סופית ורשמית: חברת ארנה סטאר גרופ נמכרת לאיש העסקים האשדודי צחי אבו

בעלת השליטה בחברה, ASTC, הודיעה למגה אור כי היא מבטלת את ההסכם ביניהן – ומוכרת את ארנה לאבו תמורת 130 מיליון דולר • בראשון הודיעה מגה אור ל-ASTC כי היא מוכנה להשלים את העסקה

שיתוף הכתבה
צחי נחמיאס, בעלי מגה אור. לא ירכוש את ארנה (יח"צ)צחי נחמיאס, בעלי מגה אור. לא ירכוש את ארנה (יח"צ)

חברת ASTC Asian Service Trade Control Pte. Ltd., בעלת השליטה בחברת ארנה סטאר גרופ, הודיעה אמש (ב') לחברת מגה אור כי היא מבטלת את ההסכם ביניהן, ומוכרת את ארנה לאיש העסקים האשדודי צחי אבו, בעליה של חברת אבו יחיאל – חברה לבנין. תמורת העסקה: 130 מיליון דולר.

שלשום הודיעה חברת מגה אור ל-ASTC כי היא מוכנה להשלים את העסקה ביניהן, שבמסגרתה אמורה הייתה לרכוש 61.86% מארנה, "זאת לאחר התכתבות בין הצדדים ועקב צעדים שנקטה ארנה, ובכך להביא לסיום סופי ומוחלט של כל התביעות שבין הצדדים להסכם". כזכור, מגה אור התכוונה לרכוש את החברה וחזרה בה מכוונה זו, בשל "שינוי בנסיבות אשר הובילו לביטול ההסכם" - משבר הקורונה ובעיית הצפה בקניון נהריה.

מגה אור עצמה עדכנה גם היא, היום בשעות הצהריים, על ביטול העסקה. בהודעתה לרשות לניירות ערך הדגישה כי "ההליכים המשפטיים המתנהלים בין הצדדים ביחס להסכם ימשיכו להתברר בבית המשפט בשינויים המחוייבים".

למרות הודעת מגה אור בראשון, הודיעה אמש ASTC כי תמכור את ארנה לאבו, שירכוש 878,997,042 מניות רגילות של החברה המהוות כ-61.86% מההון המניות המונפק והנפרע שלה ומזכויות ההצבעה בה, וכן את כל הזכויות של ASTC בקשר עם הלוואות הבעלים שהעמידה ASTC

כאמור, למרות הודעת מגה אור בראשון, הודיעה אמש ASTC כי תמכור את ארנה לאבו, שירכוש 878,997,042 מניות רגילות של החברה המהוות כ-61.86% מההון המניות המונפק והנפרע שלה ומזכויות ההצבעה בה, וכן את כל הזכויות של ASTC בקשר עם הלוואות הבעלים שהעמידה ASTC לחברה ולחברות בשליטתה ו/או הקשורות לה.

ASTC התחייבה במסגרת ההסכם כי בכפוף לקבלת האישורים הנדרשים על פי דין (לרבות אישור האספה הכללית של החברה, אם יידרש) ועל פי דרישת החברה, ASTC תרכוש את מלוא אחזקותיה של החברה במאקפל תעשיות בתמורה לסך השווה ליתרת הלוואות (והריבית שנצברה בגינן) שהועמדו על ידי תאגיד בנקאי זר לחברה ואשר מובטחות בשעבוד על מניות מאקפל. השלמת העסקה כפופה לקבלת אישור הממונה על התחרות לעסקה.

נציין כי לארנה שני נכסים עיקריים – הקניון בנהריה, וכן מרכז סטאר סנטר באשדוד. אבו עצמו רכש לפני כמה חודשים קרקעות במתחם פי גלילות ממברת דלק ישראל של יצחק תשובה, תמורת 720 מיליון שקל, ולא מזמן רכש זכויות בפרויקט מגדלי בבלי, גם כן מחברה שבבעלות יצחק תשובה, תמורת 80 מיליון שקל. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךמגה אורצחי נחמיאסצחי אבואבו יחיאל – חברה לבניןארנה סטאר גרופASTC
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...