אושרה הקמת מגדל חדש בקניון עופר בפ"ת; יכלול 240 חדרי מלון ויותר מ-50,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה את התוכנית המפורטת למגדל, שיוקם בחלקו הצפוני של הקניון • יתנשא לגובה של כ-120 מטר ויכלול 29 קומות, בתוספת שלוש קומות תת-קרקעיות

שיתוף הכתבה
ליאורה עופר, בעלת השליטה ויו"ר מליסרון (ורדי כהנא)ליאורה עופר, בעלת השליטה ויו"ר מליסרון (ורדי כהנא)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה היום (ד') את התוכנית המפורטת להקמת מגדל מעורב שימושים ב"קניון עופר הגדול" בפתח תקווה של חברת מליסרון , המוכר לרבים בשם קניון אבנת. על פי הגדרת מטרות התוכנית, זו מיועדת ל"תוספת זכויות בנייה לצורך הקמת מגדל משרדים בחלקו הצפוני של הקניון הקיים, ובהתאם שינוי בינוי המאפשר תוספת קומות וגובה, ללא תוספת חניה עילית או תת-קרקעית, למעט השלמה לקומות החניה בתחום המגדל".

התוכנית מתפרסת על פני כ-27.8 דונם. המגדל יכלול 240 חדרי מלון, ולצידם 26,400 מ"ר תעסוקה
ו-27,500 מ"ר מסחר, כך שסך כל שטחי המסחר והתעסוקה בו יגיעו כמעט ל-54,000 מ"ר בנויים. המגדל יתנשא לגובה של 29 קומות, ותחתן יהיו עוד שלוש קומות תת־קרקעיות. התוכנית נמצאת בתחומי הקניון, בין הרחובות בזל במזרח ומוטה גור במערב. היא התקבלה במוסדות התכנון ביוני 2019, הופקדה באוגוסט 2020 וכעת אושרה. 

קניון עופר הגדול בפתח תקווה (יחקניון עופר הגדול בפתח תקווה (יח

הוראות התוכנית כוללות תוספת שטחים עיקריים ושטחי שירות עיליים לצורך הקמת מגדל משרדים ומסחר; תוספת שטחי שירות בתת הקרקע לצורך הקמת שתי קומות מרתף שלא לחניה; קביעת גובה מרבי מעל פני הים למגדל משרדים ומסחר מעל קומת קרקע גבוהה, במפלס הכניסה הקובעת; ושינוי שימוש ממלונית למלון עסקי (ככל הנראה מדובר על הסבה ממלונית אירוח למטופלי בית החולים בילינסון-השרון הסמוך).

כבר בשנת 2013 הוזכרה תוכניתה של מליסרון לבנות בתי מלון מעל שני הקניונים שבבעלותה – קניון עופר הגדול בפתח תקווה ועופר גרנד קניון בחיפה, אך נראה שרק כעת אחת מהתוכניות הללו יוצאת סוף-סוף אל הפועל

היזמית והמגישה של התוכנית היא חברת אבנת, חברה בת בבעלות מלאה של מליסרון . העורך הראשי הוא אדריכל יוסי סיון ממשרד יסקי-מור-סיון; המודד הוא דרור בן נתן ממשרד בן נתן מדידות; היועץ הוא מהנדס שי נהרי ממשרד סלע נהרי מהנדסים; יועצת הסביבה היא רונית טורק; יועץ התחבורה הוא מהנדס גבי שויער ממשרד מ.ת.נ הנדסת תנועה.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן

נציין כי כבר בשנת 2013 הוזכרה תוכניתה של מליסרון לבנות בתי מלון מעל שני הקניונים שבבעלותה – קניון עופר הגדול בפתח תקווה ועופר גרנד קניון בחיפה, אך נראה שרק כעת אחת מהתוכניות הללו יוצאת סוף-סוף אל הפועל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מליסרוןיסקי-מור-סיון אדריכליםאדריכל יוסי סיוןקניון עופר הגדול בפתח תקווהליאורה עופרעופר גרנד קניון בחיפהדרור בן נתןמהנדס שי נהרירונית טורקמהנדס גבי שויערהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...