כתב אישום נגד שתי חברות בנייה ושני בעליהן בעקבות מותו של פועל באתר בנייה בהרצליה

הנאשמים – ענאן סוקי וחברת ע.ע צוקי לבניין ופיתוח, וכן רועי פרי וחברת תמ"א 38 הפרטיזנים 30 • הפועל ההרוג, מוחמד שואהנה ז"ל, התחשמל למוות באתר הבנייה באוקטובר 2018 • כתב האישום המלא - בכתבה

שיתוף הכתבה
כתב אישום (שאטרסטוק)כתב אישום (שאטרסטוק)

ענאן סוקי והחברה שבבעלותו, ע.ע צוקי לבניין ופיתוח, ורועי פרי והחברה שבבעלותו, תמ"א 38 הפרטיזנים 30 בע"מ, מואשמים בגרימת מוות ברשלנות, בזיוף (בכוונה לקבל דבר מה) ובקבלת דבר במרמה – זאת בעקבות מותו של פועל בניין באתר בנייה בהרצליה באוקטובר 2018.

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בהרצליה כתב אישום מפורט נגד ארבעת הגורמים המצוינים, שם טענה כי "מותו של המנוח נגרמו כתוצאה ממעשיהם ומחדליהם של הנאשמים". הפועל ההרוג, מוחמד שואהנה ז"ל, התחשמל למוות לפני כשנתיים וחצי, כאמור, במהלך העבודות בפרויקט תמ"א 38 שהתבצע באתר שברחוב הפרטיזנים בעיר.

כיוון שלצורך קבלת היתר בנייה לפרויקט תמ"א 38 על הקבלן להיות מסווג כקבלן רשום, בתהליך הוצאת היתר הבנייה לפרויקט הציג עצמו סוקי כבעליה של חברת ג.ג, המסווגת כקבלן רשום (ללא ידיעת החברה או מי מבעליה)

על פי כתב האישום שהגישה עו"ד לילך כץ, סוקי הינו בעליה של חברת ע.ע צוקי שאינה מסווגת כקבלן רשום. כיוון שלצורך קבלת היתר בנייה לפרויקט תמ"א 38 על הקבלן להיות מסווג כקבלן רשום, בתהליך הוצאת היתר הבנייה לפרויקט הציג עצמו סוקי כבעליה של חברת ג.ג, המסווגת כקבלן רשום (ללא ידיעת החברה או מי מבעליה). 

לאחר קבלת היתר הבנייה, התקשרו פרי וסוקי באמצעות החברות שבבעלותם בהסכם ביצוע עבודות חיזוק ובנייה בפרויקט תמ"א 38 . במסגרת הפרויקט הועברו דודי החשמל בבניין ממקום מושבם על גג הבניין אל הדירות הקיימות בפרויקט. "העברת הדודים לדירות וחיבורם לרשת החשמל נעשתה על ידי סוקי או מי מטעמו, נעדר הכשרה של חשמלאי מוסמך ובאופן רשלני", כך בכתב האישום, "תוך חיבורם ללוח חשמל ארעי בבניין למרות שלוח זה היה שבור, מפורק ולא תקני. נוסף על כך, ולמרות המתחייב מהתקנות, פרי או מי מטעמו לא פעלו לביצוע בדיקה של מתקן החשמל הזמני בפרויקט על ידי חשמלאי בודק".

באחד הימים באמצע אוקטובר 2018 התקשר אחד מדיירי הבניין אל סוקי ודיווח לו על תקלה בדוד החשמל בדירה. הפועל המנוח נשלח למקום, בליווי בנו של סוקי. על מנת שהמנוח יוכל לטפל בבעיה סגר הבן את זרם המים הראשי בבניין, אך ברגע שהמנוח נגע בדוד הוא התחשמל ונפל לאחור. 

לאחר זמן מה, כאשר המנוח לא ענה לקריאותיו של הבן המלווה, טיפס אדם אחר על פיגומי הבניין והבחין במנוח שרוע על מרפסת הדירה. הבן הזעיק את כוחות ההצלה, אך לאור החשש מפגיעה נוספת לא יכלו כוחות ההצלה לסייע למנוח, אלא רק לאחר ניתוק החשמל בפרויקט על ידי חברת חשמל, דבר שעיכב את מתן הסיוע הרפואי. בסופו של דבר נקבע מותו של הפועל.

הנאשמים העסיקו עובדים נעדרי הסמכה ורישיון מתאימים לעבודה בפרויקט, ומבלי שטרחו לבדוק מידת התאמתם והכשרתם של אלו לפרויקט ולעבודות הנדרשות בו. במעשיהם ובמחדליהם, גרמו הנאשמים ברשלנות למותו של המנוח"

"הנאשמים לקחו על עצמם את ניהול הפרויקט וזאת מבלי שהיו להם הניסיון, הידע וההכשרה המתאימים והנדרשים", נכתב בכתב האישום. "נוסף על כך, העסיקו הנאשמים עובדים נעדרי הסמכה ורישיון מתאימים לעבודה בפרויקט, ומבלי שטרחו לבדוק מידת התאמתם והכשרתם של אלו לפרויקט ולעבודות הנדרשות בו. במעשיהם ובמחדליהם, גרמו הנאשמים ברשלנות למותו של המנוח.

הנאשמים אף לא נקטו באמצעי הבטיחות המתחייבים על פי חוק למניעת סכנות הנשקפות במהלך הפעלת אתר בנייה, ובכלל זאת אי-מינוי מנהל עבודה מוסמך שיפקח באופן רציף על ביצוע עבודות הבנייה בפרויקט".

לצפייה בכתב האישום המלא לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתתמ"א 38פרקליטות המדינהתאונות עבודהבית משפט השלוםע.ע צוקי לבניין ופיתוחענאן סוקירועי פריתמ"א 38 הפרטיזנים 30
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...