמות עם יתרת בעלי הזכויות במגרשים או לרכוש את חלקיהם במגרשים, הסכמות שטרם הושגו ואשר תוצאותיהן ישפיעו על עלויות הקמת הפרויקט ורווחיותו".

עוד נמסר בהודעת החברה לרשות לניירת ערך כי בכוונת בעלי המניות בחברה המשותפת להתקשר בהסכם מייסדים על מנת להסדיר את מערכת היחסים ביניהם בכל הקשור לניהול החברה המשותפת ולטיפול בזכויות הנרכשות במסגרת החברה המשותפת, לרבות לעניין תכנון, רישוי, מכירה, שיווק, מימון, ניהול וביצוע הפרויקט. "נכון למועד זה טרם נחתם הסכם בין הצדדים", נכתב בהודעה.

בכוונת בעלי המניות בחברה המשותפת להתקשר בהסכם מייסדים על מנת להסדיר את מערכת היחסים ביניהם בכל הקשור לניהול החברה המשותפת ולטיפול בזכויות הנרכשות במסגרת החברה המשותפת, לרבות לעניין תכנון, רישוי, מכירה, שיווק, מימון, ניהול וביצוע הפרויקט

מאוחר יותר היום הודיעה גם קבוצת חג'ג' על זכיית חברה בת שלה בזכויות במתחם, במסגרת מכרז העירייה. על פי העדכון הצעתה של החברה לרכישת זכויות העירייה  (בהיקף 75.95%) במגרשים 5א ו-5ב נבחרה כזוכה - אך סכום ההצעה לא צוין. 

"ניתן לבנות במגרש בניין מגורים בן 37 קומות מעל קומת כניסה, שיכלול 114 יחידות דיור, מתוכם חברת הבת רוכשת כעת מהעירייה זכויות לכ-75 יחידות דיור במגרש, וכן כ-11 יחידות דיור נוספות בבעלות העירייה", כך בהודעת החברה, "אשר צפויות להירכש על ידי חברת הבת מהעירייה (בהתאם להוראות הסכם המכר אשר עתיד להיחתם בין חברת הבת לעירייה), בתמורה אשר תיקבע על ידי שמאי מקרקעין מרשימת שמאי העירייה".

מכרז העירייה מציע חלק קטן מהזכויות במתחם בבלי-דקל, שבו מתוכננות לקום כ-1,300 יחידות דיור חדשות, בשבעה מגדלי מגורים, מול מתחם מגדלי YOO. מטרתו היא "פיתוח דרום שכונת בבלי כאזור מגורים משולב בשטחים פתוחים מגוננים, ויצירת ציר אורבני אל השכונה מדרום".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךקבוצת חג'ג'עיריית תל אביבתוכנית בבלי-דקלצבי צרפתיצבי צרפתי ובניוגבריאל אבידר ניהול והשבחה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...