40 יום בלבד יוגדרו כתקופה מוכרת לעיכובים בשל משבר הקורונה

זאת למרות שהוועדה הבין-משרדית שהוקמה כדי לבחון את הנושא המליצה על תקופה של 60 יום • למעט זה אימץ השר את המלצות הוועדה, וגורס כי עליהן לקבל תוקף של עמדה ממשלתית

שיתוף הכתבה
השר יעקב ליצמן (אתר הכנסת)השר יעקב ליצמן (אתר הכנסת)

השר יעקב ליצמן הכריע סופית: התקופה המוכרת לעיכובים במסירת דירות בשל משבר הקורונה תעמוד על 40 יום, ולא על 60 יום כפי שהמליץ הצוות הבין-משרדי המיוחד שהוקם כדי לבחון את השפעות המשבר על התקשרויות חוזיות.

ליצמן מברך את הצוות על העבודה המקצועית והרצינית, ומאמץ את המסקנות. בהתאם לאחת האלטרנטיבות המוצגות בדו"ח, השר מבקש להותיר את מכסת 40 הימים כפי שהמליצו משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר"

בהודעה שפורסמה לפני זמן קצר היום (ה') נכתב כי "שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן מברך את הצוות על העבודה המקצועית והרצינית אשר נעשתה על מנת להגיע למתווה פעולה בנושא, ומאמץ את המסקנות. בהתאם לאחת האלטרנטיבות המוצגות בדו"ח, השר מבקש להותיר את מכסת 40 הימים כפי שהמליצו משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר". את תשובתו זו מסר השר במכתב רשמי למשרד המשפטים, לאחר פרסום הדו"ח אתמול.

כזכור, הדו"ח כלל כמה וכמה המלצות, ובראשן קביעת התקופה שבה יוכרו עיכובים במסירת דירות ככאלו שנגרמו בשל משבר הקורונה על 60 יום; קביעת "תקופת החסד" של הקבלנים על ב-120 ימים בסך הכול; חיוב הקבלן במחצית הפיצוי הרגיל בתקופה זו – ודחיית חיובי הרוכש. למעט נושא 60 הימים, קיבל ליצמן כאמור את המלצות הצוות במלואן. עוד נמסר בהודעת משרד הבינוי והשיכון כי השר ביקש לקבוע זאת כעמדה ממשלתית שלפיה יפעלו ציבור הרוכשים והקבלנים. אפשרות לעדכון חקיקה תיבחן בהמשך.

יש לציין כי בקרב הקבלנים שוררת אי-שביעות רצון רבה בעקבות ההמלצות והכוונות של מקבלי ההחלטות, שכעת מקבלות תוקף רשמי. כאשר המליץ משרד הבינוי והשיכון לפני כשבועיים על הכרה ב-40 ימי עיכוב במסירה, עוד לפני ההחלטה הסופית מהיום, יצאה הודעה נזעמת מצד התאחדות הקבלנים, אשר הגדירה זאת כ"התחמקות מקוממת" וקראה לממשלה להכריז על תקופה זו כאירוע כוח עליון.

גם לאחר פרסום המלצות דו"ח הצוות הבין-משרדי אתמול – המלצות שכאמור המליצו על תקופה מוכרת ארוכה יותר, ביקרה זאת ההתאחדות ומסרה: "שוב נמנעת מדינת ישראל מלקחת אחריות ממשית באירוע הקורונה ובמקום להשתתף תקציבית בנזק שנוצר, מסתפקת בהמלצה לחלק את הנזק בין הקבלנים לרוכשי הדירות תוך עמידה מן הצד".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןהתאחדות בוני הארץמשבר הקורונהעיכוב במסירת דירותיעקב ליצמן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...