באר שבע: ניתן תוקף להקמת בית החולים השני בדרום; יחלוש על שטח של כ-2,000 דונם

המתחם החדש, שיוקם במזרח העיר, יכלול שמונה מרכזים רפואיים ב-800,000 מ"ר בנויים, ויציע 2,000 מיטות אשפוז • לצד המתחם יוקם מרכז תעסוקה למקצועות הרפואה והמדע

שיתוף הכתבה
תומר גוטהלף, מתכנן מחוז דרום במנהל התכנון (יח"צ)תומר גוטהלף, מתכנן מחוז דרום במנהל התכנון (יח"צ)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום החליטה לאחרונה לקדם לשלב חשוב נוסף את התוכנית להקמת בית החולים השני בבאר שבע, בהתאם להחלטת הממשלה – ונתנה לה תוקף. בכך ניתן לה האישור הסופי ואפשר להתחיל מעשית בהקמת המתחם. 

המרכז הרפואי החדש מתוכנן על שטח של כ-2,000 דונם, במבואה המזרחית של העיר, לצד כביש 25 המחבר את דימונה לבאר שבע, בסמוך למפגש שלו עם דרך 40. כזכור, ההתקדמות אל עבר מימוש התוכנית תפסה תאוצה בדצמבר 2019, אז החליטה המועצה הארצית לתכנון ובנייה על קידום שינוי בתוכנית המתאר המחוזית המאפשרת את הרחבת אזור הפיתוח העירוני של באר שבע, ובהמשך לכך – את הקמת בית החולים. בסוף חודש ינואר האחרון הפקידה המועצה הארצית את התוכנית, וכעת היא מקבלת תוקף על ידי המחוזית.

המרכז הרפואי החדש יכלול חמישה מרכזים רפואיים בהיקף בינוי של כ-800,000 מ"ר: בית חולים כללי עם מרכז לרפואה דחופה ומחלקות אשפוז, בית חולים לילדים, בית חולים שיקומי, בית חולים גריאטרי ובית חולים לבריאות הנפש. בסך הכול מדובר בתוספת של כ-2,000 מיטות

המרכז הרפואי החדש יכלול חמישה מרכזים רפואיים בהיקף בינוי של כ-800,000 מ"ר: בית חולים כללי עם מרכז לרפואה דחופה ומחלקות אשפוז, בית חולים לילדים, בית חולים שיקומי, בית חולים גריאטרי ובית חולים לבריאות הנפש. בסך הכול מדובר בתוספת של כ-2,000 מיטות.

עוד קובעת התוכנית כי בממשק הצמוד המקיף את המרכז הרפואי יפותח מערך מגוון של תעסוקה במקצועות הרפואה והמדע: ביו-טק, הנדסה רפואית, פארמה, מחקר ואקדמיה, בי"ס לסיעוד, מלונות ליולדות, סגל רפואי ואקדמי, תיירות רפואית, מגורי רופאים סטודנטים ואחיות – "זאת בסינרגיה מלאה בין כלל השימושים במתחם", כך כהגדרתה.

"המתחם החדשני שתוכנן צופה פני עתיד ברמת העיר והמטרופולין, ברמה הלאומית והבין-לאומית", נכתב בהודעת מנהל התכנון , "ומושתת על תשתיות וטכנולוגיות מתקדמות בתחום התחבורה והאנרגיה, לרבות מערכת תחבורה ציבורית להסעת המונים, תשתית לרכבים אוטונומיים, בנייה ירוקה ואנרגיות מתחדשות". התוכנית מקודמת על ידי משרד הבריאות, רשות מקרקעי ישראל ועיריית באר שבע, בליווי לשכת תכנון מחוז דרום.

המרכז הרפואי החדש נועד לשפר את שירותי הבריאות בנגב, ולסגור את הפער הקיים בתחום זה בין אזור המרכז לבין הנגב. עתה, עם אישורה הסופי של התוכנית, ניתן לעבור משלב התכנון לשלב הביצוע"

מתכנן מחוז דרום במנהל התכנון, תומר גוטהלף, ציין כי "המרכז הרפואי החדש נועד להרחיב באופן משמעותי את מערך שירותי הרפואה בנגב, במיוחד בימים אלה של מגפת הקורונה המדגישה את הצורך בחיזוק בתי החולים ותשתיות הרפואה. המרכז הרפואי החדש נועד לשפר את שירותי הבריאות בנגב, ולסגור את הפער הקיים בתחום זה בין אזור המרכז לבין הנגב. עתה, עם אישורה הסופי של התוכנית, ניתן לעבור משלב התכנון לשלב הביצוע".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהמועצה הארצית לתכנון ובנייהעיריית באר שבעמשרד הבריאותתומר גוטהלףהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...