תוכנית ההתחדשות העירונית בחולון: פורסמו תנאים להוצאת היתרי בנייה; ברחובות ראשיים – תמ"א 2/38 בלבד

המדובר הוא ברחובות ראשיים "עם חזית מסחרית/פעילה" • עוד קובעים התנאים, בין היתר, כי במוקדים עירוניים תתאפשר תמ"א 38 ללא תוספת זכויות, למעט ממ"דים וצורכי מיגון • תוכנית ההתחדשות הופקדה במחוזית בסוף ינואר האחרון

שיתוף הכתבה
ראש עיריית חולון, מוטי ששון (ראובן קפוצ'ינסקי)ראש עיריית חולון, מוטי ששון (ראובן קפוצ'ינסקי)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב פרסמה לאחרונה, בהמשך להפקדת תוכנית ההתחדשות העירונית לעיר חולון, את התנאים להוצאת היתרי בנייה ברחבי העיר מכוח תמ"א 38 – בהתאם לסעיפים המפורסמים - סעיפים 77 ו-78 לחוק התכנון והבנייה. התנאים החדשים כוללים כמה וכמה הנחיות שבוודאי יעניינו רבים מתושבי חולון, וכל יזם פעיל בעיר.

על פי ההודעה, התנאים הם אלו:

• במוקדים עירוניים ובאזורים לשמירה על תבנית הבנייה, ניתן יהיה לאשר בקשות להיתרי בנייה רק לבניית ממ"דים או מיגון, מכוח תמ"א 38 - ללא תוספת זכויות, ובהתאם לקווי הבניין המאושרים.

• ברחובות ראשיים עם חזית מסחרית/פעילה יינתנו היתרי בנייה אך ורק במסלול הריסה ובנייה מחדש, לפי התנאים הללו: גודל מגרש מינימלי - 500 מ"ר; קו בניין קדמי לפי תוכנית מאושרת, הכול כולל ממ"דים ו/או מרפסות, ללא אפשרות הקלה. קווי בנין אחרים לא יפחתו משלושה מטרים; לא תותר הפניית דירות גן לרחוב.

• במתחמי מרקם לשימור יינתנו היתרי בנייה במסלול הריסה ובנייה מחדש, ובמסלול חיזוק ותוספת, בתנאים אלו: הבנייה תהיה בתחום קווי הבניה המאושרים בלבד, הכול כולל ממ"דים ו/או מרפסות, ללא אפשרות הקלה; לא תותר הפניית דירות גן לרחוב.

• ברחבי העיר יינתנו היתרי בנייה במסלול הריסה ובנייה מחדש, ובמסלול חיזוק ותוספות, בתנאים הללו: קו בניין קדמי עילי לא יפחת משני מטרים, וקו בנין קדמי בקומת הקרקע לא יפחת מארבעה מטרים - הכול כולל ממ"דים ו/או מרפסות, ללא אפשרות הקלה. קו בניין אחורי לא יפחת משלושה מטרים, וקו בניין צדדי לא יפחת מ-2.70 מטרים. במסלול חיזוק בלבד יותר קו בניין צדדי אפס; גודל מגרש מינימלי יהיה 250 מ"ר; לא תותר הפניית דירות גן לרחוב.

• יותרו שינויים במבנים, לרבות לעניין נגישות ובטיחות, ובתנאי שלא יהוו תוספת בנייה.

• הודעה זו אינה פוגעת בזכויות קיימות מתוקף תוכנית מפורטת מאושרת.

לעיון בהודעה המלאה לחצו כאן

כזכור, בסוף ינואר האחרון הופקדה התוכנית להתחדשות עירונית הנוגעת לכל שטחה של העיר חולון, בידי הוועדה המחוזית. התוכנית, ח/619, מתפרסת על שטח של כ-7551 דונם, ונוסחה "במטרה לעודד את התחדשות המרקם הוותיק בעיר באופן מבוקר, תוך חיזוק המרחב הציבורי ושמירה על איכות החיים בעיר". על פי פרטיה היא תאפשר, במימוש מלא, תוספת מדורגת של בין 34,000 ל-60,000 יחידות דיור לעיר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתתמ"א 38מוטי ששוןעיריית חולוןתמ"א 2/38דניאלה פוסקתמ"א 1/38היתר בנייהסעיפים 77 ו-78 לחוק התכנון והבנייההוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...