אדריכלית אסנת אלרון: "פרויקטים חשובים יוצאים לביצוע, לצד המטרו והתחדשות עירונית; אנחנו בפתחה של מהפכה באזור"

מהנדסת אזור, אדריכלית אסנת אלרון, מספרת על שנת השינוי שהעיר עומדת לעבור – ועל המשימה הגדולה ביותר שלה: "האתגר הכי משמעותי של אזור יהיה איך לשמור על האופי שלה גם בעידן של ציפוף" • כתבה נוספת בסדרה "אחד על אחד" עם מהנדסי ערים

שיתוף הכתבה
מהנדסת העיר אזור, אדריכלית אסנת אלרון (מרכז הנדל"ן)מהנדסת העיר אזור, אדריכלית אסנת אלרון (מרכז הנדל"ן)

האם אי פעם הזדמן לכם להתבונן על עיר מנקודת מבט רחבה, מקיפה, מקצועית – כזו שרואה בהתבוננות אחת את כל מרכיבי העיר, את כל ההתפתחויות בה ואת כלל התהליכים שנמצאים בהתהוות? שיחה עם מהנדס עיר היא הדרך הנכונה לעשות זאת, ולקבל הצצה אל מה שמתרחש בעיר בזמן שכולנו עסוקים בניהול חיינו היומיומיים.

הפעם נשמע על העיר אזור הסמוכה לתל אביב, מפיה של אדריכלית אסנת אלרון, המשמשת כמהנדסת העיר ומספרת על דרכה עד לתפקיד, על יתרונותיה של העיר אזור ועל העתיד הממתין לה – ושיתחיל להתממש, לטענת אדריכלית אלרון, כבר בשנה זו.

"אזור מתאפיינת ביתרונות מאוד משמעותיים, וביניהם קרבה לפארק אריאל שרון, שבימים אלה מפותח במסגרת תוכנית בקנה מידה עולמי ונגישות מצוינת לכל צירי התנועה הראשיים. אזור מאופיינת, בלב המועצה, בבנייה צמודת קרקע מתחדשת, לצד שיכונים של שנות ה-60 וה-70 שהיום אנחנו בתהליכי התחדשות בהם.

אנחנו עומדים בפתחה של שנה שבה אנחנו מאמינים ששני פרויקטים חשובים שלקחו הרבה שנים על מנת שיצאו לפועל, יצאו סוף כל סוף לביצוע. פארק אריאל שרון, שבימים אלה ממש נעשות בו עבודות פיתוח מטורפות, כאמור, ופרויקט אופנידן שהולך להיכנס לאזור לצד התעלה.


 
האתגר הכי משמעותי של אזור יהיה איך לשמור על האופי שלה גם בעידן של ציפוף. אנחנו מאמינים שאפשר להצטופף בלי להגיע למגדלים של 50 קומות. יש מקום למגדלים של 50 קומות, אבל לא בשטח של אזור. האופי של אזור כמתחם שהוא בעצם סוג של בועה בתוך מחוז תל אביב – זה משהו שחשוב לנו לשמר, ואנחנו מנסים לקדם בנייה שהיא הרבה יותר מרקמית ופחות מגדלית.

אני חושבת שביטול תמ"א 38 בצורה גורפת הוא טעות, ואני מאמינה שרשויות מקומיות ימצאו את הדרך לאפשר את זה בתחומן, אם על ידי תכנון על פי סעיף 23 ואם על ידי הוראות בתוכנית המתאר, שיאפשרו התחדשות של בניינים בצורה נקודתית"

ביום שלא תתאפשר התחדשות של בניין, אלא רק ברמה מתחמית, אנחנו צפויים לציפוף שהעיר לא בהכרח יכולה לספוג. אני חושבת שביטול תמ"א 38 בצורה גורפת הוא טעות, ואני מאמינה שרשויות מקומיות ימצאו את הדרך לאפשר את זה בתחומן, אם על ידי תכנון על פי סעיף 23 ואם על ידי הוראות בתוכנית המתאר, שיאפשרו התחדשות של בניינים בצורה נקודתית".

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתתמ"א 38"אחד על אחד" עם מהנדסי העריםאדריכלית אסנת אלרוןעיריית אזורפארק אריאל שרון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...