מעתה: דיון בבקשת היתר על קרקע מדינה – לפני אישור רמ"י

עד היום מסלול הרישוי ללא הקלות לא אפשר להגיש בקשה להיתר טרם אישור רשות מקרקעי ישראל במסלול • השר דרעי: "התקנות החדשות יביאו לייעול וקיצור הליכים מול התושב"

שיתוף הכתבה
שר הפנים אריה דרעי (משרד הפנים)שר הפנים אריה דרעי (משרד הפנים)

בדרך להליכים מהירים וקצרים יותר? שר הפנים אריה דרעי חתם לאחרונה על תקנות חדשות בתחום התכנון והבנייה (רישוי ובנייה), שיאפשרו דיון בבקשה להיתר בתוכניות על קרקע מדינה עוד לפני קבלת האישור מרשות מקרקעי ישראל. על פי מנהל התכנון , "אישור התקנות יהווה קיצור משמעותי בלוחות הזמנים בהליך הבקשה להיתר בתוכניות אלה". מדי שנה מוגשות כ-15,000 בקשות להיתר מסוג זה. 

התקנות החדשות קובעות כי אישור רשות מקרקעי ישראל בהליך הרישוי בשני המסלולים (הן הליך רישוי ללא הקלות והן הליך רישוי עם הקלות) יינתן לאחר החלטת הוועדה המקומית, זאת בניגוד למצב כיום, שבו במסלול רישוי ללא הקלות לא ניתן להגיש בקשה להיתר טרם אישור רשות מקרקעי ישראל לבקשה. התקנות קובעות כי בשני המסלולים הבקשה תועבר לאישורה של רמ"י, אך הדבר לא ימנע את הדיון בבקשת ההיתר בוועדה המקומית. 

הסרנו חסם משמעותי נוסף בהליך בקשת ההיתר. התקנות החדשות מאפשרות לבצע תהליכים מקבילים באותה עת - הן ברשות מקרקעי ישראל והן בוועדה המקומית, ובכך יביאו לייעול וקיצור הליכים"

עוד קובעות התקנות כי מתחילת 2022 תחויב רשות מקרקעי ישראל לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו בתקנות לאישור הבקשה (90 ימים). אם הרשות לא תעמוד בלוחות הזמנים הללו, הוועדה המקומית תראה בכך כאילו לא הוגשה התנגדות מצד רשות מקרקעי ישראל , ותוכל לחתום על הבקשה להיתר. 

"על מנת להבטיח את הבקרה על לוחות הזמנים הללו, מנהל התכנון ורשות מקרקעי ישראל מפתחים בימים אלו ממשק בין מערכת רישוי זמין לבין המערכות של רשות מקרקעי ישראל ", נמסר ממנהל התכנון. "כמו כן, המערכת תדע לזהות מקרים מיוחדים שבהם אין צורך באישור רשות מקרקעי ישראל , ותאשר אוטומטית את הבקשה". 

לעיון בלשון התקנות לחצו כאן

שר הפנים אריה דרעי ציין בעקבות החתימה על התקנות: "הסרנו חסם משמעותי נוסף בהליך בקשת ההיתר. התקנות החדשות מאפשרות לבצע תהליכים מקבילים באותה עת - הן ברשות מקרקעי ישראל והן בוועדה המקומית, ובכך יביאו לייעול וקיצור הליכים מול התושב ומול מגיש הבקשה להיתר". 

הכלי המשלים לתקנות, קרי הממשק החדש שפותח, מתוכנן לעלות בחציון הראשון של 2021. הוא יביא לבקרה על לוחות הזמנים של רשות מקרקעי ישראל בהתאם לקבוע בתקנות"

סמנכ"לית מנהל התכנון ברגולציה ברישוי ובנייה, רות שורץ, ציינה כי "בשנה וחצי האחרונות התקיימה עבודת מטה משמעותית בין מנהל התכנון לבין הרשות. הכלי המשלים לתקנות, קרי הממשק החדש שפותח, מתוכנן לעלות בחציון הראשון של 2021. הוא יביא לבקרה על לוחות הזמנים של רשות מקרקעי ישראל בהתאם לקבוע בתקנות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמנהל התכנוןחוק התכנון והבנייההוועדה המקומית לתכנון ובנייהאריה דרעימשרד הפניםרות שורץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...