הוות"ל: מועד הגשת ההשגות לתת"ל 101ב לא יידחה למרות הסגר

לשכת עוה"ד ביקשה לדחות את המועד האחרון להגשת התנגדויות לקו M1 של המטרו בחודש • הוות"ל: "מהנימוק הכללי לא עולה מדוע לא ניתן היה להיערך עד כה להגשת ההשגות במועדן"

שיתוף הכתבה
יו"ר הוות"ל, מרדכי כהן (משרד המשפטים)יו"ר הוות"ל, מרדכי כהן (משרד המשפטים)

הסגר כבר כאן כשבוע וחצי, הקושי בביצוע פעולות שבשגרה גדול הרבה יותר – אך המועד האחרון שנקבע להגשת התנגדויות לתת"ל 101/ב, היא תוכנית קו M1 של מטרו גוש דן, לא ישונה. כך הודיעה לאחרונה הוועדה הארצית לתשתיות לאומיות, הוות"ל, בתשובה לפנייתם של אנשי לשכת עורכי הדין. אגב, המועד האחרון להגשת התנגדויות חל בעוד פחות משבוע ימים, ביום שלישי, 19.1.2021.

את המכתב מטעם לשכת עורכי הדין שלח עו"ד מיכה גדרון, יו"ר ועדת תכנון ובנייה בלשכה, יום לפני תחילת הסגר באופן רשמי, ב-7.1.2021. במכתב הוא מבקש לדחות את המועד האחרון להגשת השגות לתוכנית בשל הסגר ההדוק שהוטל על ישראל לאחרונה, בשל מגפת הקורונה. "הוועדה מתכבדת לפנות אליכם בשם עשרות עורכי דין המייצגים בעלי נכסים הגובלים בתוואי תת"ל 101/ב", נכתב שם, "בבקשה לדחות את המועד להגשת השגות ב-30 יום, עד יום 19.2.2021.

הגשת התנגדויות לתת"ל דורשת עבודה מול גורמים רבים. תקופת הסגר תקשה מאוד על העבודה מול הגורמים האמורים, אשר משרדיהם של כמה מהם אינו פעיל בימי הסגר. בנסיבות האמורות יהיה קשה מאוד להגיש את ההתנגדויות במועד"

הגשת התנגדויות לתת"ל דורשת עבודה מול גורמים רבים – יועצים למיניהם ותושבים. תקופת הסגר תקשה מאוד על העבודה מול הגורמים האמורים, אשר משרדיהם של כמה מהם אינו פעיל בימי הסגר. בנסיבות האמורות יהיה קשה מאוד להגיש את ההתנגדויות במועד".

לעיון במכתב במלואו לחצו כאן

בתגובה למכתב נשלח לעו"ד גדרון מכתב תשובה, שעליו חתומה עו"ד יעל אדורם, היועצת המשפטית של הוות"ל. במכתב כתבה עו"ד אדורם כך: "דחיית המועד להגשת השגות בהכרח תגרום לדחייה נוספת משמעותית במועדי השימועים, לצורך היערכות כל הגורמים הרלוונטיים לדיון ולגיבוש התייחסות להשגות. נוסף על כך, דחיית המועד להגשת השגות תגרור דחיית מועד של אישור התוכניות, וכפועל יוצא מכך לעיכובים בהוצאת מכרזים לתכנון מפורט לביצוע, ולעיכובים בביצוע התוכנית בפועל.

נוכח הנימוקים שפורטו בבקשה, ניאות יו"ר הוועדה לאפשר לכל מי שיזדקק לכך, להגיש את המסמכים וההשלמות הנדרשות, אם הן נובעות מחווֹת דעת מקצועיות שהוזמנו על ידם, ושלא ניתן יהיה להשלימם במועד עקב משבר הקורונה, וזאת למשך 30 יום נוספים"

נוכח האמור לא ניתן להיענות לבקשתכם להארכת מועד להגשת ההשגות, ויש להגישן במועד שנקבע לכך. עם זאת, נוכח הנימוקים שפורטו בבקשה, ניאות יו"ר הוועדה לאפשר לכל מי שיזדקק לכך, להגיש את המסמכים וההשלמות הנדרשות, אם הן נובעות מחווֹת דעת מקצועיות שהוזמנו על ידם, ושלא ניתן יהיה להשלימם במועד עקב משבר הקורונה, וזאת למשך 30 יום נוספים מהמועד האחרון להגשת השגות, דהיינו עד ליום 18.2.2021".

עוד נכתב במכתב כי עוד לפני פניית לשכת עורכי הדין התקבלו במשרדי הוועדה פניות גם מטעם רשויות מקומיות ומשרדי עורכי דין, "שנענו כולן באופן דומה - לא ניתן להאריך את המועד להגשת השגות ויש להיערך כראוי על מנת להגישן במועד". משפט מעניין נוסף, שנכתב סעיף לאחר מכן, גורס כך: "מהנימוק הכללי המציין את קשיי התקופה לא עולה מדוע לא ניתן היה להיערך עד כה להגשת ההשגות במועדן".

לעיון במכתב התשובה במלואו לחצו כאן

מהוות"ל נמסר: "תוכנית המטרו הינה תוכנית בעלת חשיבות לאומית. על מנת להגיע להסדר המאזֵן בין חשיבות המשך קידומו של ההליך כנדרש, לבין הגמישות שניתן לגלות בשל קשיי התקופה, הוסכם כי אם מדובר בהשלמת חוות דעת, תתאפשר השלמת טיעון באיחור של 30 יום. עד כה נתקבלו כמה בקשות ארכה בנושא, ולאחר חשיבה ובחינה של הבקשות, הן נענו באותו האופן – המאפשר את השלמת הטיעון ככל שיידרש, בתוך 30 יום מהמועד האחרון להגשת ההשגות".

עו"ד מיכה גדרון: "מדובר בתוכנית שיש לה השפעה על איכות החיים של אלפי תושבים. מן הראוי היה שהוות"ל תתחשב במציאות שבה המדינה נמצאת בסגר, דבר המקשה על עמידה בזמנים שנקבעו, והייתה מאריכה את המועד להגשת התנגדויות כפי שהתבקש".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:לשכת עורכי הדיןמטרוות"למרדכי כהןעו"ד מיכה גדרוןעו"ד יעל אדורם
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...