חיפה: הופקדה התוכנית להקמת מבנה חדש לאינטל בפארק מת"ם – עם תוספת של 50,000 מ"ר

הוועדה המחוזית הפקידה את התוכנית המפורטת שמקדמת אינטל • המבנה החדש יוקם בצמוד למבנה אינטל הקיים, ובכך ישלים קמפוס תעסוקה גדול בשטח של כ-90,000 מ"ר

שיתוף הכתבה
הדמיית המבנה החדש של אינטל בפארק מת"ם בחיפה (משרד מושלי אלדר אדריכלים)הדמיית המבנה החדש של אינטל בפארק מת"ם בחיפה (משרד מושלי אלדר אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הפקידה אתמול (ג') את התוכנית המפורטת להקמת מבנה חדש עבור חברת אינטל בפארק מת"ם בחיפה, שיהווה למעשה חלק מקמפוס התעסוקה החדש של ענקית השבבים העולמית בדרומה של העיר. 

מדובר, על פי התכנון, בקמפוס שישתרע על פני כ-20.5 דונם, ושיכלול יותר מ-90,000 מ"ר בנויים – 89,810 מ"ר של שטחי תעסוקה ועוד 600 מ"ר למסחר. המבנה החדש יוקם בסמוך למתחם אינטל הנוכחי, בחלקו הצפוני של פארק מת"ם, ויכלול עשר קומות, ועוד ארבע קומות תת-קרקעיות. אינטל רכשה את השטח עבור המבנה החדש מגב-ים ומהחברה הכלכלית חיפה תמורת 102 מיליון שקל, בתחילת 2020.

"במגרש נשוא התוכנית קיים מבנה המשמש לתעשיית היי טק של חברת אינטל, שנבנה בשנת 2010 מכוח תכנית חפ/1273/ז/1 המאושרת משנת 2006", נכתב בדברי ההסבר. "בתוכנית זו נקבע כי יוּתר להקים מבנה נוסף במגרש, בכפוף להכנת תוכנית מפורטת. תכנית חפ/1273ז1 אפשרה גם את בניית הגשר המחבר בין המבנה החדש למבנה אינטל נוסף, מעבר לרחוב סחרוב.

בשנת 2017 אושרה תוכנית חפ/1273כ שקבעה שטח עיקרי של 40,810 מ"ר עבור המבנה החדש. התוכנית הנוכחית מציעה להקים את המבנה הנוסף במגרש עבור חברת אינטל, עם כניסה משותפת לשני המבנים, תוך הוספת כ-50,000 מ"ר שטח עיקרי. המבנה המתוכנן יציע עשר קומות מעל הכניסה הקובעת בחזית מערב + קומת גג למתקנים טכניים"

בשנת 2017 אושרה תוכנית חפ/1273כ שקבעה שטח עיקרי של 40,810 מ"ר עבור המבנה החדש. התוכנית הנוכחית מציעה להקים את המבנה הנוסף במגרש עבור חברת אינטל, עם כניסה משותפת לשני המבנים, תוך הוספת כ-50,000 מ"ר שטח עיקרי. המבנה המתוכנן יציע עשר קומות מעל הכניסה הקובעת בחזית מערב + קומת גג למתקנים טכניים, תוך הגבהת המבנה בעשרה מטרים מעבר למצב המאושר".

מגישת התוכנית היא חברת מת"ם תעשיות ידע, המפעילה את פארק מת"ם במבואות חיפה. העורכים הראשיים הם אדריכל דגן מושלי ואדריכלית לאה לאיתה לוטן ממשרד מושלי אלדר אדריכלים; המודד הוא מאיר ברמן; יועץ התשתיות הוא מהנדס יהודה פאפיש ממשרד א פאפיש ושות' מהנדסים ויועצים.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן

על פי ההערכות, יועסקו במבנה החדש של אינטל עוד כ-3,000. נזכיר כי מרכז הפיתוח הקיים הוא הראשון של אינטל בישראל, והראשון שלה מחוץ לארה"ב, והוקם כבר ב-1974. פארק מת"ם עצמו הוקם שש שנים קודם לכן, וכיום הוא מעסיק כ-11,000 איש, במה שהופך אותו לאחד ממרכזי התעסוקה החשובים ביותר בצפון, אם לא החשוב שבהם.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גב-ים קרקעות בע"מפארק מתםאינטלהחברה הכלכלית חיפהאדריכל דגן מושליאדריכלית לאה לאיתה לוטןמשרד מושלי אלדר אדריכליםמודד מאיר ברמןמהנדס יהודה פאפישמשרד א פאפיש ושות' מהנדסים ויועציםהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...