הסוף לבירוקרטיה – ולמאכערים? רשות מקרקעי ישראל משיקה מערכת שירות חדשה

המערכת תאפשר לבצע פעולות רבות, שעד היום דרשו הגעה אל משרדי רמ"י, בגישה מרחוק – דרך המחשב או הטלפון החכם • "השירות החדש ייתן מענה לעשרות אלפי לקוחות מדי שנה"

שיתוף הכתבה
מימין לשמאל: מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס, שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, ומנהל רמ"י, עו"ד ינקי קוינט (מירי שימעונוביץ')מימין לשמאל: מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס, שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, ומנהל רמ"י, עו"ד ינקי קוינט (מירי שימעונוביץ')

האם מעתה השירות שיקבל האזר מרשות מקרקעי ישראל יהפוך מהיר יותר, נוח יותר ובירוקרטי פחות? הרשות הודיעה היום (ב') כי השיקה מערכת שירות חדשה שתאפשר קבלת מידע במהירות ובקלות, הגשת מסמכים, קבלת אישורים וביצוע שלל פעולות נוספות - ללא צורך להגיע למשרדי הרשות. "המהלך מצמצם באופן משמעותי את העיסוק של האזרח בניירת ובהגשתה", נכתב בהודעת רמ"י, "מקצר זמנים, מייעל את התהליכים ומייתר שימוש במתווכים – 'מאכערים'".

על פי ההודעה, מנהל רשות מקרקעי ישראל הנכנס, עו"ד יעקב קוינט, הנחה את גורמי המקצוע ברשות לייצר ממשקים דיגיטליים חדשים שיאפשרו לאזרחים לקבל מגוון שירותים לצורך רכישת דירה או עסקה במקרקעין, כגון אישורי זכויות, אישורים לרישום משכנתה, מידע על נכס, מידע על סטטוס טיפול בפנייה, מכרזים מקוונים ועוד.

יאיר פינס, יעקב ליצמן ועו"ד ינקי קוינט (מירי שימעונוביץ)יאיר פינס, יעקב ליצמן ועו"ד ינקי קוינט (מירי שימעונוביץ)

בהודעה נכתב כי עד היום עשרות אלפי אזרחים השתמשו בשירותיהם של מתווכים להתנהל מול רשות מקרקעי ישראל , להתמודדות עם הבירוקרטיה והניירת. "מהפכת השירות הדיגיטלית של רמ"י מייתרת את השימוש בהם ומאפשרת לכל אחד ואחת להיכנס למרחב האישי שלו, לקבל מידע בקלות ולבצע פעולות רבות בקליק".

עוד נטען כי השירות החדש ייתן מענה לעשרות אלפי לקוחות מדי שנה, "ומהווה שינוי אמיתי במנגנון ניהול הקרקע ברשות מקרקעי ישראל: באמצעות האזור האישי, 'רמיטק שלי', והאזור למייצג, 'רמיטק למייצג', לא יידרשו עוד האזרחים ליום חופשה, לעמידה בפקקים, לחיפוש חניה, להמתנה בתור, לתחלואה, חלילה – ואחר כך עוד לגלות שחסרים להם המסמכים הנדרשים. 

300,000 איש יכולים לבצע פנייה ופעולה מרחוק בהזדהות ממשלתית ובלי מאמץ, ולקבל שירות. המערכות ורמת השירות נמצאים בתהליך שיפור מתמיד, וכך אחת לכמה שבועות מושקים שירותים דיגיטליים ואוטומטיים נוספים"

במקום זאת, 300,000 איש יכולים לבצע פנייה ופעולה מרחוק בהזדהות ממשלתית ובלי מאמץ, ולקבל שירות. המערכות ורמת השירות נמצאים בתהליך שיפור מתמיד, וכך אחת לכמה שבועות מושקים שירותים דיגיטליים ואוטומטיים נוספים. כיום המערכות נמצאות בתהליכי הטמעה בכל רחבי הארץ, אך את רוב השירותים הדיגיטליים כל אזרח יכול לקבל כבר היום. לצד זה ישנם שירותים שפועלים כיום רק במחוז דרום וחיפה, ויושקו במהלך החודשים הקרובים גם בשאר אזורי הארץ".

הפעולות אפשריות הן מהמחשב והן מהטלפון הנייד החכם, מהיום. תהליך הזדהות קצר באזור האישי יקבל את פני המשתמש עם כניסתו הראשונה למערכת, ולאחר מכן יוכל לבצע פעולות חשובות שיאפשרו להתקדם בעסקות מקרקעין ישירות מול הרשות, באמצעות כמה פעולות פשוטות ובלוח זמנים מקוצר.

בין השירותים שינתנו בממשקים המהירים באמצעות אתר רמ"י החדש:

• אישורי זכויות דיגיטליים אוטומטיים לבעלי זכויות
• התחייבויות לרישום משכנתה
• סילוק משכנתה
• חתימה דיגיטלית
• העברת זכויות (למייצגים)
• פניות מקוונות – קבלת סטטוס על מצב הפנייה
• המכרזים שלי - מעקב אחר סטטוס השתתפות במכרז
• קבלת מידע על נכס
• הצגת מסמכים באזור אישי למייצגים

שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן: "מהפכת השירות הדיגיטלי תחסוך את הבירוקרטיה לציבור ותקל על אזרחי ישראל בקבלת שירות. מהיום הראשון שלי במשרד הבינוי והשיכון אני מדבר על הצורך בייעול השירות לאזרח, והיום הבשורה כאן. ברכותיי למנהל רמ"י שראה לנכון לקדם, דבר ראשון שהגיע למערכת, את נושא השירות לאזרח".

המעבר של רשות מקרקעי ישראל לאמצעים דיגיטליים הוא הכרחי, מותאם מציאות ויקל רבות על הציבור. אנחנו לא עוצרים כאן, זו היא רק ההתחלה של מהפכת השירות ברשות מקרקעי ישראל"

מנהל רשות מקרקעי ישראל , עו"ד יעקב קוינט: "שמתי לי למטרה מרכזית לשפר את השירות לאזרחים ולהפוך את רשות מקרקעי ישראל ידידותית יותר ונגישה לאזרחים, לצמצם את זמני קבלת השירות ולוחות הזמנים לביצוע תהליכים, לבטל את הצורך להגיע למשרדי הרשות להגשת טפסים, או לבנקים בענייני משכנתאות, ומבלי לשלם למאכערים עבור טיפול בכך עבורם.

המעבר של רשות מקרקעי ישראל לאמצעים דיגיטליים הוא הכרחי, מותאם מציאות ויקל רבות על הציבור. אנחנו לא עוצרים כאן, זו היא רק ההתחלה של מהפכת השירות ברשות מקרקעי ישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלינקי קוינטיעקב ליצמןיאיר פינסמשרד הבינוי והשיכון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...