ירושלים: אושר מתחם הפינוי-בינוי בקטמונים שתוכניתו הופקדה לפני כשנה; יכלול 356 יח"ד

מתוך כלל יחידות הדיור במתחם, 107 יהיו דירות קטנות – בין 50 ל-85 מ"ר עיקרי • "יתרום לתהליך ההתחדשות העירונית וחידוש המגורים, וליצירת חלל אורבני כולל מסחר לאורך רחוב פת"

שיתוף הכתבה
הדמיית פרויקט הפינוי-בינוי בקטמונים (משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)הדמיית פרויקט הפינוי-בינוי בקטמונים (משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)

כשנה לאחר שהופקדה – אושרה תוכנית הפינוי-בינוי בשכונת הקטמונים, בין הרחובות יצחק שדה, בר יוחאי ופת, על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים. התוכנית, שעברה כמה שינויים לאורך הדרך, תכלול בסופו של דבר 356 יחידות דיור חדשות, במקום 95 יחידות הדיור הקיימות כיום. מתוך כלל יחידות הדיור החדשות, 107 יהיו דירות קטנות בשטח עיקרי של 50 עד 85 מ"ר.

מטרת התוכנית היא "הקמת שלושה מבני מגורים חדשים, מגרש למבנה ציבור, שצ"פ, שביל ציבורי ומעבר הולכי רגל במסגרת התחדשות עירונית ", כך בדברי ההסבר. "השטח נמצא בתחום תוכנית אב להתחדשות עירונית קטמונים ח-ט שנמצאת לקראת הפקדה. עוד נציין כי לאורך רחוב יעקב פת הסמוך לתוכנית מתוכנן הקו הירוק של הרכבת הקלה. הפרויקט יתרום לתהליך ההתחדשות העירונית וחידוש המגורים, וליצירת חלל אורבני כולל מסחר, לאורך רחוב פת".

התוכנית מציעה 356 יח"ד במבנה מרקמי בן עד תשע קומות, שמעליו בנסיגה שלושה מגדלי מגורים בגבהים של עד 30 קומות ממפלס המדרכה הסמוכה (26, 29, ו-31 קומות ממפלס הכניסה הקובעת). התוכנית מציעה גם קומות עם חניה תת-קרקעית לכל המבנים"

התוכנית מאפשרת תכנון מבני מגורים, חזית מסחרית, בית ספר, בית כנסת, גני ילדים ומעברים רגליים בהתאם לתוכנית האב, וגינת כיס. "התוכנית מציעה 356 יח"ד במבנה מרקמי בן עד תשע קומות, שמעליו בנסיגה שלושה מגדלי מגורים בגבהים של עד 30 קומות ממפלס המדרכה הסמוכה (26, 29, ו-31 קומות ממפלס הכניסה הקובעת). התוכנית מציעה גם קומות עם חניה תת-קרקעית לכל המבנים.

בקומת הקרקע של המגורים ולאורך רחובות יעקב פת ובר יוחאי ישולבו שימושי מסחר שונים. התוכנית מציעה בית ספר, ומתחתיו מסחר כהמשך למסחר שמתחת למגורים. גני ילדים ובית כנסת יהיו משולבים בבניין המגורים".

התוכנית חולשת על שטח של כ-8.3 דונמים, ומציעה – לצד שטחי המגורים שצוינו לעיל – גם 2,260 מ"ר שטחים למבני ציבור, 1,255 מ"ר שטחי מסחר ו-980 מ"ר שטחי תעסוקה. המגישה של התוכנית היא עיריית ירושלים, והיזמית היא חברת קידום א.מ.ב התחדשות עירונית

התוכנית חולשת על שטח של כ-8.3 דונמים, ומציעה – לצד שטחי המגורים שצוינו לעיל – גם 2,260 מ"ר שטחים למבני ציבור, 1,255 מ"ר שטחי מסחר ו-980 מ"ר שטחי תעסוקה. המגישה של התוכנית היא עיריית ירושלים, והיזמית היא חברת קידום א.מ.ב התחדשות עירונית . העורך הראשי הוא אדריכל רנדי אפשטיין ממשרד קולקר, קולקר אפשטיין אדריכלים; השמאי – יניב אסולין ממשרד רובל&אסולין משרד שמאות מקרקעין; יועץ הסביבה הוא רון לשם ממשרד לשם שפר איכות הסביבה; יועצת הנוף היא אדריכלית הנוף רחל וינר ממשרד רחל וינר אדריכלות ונוף.

לעיון במסמכי התוכנית המלאים לחצו כאן.

כאמור, התוכנית הופקדה על ידי הוועדה המחוזית לפני כשנה, כפי שפורסם כאן בפברואר 2020. בעת ההפקדה אמרה מתכננת המחוז, שירה תלמי-באבאי, כי "לבד מתוספת יחידות הדיור לעיר ושדרוג הרקמה הבנויה, התוכנית מציעה גם שיפורים משמעותיים של השלד והמרחב הציבורי ושדרוג של רמת השירותים העירוניים, וזאת בסטנדרטים הראויים לעיר איכותית ודינמית".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןעיריית ירושליםשכונת הקטמוניםמשרד קולקר, קולקר אפשטיין אדריכליםאדריכל רנדי אפשטייןיניב אסוליןרון לשםרחל וינרשירה תלמי-באבאיהוועדה המחוזית לתכנון ובניהפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...