יועמ"ש משרד הבינוי והשיכון בהבהרה לגבי איחור במסירת דירה - בשל "תלונות רבות של רוכשים"

היועמ"ש במברגר שלח מכתב בנושא לחברת הבנייה אשד טל-אסף, וכתב: "מבחינה משפטית לא חל כל שינוי בהסדר הקבוע" • לדבריו, מרבית התלונות – בפרויקטים במסגרת מחיר למשתכן • המכתב במלואו - בכתבה

שיתוף הכתבה
יועמ"ש משרד הבינוי והשיכון, אלעזר במברגר (משרד הבינוי והשיכון)יועמ"ש משרד הבינוי והשיכון, אלעזר במברגר (משרד הבינוי והשיכון)

היועץ המשפטי של משרד הבינוי והשיכון , אלעזר במברגר, מבהיר: "חרף המלצות שונות שהציגו דרגי העבודה הממשלתיים – לא קודם תיקון חקיקה בנושא האיחור במסירת דירה, והוראות החוק עומדות בעינן". את הדברים כתב יועמ"ש המשרד במכתב ששלח לבחרת הבנייה אשד טל-אסף, זאת לדבריו בשל תלונות רבות של רוכשים.

כידוע, סוגיית האיחור במסירת הדירה סביב משבר הקורונה והסגרים השונים היא סוגיה בוערת, שעודנה תלויה ועומדת, שכן עד היום לא נקבעה הכרעה בנושא, לא מבחינה חקיקתית ולא מבחינה משפטית. ההתייחסות הרשמית היחידה לעניין ניתנה מכיוונו של שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, ב"קדנציה" הקודמת שלו, שקבע ביוני האחרון כי 40 יום בלבד יוגדרו כתקופה מוכרת לעיכובים בשל משבר הקורונה – וזאת בניגוד להמלצות שדיברו על 60 ימים.

היועמ"ש במברגר כתב במכתבו לחברה כי המלצות צוות בין-משרדי בנושא הוגשו לשר והשיכון, שהחליט שלא לקדם חקיקה בנושא – אך קבע את אותה תקופה בת 40 ימים. "משמעות הדבר הינה כי מבחינה משפטית לא חל כל שינוי בהסדר הקבוע בסעיף 5א לחוק מכר הדירות, מימים ימימה, הוראותיו עומדות בתוקפן".

"לאחרונה מתקבלות במשרד תלונות רבות של רוכשים במסגרת פרויקט מחיר למשתכן , אשר טוענים כי קיבלו הודעה מאת הקבלן לפיה הדירות יימסרו באיחור", המשיך במברגר במכתבו, "וכי הקבלן אינו רואה עצמו אחראי לאיחור, או למצער – שאינו אחראי לאיחור של עד 40 ימים, וזאת, כביכול, על בסיס 'הנחיות הצוות הבין-משרדי', 'הנחיות משרד הבינוי והשיכון ' או כל כינוי אחר. כמוסבר לעיל, טענות אלו הינן בגדר מצב שווא או הטעיה, באשר לא חל כל שינוי בחוק, ועל הקבלן לשלם פיצוי בגין איחור במסירה בהתאם להוראות החוק".

לעיון במכתב לחצו כאן

מדובר, כאמור, בסוגיה חשובה ובעלת משמעות רבה, הן עבור הדיירים ובוודאי עבור הקבלנים – בייחוד כאלו אשר צפויים למסור עשרות ומאות דירות, או כבר היו אמורים למסור אותן. על פי חוק המכר יזם נדרש לפצות רוכש על כל יום איחור לאחר 60 ימי איחור, בגובה של 150% משווי שכר הדירה באזור בשמונת החודשים הראשונים של האיחור, וב-125% משווי זה מאותו רגע ועד למסירת הדירה בפועל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןמשרד הבינוי והשיכוןמשבר הקורונהאלעזר במברגראיחור במסירת דירהחוק המכראשד טל-אסף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...