חדשות הנדל"ן: מישורים מוכרת מרכז מסחרי בארה"ב; ספר חדש בנושא נדל"ן למתכננת מחוז ת"א

החברה הודיעה כי התקשרה בהסכם למכירת Hickory Hollow בטנסי תמורת 18 מיליון דולר • אשטרום השלימה את רכישת בניין המשרדים במנצ'סטר • ד"ר חוה ארליך הוציאה את הספר "חוכמת העיר - איך להבין נדל"ן"

שיתוף הכתבה
ד"ר חוה ארליך, מתכננת מחוז תל אביב במנהל התכנון (עיריית פתח תקווה)ד"ר חוה ארליך, מתכננת מחוז תל אביב במנהל התכנון (עיריית פתח תקווה)

• חברת מישורים הודיעה השבוע כי חברה בת ושותפה המקומי בארה"ב התקשרו בהסכם למכירת מרכז מסחרי בשם Hickory Hollow בסמוך לנאשוויל, טנסי, תמורת 18 מיליון דולר. החברה ציינה כי ההסכם נחתם כבר בתחילת ינואר 2021, אך כעת הרוכש ויתר על המשך בדיקת הנאותות ונקבע מועד להשלמת העסקה – תחילת מאי 2021. התזרים ממכירת הנכס (לאחר פירעון הלוואה הקשורה בו) יהיה כ-10.2 מיליון דולר.

• חברת אשטרום מעדכנת, בהמשך לידיעה מהשבוע שעבר, כי הושלמה רכישת בניין המשרדים במנצ'סטר, אנגליה, תמורת כ-88 מיליון ליש"ט. " עם התקיימות התנאים המתלים הושלמה רכישת הנכס והבעלות ב נכס עברה לידי החברה הנכדה בהתאם לתנאי ההסכם". החברה הנכדה היא חברה בת של Ashtrom properties U.K LTD. לפי הדיווח מהשבוע שעבר הנכס מושכר בתפוסה של כ-85%, ושכר הדירה הצפוי להתקבל מהנכס הוא כ-4.9 מיליון ליש"ט בשנה.

• פרויקט "החשמונאים" בבת ים אושר לאחרונה להפקדה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה – כך עדכנה השבוע חברת אורון נדל"ן. במסגרת הפרויקט ייהרסו 72 דירות קיימות, ובמקומן ייבנו 267 חדשות, בשני מגדלים בני 29 קומות כל אחד. הפרויקט נמצא על ציר הרכבת הקלה המתוכננת לעבור בבת ים. הפרויקט, הממוקם בצומת הרחובות חשמונאים ויוספטל, יתבצע בשיטת פינוי-בינוי. בחברת אורון נדל"ן, מקבוצת אורון אחזקות והשקעות, מעריכים כי הפרויקט יארך כשלוש שנים מיום קבלת היתר הבנייה, וכי מסירת הפרויקט תתאפשר כבר ב-2026.

פרויקט ''החשמונאים'' בבת ים (הדמייה)פרויקט ''החשמונאים'' בבת ים (הדמייה)

• חברת אזורים הודיעה השבוע, בהמשך לפרסומים בכלי תקשורת שונים, כי חברה בת שלה נמצאת במשא ומתן מתקדם עם חברת דלק נכסים, להתקשרות בהסכם שיתוף פעולה שלפיו דלק תאתר הזדמנויות לשינוי ייעוד מקרקעין שעליהם ממוקמות תחנות דלק של דלק, מהייעוד הנוכחי לייעוד למגורים או לייעוד מעורב של מגורים ושימושים אחרים, ותציע אותם לאזורים לצורך הקמת פרויקט שיוחזק על ידי אזורים ודלק בחלקים שווים. "במסגרת זו אף מצויים הצדדים במו"מ לביצוע עסקת רכישת מתחם בדרום ירושלים, בסכום של כ132.5 מיליון שקל", מעדכנת אזורים, "לצורך קידום תוכנית בניין מפורטת להקמת פרויקט מגורים ונדל"ן מסחרי. יודגש כי נכון למועד זה הצדדים מצויים במשא ומתן, טרם נחתם הסכם שיתוף הפעולה וטרם סוכמו כל תנאי העסקה, וכן טרם סוכמו תנאי העסקה לרכישת המתחם בירושלים".

• ד"ר חוה ארליך, אדריכלית ומתכננת ערים, מתכננת מחוז תל אביב במנהל התכנון, הוציאה לאחרונה ספר חדש, "חוכמת העיר - איך להבין נדל"ן", אשר מתחיל בהצגת הרקע לתכנון העירוני בישראל, כולל דוגמאות רבות, ממשיך אל תיאור התהליכים לאישור תוכניות והוצאת היתרי בנייה, כולל מעט פרטים על "מאחורי הקלעים" של הוועדות השונות, ומסתיים בהתחדשות עירונית – על ההחלטות המתקבלות בסקטור זה, איך עושים זאת וכיצד זה משפיע על מחירי הנדל"ן. הספר יצא בהוצאת ספרי ניב.

''חוכמת העיר - איך להבין נדל''ן''''חוכמת העיר - איך להבין נדל''ן''

משרד הבינוי והשיכון והמשרד לשוויון חברתי הודיעו השבוע שהם מתחילים בפעימה השלישית בפרויקט שיפוץ והנגשה של דירות ניצולי שואה, בתקציב של 2.5 מיליון שקל. הפרויקט מבוצע בשיתוף הקרן לרווחת ניצולי שואה, ובמסגרתו יונגשו 125 דירות. התקציב עבור המשך ביצוע פרויקט זה ימומן כך שכל משרד יעביר מיליון שקל, והקרן לרווחת ניצולי השואה ו-ועידת התביעות יוסיפו חצי מיליון שקל. הפרויקט הוא המשך לשתי הפעימות הקודמות, שבוצעו ב-2018 וב-2019, שבהן שופצו והונגשו 115 דירות.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהרשות לניירות ערךאשטרוםאזוריםמישוריםד''ר חוה ארליך-רוגינסקיקבוצת אורון אחזקות והשקעותפרויקט החשמונאים בבת יםדלק נכסיםהוצאת ספרי ניב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...