מחר (ב'): הקווים M3 ו-M1S של המטרו יובאו לאישור הוות"ל – בדרך להעברתם לאישור הממשלה

שני דיונים ייערכו מחר בוועדה: בבוקר - דיון של ועדת המשנה להערות והשגות, ולאחריו, בשעות הצהריים, דיון בוות"ל בהמלצות ועדת המשנה, בדרך לאישור ולהעברה לשלב הבא

שיתוף הכתבה
יו"ר הוות"ל, מרדכי כהן (משרד המשפטים)יו"ר הוות"ל, מרדכי כהן (משרד המשפטים)

קווים M3 ו-M1S של המטרו בגוש דן יובאו מחר לאישור בפני הוות"ל – הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות. קו M3 הוא הקו המתחיל בבת ים ומסתיים בהרצליה; קו M1S הוא חלקו הדרומי של קו M1, המתחיל בצומת חולון ומסתיים בלוד.

הדיון הראשון הצפוי מחר יחל בשעה תשע בבוקר, בוועדת המשנה להערות והשגות של הוות"ל. דיון זה יהיה דיון פנימי, והוא יעסוק, באופן טבעי, בהערות ובהשגות לתוכנית המטרו בשני הקווים. בדיון יהיו נוכחים יו"ר הוות"ל או ממלא מקומו, מתכננת הוות"ל או ממלא מקומה, נציגי השלטון המקומי, המשרד להגנת הסביבה, משרד המשפטים ונציג הציבור, ראשי צוות התת"לים למטרו, מנהלת תחום המטרו אולה אקסלרוד, מזכירת הוועדה אפרת ויסלר, היועצת המשפטית יעל אדורם, החוקרת תלמה דוכן ועוד. דיון זה מתוכנן להסתיים בשעה אחת בצהריים.

כחצי שעה לאחר מכן יחל הדיון בוות"ל – ישיבת מליאה מספר 07/2021. מדובר גם כאן בדיון פנימי, אשר מוגדר כ"דיון בהחלטות ועדת המשנה להערות והשגות, ודיון באישור התוכנית ובהעברתה לאישור הממשלה". לדיון זה יצטרפו גורמים נוספים, והוא יהיה רחב הרבה יותר. הוא יארח, לצד האישים שציינו קודם לכן, את נציגי משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, משרד החקלאות , משרד האנרגיה, משרד הביטחון, משרד התחבורה, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל.

הדיון צפוי להימשך זמן לא מועט, ועל פי לוחות הזמנים שהוגדרו על ידי אנשי מנהל התכנון , הוא צפוי להימשך עד לשעה 19:30 בערב. בתום הדיון ייתכן שתושג התקדמות נוספת במסלול התכנון המהיר של תוכנית המטרו, שמוגדרת על ידי ראשי מוסדות התכנון כאחת החשובות של השנים האחרונות בישראל

הדיון צפוי להימשך זמן לא מועט, ועל פי לוחות הזמנים שהוגדרו על ידי אנשי מנהל התכנון, הוא צפוי להימשך עד לשעה 19:30 בערב. בתום הדיון ייתכן שתושג התקדמות נוספת במסלול התכנון המהיר של תוכנית המטרו, שמוגדרת על ידי ראשי מוסדות התכנון כאחת החשובות של השנים האחרונות בישראל.

נזכיר: תת"ל 103, היא התוכנית לקו מטרו M3, מתחילה בבת ים ומסתיימת בהרצליה, כאמור. בדברי ההסבר לתוכנית נכתב כי "התוואי עובר בהיקפה של הטבעת הפנימית של המטרופולין, ודרך הרשויות הללו: בת ים, חולון, אזור, גלילית תל אביב, שדות דן, אור יהודה, גלילית מחוז המרכז, רשות שדות התעופה, רמת גן, קרית אונו, גבעת שמואל, פתח תקוה, תל אביב-יפו, רמת השרון והרצליה. 

אורך התוואי כ-39 ק"מ והוא כולל 25 תחנות תת-קרקעיות. רצועת המתע"ן בתוכנית זו ממוקמת בתת-הקרקע והותוותה ברובה בייעוד של דרך מאושרת שנקבעה בתוכניות קודמות"

הוא משרת אזורי תעסוקה מרכזיים, מוקדי התחדשות עירונית ומוקדי פיתוח אינטנסיבי, ושלושה בתי חולים בתפקוד מטרופוליני וארצי: שיבא, בילינסון ואסותא רמת-החייל. שלוחה של הקו מגיעה עד לנמל התעופה בן גוריון. כמחצית מהתחנות בקו מתמשקות עם קווי המטרו ועם קווי מתע"ן ומרכזי תחבורה ציבורית אחרים, ויוצרות בכך רשת תחבורתית מטרופולינית. אורך התוואי כ-39 ק"מ והוא כולל 25 תחנות תת-קרקעיות. רצועת המתע"ן בתוכנית זו ממוקמת בתת-הקרקע והותוותה ברובה בייעוד של דרך מאושרת שנקבעה בתוכניות קודמות".

קו מטרו M1S, כחלק מתת"ל 101א, הוא חלקו הדרומי של קו M1, כאמור. "תחילתו של הקו בצומת חולון", נכתב בדברי ההסבר. "התוואי עובר ברשויות הללו: תל אביב-יפו, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, גזר, קריית עקרון, גבעת ברנר, באר יעקב, רמלה, לוד ועמק לוד. 

הקו משרת מוקדי עניין מטרופוליניים, כגון בתי חולים - המרכז הרפואי שמיר ובית החולים קפלן; מוסדות חינוך כגון מכון ויצמן והפקולטה לחקלאות; אזורי תעסוקה מרכזיים; מתחמי פיתוח גדולים כגון מע"ר בן צבי, צריפין ולוד צפון; ומוקדי התחדשות עירונית בכל הרשויות"

הקו משרת מוקדי עניין מטרופוליניים, כגון בתי חולים - המרכז הרפואי שמיר ובית החולים קפלן; מוסדות חינוך כגון מכון ויצמן והפקולטה לחקלאות; אזורי תעסוקה מרכזיים; מתחמי פיתוח גדולים כגון מע"ר בן צבי, צריפין ולוד צפון; ומוקדי התחדשות עירונית בכל הרשויות. אורך התוואי כ-45 ק"מ, והוא כולל 31 תחנות תת-קרקעיות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מטרוות"למרדכי כהןקו מטרו M1קו מטרו M3אולה אקסלרודאפרת ויסלריעל אדורםתלמה דוכןועדת המשנה להערות והשגות של הוות"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...