נשמע לכם מוכר? עיריית לונדון מתכננת להפוך שטחי משרדים בעיר למגורים; בתוכנית: תוספת של 1,500 דירות

התוספת תאפשר לספק מגורים לעוד 8,000 תושבים, במרכז העיר הנגיש, שנהנה מתחבורה ציבורית מצוינת • שוק המשרדים בעיר, על פי התחזיות, יתאושש רק בשנת 2022

שיתוף הכתבה
מרכז לונדון (שאטרסטוק)מרכז לונדון (שאטרסטוק)

האם עיריית לונדון תיישם את התוכנית שגם כאן, בישראל, דוברה בעבר לא פעם ולא פעמיים? בעקבות משבר הקורונה, כידוע, שטחי משרדים רבים נותרו ריקים וללא "דיירים" באשר הם. כעת מתכננת עיריית לונדון לנצל זאת ולהפוך את אותם שטחים שוממים לשטחי מגורים, כדי להוסיף דירות זמינות לתושבי העיר. כך מדווח מגזין הנדל"ן הניו יורקי TheRealDeal.

שיעור המשרדים שעומדים כיום ריקים במרכז העיר עלה לאורך שנת 2020 ב-30% - כמות בלתי נתפסת לכל הדעות, וזאת בשל מגפת הקורונה כמובן, ומגבלותיה. למרות שקמפיין החיסונים במדינה מתקדם בקצב יפה יחסית, ההערכות הן שהמצב יישאר כפי שהוא בזמן הקרוב, לכל הפחות עד לשנת 2022

על פי הכתבה שפורסמה אתמול (ש'), שיעור המשרדים שעומדים כיום ריקים במרכז העיר עלה לאורך שנת 2020 ב-30% - כמות בלתי נתפסת לכל הדעות, וזאת בשל מגפת הקורונה כמובן, ומגבלותיה. למרות שקמפיין החיסונים במדינה מתקדם בקצב יפה יחסית, ההערכות הן שהמצב יישאר כפי שהוא בזמן הקרוב, לכל הפחות עד לשנת 2022 – כלומר לאורך כל השנה.

שטחי המשרדים והמסחר יהפכו לדירות בתהליך שיימשך כעשור

בהתאם לכך החליטה עיריית לונדון לצאת ביוזמה החדשה, אשר תאפשר – כך על פי התוכנית – הוספה של 1,500 יחידות דיור בעיר, לאורך העשור הקרוב. הכוונה היא "לייצר" את אותן יחידות דיור במרכז העיר, שם מגדלי משרדים ושטחי מסחר רבים, כמובן. הוספה כזו תספק מגורים לכ-8,000 תושבים, מספר מהותי ללא ספק.

יש לזכור כי ללונדון מערכת תחבורה ציבורית מצוינת, אשר נחשבת לאחת הטובות והיעילות בעולם – בטח ובטח במרכז העיר שוקק החיים (בזמנים שבשגרה). לכן דירות שיוקמו באזור זה יאפשרו לדיירים ליהנות מתנאים נוחים למדי במרכז העיר.

ללונדון מערכת תחבורה ציבורית מצוינת, אשר נחשבת לאחת הטובות והיעילות בעולם – בטח ובטח במרכז העיר שוקק החיים (בזמנים שבשגרה). לכן דירות שיוקמו באזור זה יאפשרו לדיירים ליהנות מתנאים נוחים למדי במרכז העיר

בכתבה שמפרסם TheRealDeal מצוין כי גם בניו יורק בוחנים מהלך דומה כיום, על ידי הקלה במגבלות ופטור מסוים ממסים – אך לא בטוח אם מהלך זה יתממש. בישראל היו דיבורים רבים בנושא זה, אך למעט מהלך של עיריית ירושלים באוקטובר 2020 – שבמסגרתו אישרה הקמת בית מלון חדש שאת שטחיו ניתן להסב במהירות גם למגורים, למסחר ולמשרדים – לא נעשו צעדים ממשיים בהקשר זה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרדיםThe Real Dealמשבר הקורונהנדל"ן חו"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...