הופקדה תוכנית מתאר כוללנית לכפר יאסיף בצפון – בדרך ל-35,000 תושבים

הוועדה המחוזית הודיעה על הפקדת התוכנית שתוסיף כ-4,000 יח"ד ליישוב – ו-685,103 מ"ר שטחי מסחר, תעסוקה משרדים • מטרתה: "יצירת שלד עירוני המחבר את כל חלקי העיר"

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון, אורי אילן (יח"צ)יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון, אורי אילן (יח"צ)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית מתאר כוללנית לכפר יאסיף שבצפון, סמוך לעכו ולנהריה. התוכנית מיועדת ליצור תשתית תכנונית לפיתוח היישוב, להרחבתו ולהתאמתו להכפלת האוכלוסייה. על פי נתוני מנסחי התוכנית, ישנם שני תרחישים להתפתחות היישוב: על פי הצפי בעל הסיכוי הגבוה (78%), תתפתח האוכלוסייה עד 35,000 איש, ועל פי הצפי בעל הסיכוי הנמוך (44%), אוכלוסיית היישוב תגיע עד ל-19,500 איש. נכון לסוף 2019 מונה היישוב מעט יותר מ-10,000 תושבים.

נתוני התוכנית, בטח ובטח מבחינת השינוי שהיא אמורה לחולל ביישוב, מרשימים למדי: שטחה הוא כ-3,097 דונם, והיא אמורה להוסיף עוד 4,080 יח"ד חדשות, אשר יביאו את היישוב עד ל-12,390 יחידות דיור בסך הכול; שטחי התעסוקה, המסחר והמשרדים שיתווספו ליישוב בעקבות התוכנית נחלקים לשניים: תוספת 347,070 מ"ר כשימוש משני למגורים, ותוספת 338,060 מ"ר נוספים כשימוש ראשי. בסך הכול מדובר על 685,103 מ"ר שטחי תעסוקה, מסחר ומשרדים. תוספת מבני הציבור ליישוב במסגרת התוכנית – 184,460 מ"ר.

מטרתה היא "להבטיח את איכות החיים והסביבה של האוכלוסייה, לרבות שילוב עקרונות של פיתוח בר קיימא; להתוות את המבנה המרחבי הראשי המוצע של היישוב, תוך הגדרת ההיררכיה התפקודית והפיזית של מרכיבי היישוב העיקריים"

על פי דברי ההסבר לתוכנית, מטרתה היא "להבטיח את איכות החיים והסביבה של האוכלוסייה, לרבות שילוב עקרונות של פיתוח בר קיימא; להתוות את המבנה המרחבי הראשי המוצע של היישוב, תוך הגדרת ההיררכיה התפקודית והפיזית של מרכיבי היישוב העיקריים; יצירת שלד עירוני ברור המחבר את כל חלקי העיר, בדגש על רציפות בין השכונות השונות ובין מרכז העיר וחלקיה השונים; הסדרת מערך התנועה בעיר ושילובו במערך התנועה האזורי; שיפור תשתיות במרקם הבנוי הקיים; שימור הגרעין ההיסטורי של הכפר; יצירת תנאים לשימור לצד פיתוח; הוספת שטחים לתעסוקה ולתעשייה, לצורך העשרת הזדמנויות התעסוקה, וחיזוק כלכלי של העיר".

המגישה והיזמית של התוכנית היא הוועדה המקומית לתכנון ובנייה גליל מרכזי. העורכים ראשיים שלה הם אדריכל ערן מבל ממשרד ערן מבל אדריכלות ובינוי ערים, ואדריכלית ענת פיק ממשרד ענת פיק – אדריכלות ובינוי ערים. נזכיר כי חדשה זו מצטרפת לשלוש הבשורות שלהן זכה המגזר הערבי בשבוע שעבר, בנוגע לשלוש תוכניות שאמורות להעניק דחיפה לענף הנדל"ן ביישובים השונים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהוועדה המחוזית לתכנון ובניהאורי אילןתוכנית מתאר כוללנית לכפר יאסיףאדריכלית ענת פיקמשרד ענת פיק – אדריכלות ובינוי עריםאדריכל ערן מבלערן מבל אדריכלות ובינוי ערים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...