מעבירים את כובד המשקל למגזר הערבי? שני פרויקטים חדשים – והסרת חסמים

לראשונה זה שנים משווקות קרקעות חדשות בכפר קאסם • פרויקט ראשון של דירה להשכיר בעיר ערבית • ומשרד המשפטים יאמץ המלצות להסרת חסמים בחברה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית

שיתוף הכתבה
עאדל בדיר, ראש עיריית כפר קאסם, ויאיר פינס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון (יח"צ)עאדל בדיר, ראש עיריית כפר קאסם, ויאיר פינס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון (יח"צ)

שלוש בשורות חשובות עבור המגזר הערבי יצאו אתמול (ג') והיום מכמה גופים ממשלתיים – במה שנראה כמו העברת כובד המשקל אל פיתוח שוק הנדל"I במגזר, או לכל הפחות העברה של משאבים אליו, בהיקפים שלא נראו כבר זמן רב מאוד.

נתחיל בבשורה שהגיעה היום ממשרד הבינוי והשיכון: לאחר שנים ללא שיווק קרקעות בכפר קאסם שבמרכז הארץ, המשרד בישר כי העיר יוצאת לפיתוח ולשיווק של מאות יחידות דיור למגורים בשכונות אלשעב, מחציתן במחיר מופחת. אמש התקיים טקס הנחת אבן פינה לתחילת ביצוע עבודות בשכונה החדשה, שבמסגרתה מתוכננות עבודות פיתוח בהשקעה תקציבית של יותר מ-250 מיליון שקל.

זהו רגע שחיכינו לו ועמלנו עבורו זמן רב. יצירת אפשרויות ומלאי דיור עבור תושבי העיר משמח במיוחד לאור התקופה המאתגרת שזימן נגיף הקורונה. הפיתוח יביא איתו לא רק אפשרויות מגורים חדשות, אלא גם אפשרויות כלכליות וחברתיות מגוונות לתושבי העיר"

נזכיר כי בשנת 2016 חתם משרד הבינוי והשיכון על הסכם פיתוח כוללני עם עיריית כפר קאסם, במטרה לתכנן ולבצע עבודות פיתוח עבור כ-10,125 יחידות דיור בקרקעות מדינה ובקרקעות פרטיות. במסגרת הסכם הפיתוח קודמו תוכניות בינוי לארבע תוכניות בשכונת אלשעב, בהיקף כולל של כ-5,500 יחידות דיור למגורים.
 
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , מר יאיר פינס: " משרד הבינוי והשיכון רואה חשיבות רבה בפיתוח שכונות מגורים חדשות בערים הערביות, במטרה לאפשר רמת חיים גבוהה בסטנדרט פיתוח איכותי. שר הבינוי והשיכון הציב את נושא פיתוח היישובים הערבים בסדר העדיפויות של המשרד, ואני מברך את ראש העיר ותושבי כפר קאסם על תחילת עבודות הפיתוח בשכונה החדשה".
 
ראש עיריית כפר קאסם, עאדל בדיר: "זהו רגע שחיכינו לו ועמלנו עבורו זמן רב. יצירת אפשרויות ומלאי דיור עבור תושבי העיר משמח במיוחד לאור התקופה המאתגרת שזימן נגיף הקורונה. הפיתוח יביא איתו לא רק אפשרויות מגורים חדשות, אלא גם אפשרויות כלכליות וחברתיות מגוונות לתושבי העיר. לא הינו מגיעים לרגע זה ללא שיתוף פעולה הצמוד, העיקש והמקצועי של הנהלת מחוז מרכז ומטה משרד השיכון. ישנם עשרות אנשים שאנו חבים להם תודה עבור קידום הפרויקט, בראשם השר יעקב ליצמן והמנכ"ל יאיר פינס, שיחד אפשרו יציאה מהכוח אל הפועל של תוכנית מהפכנית זו".

פיתוח שכונות אלשעב הינו אבן דרך משמעותית בקידום העיר כפר קאסם, בדרך להקמת שכונת מגורים איכותית לצעירי העיר, כולל דירות במחיר מופחת שייועדו לבני המקום"

מנהל מחוז מרכז במשרד הבינוי והשיכון, נדב לחמן לזר: "פיתוח שכונות אלשעב הינו אבן דרך משמעותית בקידום העיר כפר קאסם, בדרך להקמת שכונת מגורים איכותית לצעירי העיר, כולל דירות במחיר מופחת שייועדו לבני המקום. אני מבקש לברך את ראש העיר ואת צוותו על שיתוף הפעולה המצוין בקידום הפרויקט לטובת העיר ותושביה".

בשורה נוספת שהגיעה היום היא על הפקדת תוכנית ראשונה לשכירות ארוכת טווח במגזר הערבי – תוכנית להקמת 100 יח"ד בפרויקט של חברת דירה להשכיר , בג'לג'וליה הסמוכה לכפר סבא. החברה הממשלתית, שבראשה עומד יאיר טל, הודעה הבוקר כי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז מרכז החליטה על הפקדת התוכנית, שאותו קידמה דירה להשכיר עם ראש המועצה המקומית, דרוויש ראבי. 

הפרויקט מתוכנן על שישה דונמים בחלקה המזרחי של ג'לג'וליה, וייבנו בו ארבעה בניינים בני שבע קומות כל אחד, ובהם 100 יחידות הדיור להשכרה. קומות המגורים ייבנו מעל קומה מסחרית אחת. 
הפרויקט ישווק על ידי דירה להשכיר , באופן המותאם לאוכלוסייה הערבית ולזוגות צעירים בני המקום. תכנון הפרויקט נוהל על ידי חברת ת.י.ק פרויקטים והמתחם תוכנן על ידי האדריכל אסף שקד.

דרוויש ראבי, ראש המועצה ג'לג'וליה: "החברה הממשלתית דירה להשכיר , בשיתוף המועצה המקומית ג'לג'וליה ובליווי המרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי, מזניקים פרויקט ראשון מסוגו בחברה הערבית, שבה היקף שוק השכירות זניח, ונמצא בעיקר בבעלות פרטית. הפיילוט הוא פרי שיתוף מועצה מקומית ג'לג'וליה ורשות מקרקעי ישראל, ובברכת מטה הדיור".

שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן: "אני שמח ואף גאה בפרויקט התקדימי שאנו מקדמים לטובת האוכלוסייה הערבית בג'לג'וליה במסגרת מגורים בשכירות ארוכת טווח. זהו פתרון מעשי ויעיל למצוקת הדיור הקשה כחלק ממגוון מהלכים וצעדים שאנו מקדמים. אני מברך על שיתוף הפעולה עם חברת דירה להשכיר , המועצה מקומית ג'לג'וליה ורשות מקרקעי ישראל, לטובת קידום הפרויקט והצלחתו".

אני גאה על כך שמודל המגורים בשכירות ארוכת טווח יוצע לראשונה גם לאוכלוסייה הערבית בישראל. אני מברך את שותפִי, ראש המועצה המקומית ג'לג'וליה דרוויש ראבי, שדחף את הפרויקט ורואה בהצלחתו חשיבות גדולה עבור התושבים ועבור היישוב"

מנכ"ל דירה להשכיר יאיר טל: "אני גאה על כך שמודל המגורים בשכירות ארוכת טווח שאותו אנו מקדמים בכל רחבי הארץ יוצע לראשונה גם לאוכלוסייה הערבית בישראל. אני מברך את שותפִי, ראש המועצה המקומית ג'לג'וליה דרוויש ראבי, שדחף את הפרויקט ורואה בהצלחתו חשיבות גדולה עבור התושבים ועבור היישוב. יחד איתו ובשיתוף המועצה המקומית נתכנן את הפרויקט ונתאים אותו כך שישרת בצורה הטובה ביותר את בני המקום ואת הזוגות צעירים ביישוב".

יו"ר הועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד: "מחוז מרכז הוא הראשון בקידום ובאישור פרויקטי בנייה מתקדמים עבור האוכלוסייה הערבית. התכנית למגורים בשכירות ארוכת טווח שהוחלט על הפקדתה תאפשר מגוון פתרונות דיור עבור תושבי ג'לג'וליה, הן בהיבט של שכירות יציבה ובטוחה והן מבחינת גודל יחידות הדיור המתאימות למשפחות צעירות. אנו קוראים לרשויות נוספות לבוא ולקדם פרויקטים איכותיים שייתנו מענה לכלל צורכי האוכלוסייה הערבית במחוז".

הממשלה מאמצת את המלצות הצוות הבין-משרדי של משרד המשפטים

על רקע שתי הבשורות הללו הודיע אתמול משרד המשפטים כי הממשלה אישרה החלטה שהגיש שר המשפטים, אבי ניסנקורן, המאמצת את המלצות הצוות הבין-משרדי להסרת חסמים בדיור ובמקרקעין ביישובי החברה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית. הצוות הבין-משרדי פעל בראשות עו"ד ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה. 

ההמלצות מיועדות לפתור חסמים תכנוניים וקנייניים, לקדם שוק נדל"ן משוכלל ביישובי החברה הלא-יהודית, ולהציע סל פתרונות על-מנת לקדם את תחום הדיור ביישובים אלו, ובכלל זה - פתרונות לעניין קידום תכנון מפורט ביישובי החברה הלא יהודית, קידום תוכניות איחוד וחלוקה, שִכלול המנגנונים לעניין הפרשות קרקע לצרכי ציבור, קידום מימוש בנייה בקרקע פרטית באמצעים שונים, סיוע בקידום רישום הנכסים בפנקסי המקרקעין, תגבור השדרה המקצועית בוועדות המקומיות, קידום הסברה ושיתוף ציבור, שילוב ככל הניתן של נציגים מקצועיים מהחברה הלא יהודית בצוותי התכנון המקדמים תכנון מפורט, ועוד.

נוסף על אלו הוחלט להקים צוות יישום, על מנת לקדם את המלצות הצוות הבין-משרדי, הטעונות תיקוני חקיקה, וכן למען יישום ומעקב אחר מימוש ההמלצות הנוגעות להיבטים המקצועיים. כמו כן, תוקם ועדת היגוי מקצועית אשר במסגרתה יידונו וילובנו סוגיות תכנוניות עקרוניות העולות במסגרת קידום התוכניות בחברה הלא יהודית, לרבות סוגיות העולות ביחס לתכנון בקרקעות המדינה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית כפר קאסםהמועצה המקומית ג'לג'וליהמשרד המשפטיםמשרד הבינוי והשיכוןארז קמיניץיאיר פינסיעקב ליצמןשירה ברנדיאיר טלדירה להשכירדרוויש ראבינדב לחמן-לזרעאדל בדיר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...