אושרה התחדשות העיר העתיקה בלוד: 5,274 יח"ד תחת 1,191 קיימות

הוותמ"ל אישרה את התוכנית המועדפת לדיור, תמל/2007, המאפשרת התחדשות עירונית כוללת של אזור העיר העתיקה • התוכנית מתפרסת על פני כ-342 דונם וכוללת גם

שיתוף הכתבה
יאיר רביבו, ראש עיריית לוד. התוכנית - ביוזמת הרשות המקומית (עיריית לוד)יאיר רביבו, ראש עיריית לוד. התוכנית - ביוזמת הרשות המקומית (עיריית לוד)

לוד ממשיכה לעמוד במוקד המאמצים להתחדשות עירונית: הוותמ"ל אישרה לאחרונה תוכנית התחדשות עירונית גדולה בעיר, תוכנית כוללת להתחדשות העיר העתיקה כולה, שמציע הבין היתר 5,274 יחידות דיור חדשות במקום 1,191 יחידות דיור קיימות. בשורה זו מצטרפת להחלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, על הפקדת התוכנית למתחם חרמון-גלבוע בעיר שיכלול 467 יח"ד חדשות, ולהחלטה על קידום מתחם שדרות הציונות, עם 742 יח"ד, במסלול המיסוי של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.

שטח התוכנית מצוי בסביבות העיר ההיסטורית לוד, ששכנה במקום במשך אלפי שנים ושמרה על רצף התיישבותי מהקדומים בעולם. מערך הרחובות ההיסטורי של העיר העתיקה חסר קישור קוהרנטי אל שאר אזורי העיר לוד"

תוכנית תמל/2007 מתפרסת על פני כ-342 דונם, ומתוכננת לכלול, לצד הכמות הגדולה של יחידות דיור חדשות, גם שטחי מסחר, תעסוקה, תיירות ושטחים לצורכי ציבור. "התוכנית גובלת מצפון ברחוב החלוץ, מדרום וממזרח ברחוב פרימן-חשמונאים וממערב ברחוב הרצוג ובהמשכו, שדרות צה"ל", מצוין בדברי ההסבר לתוכנית. "שטחה מצוי בסביבות העיר ההיסטורית לוד, ששכנה במקום במשך אלפי שנים ושמרה על רצף התיישבותי מהקדומים בעולם.

מצפון, ממזרח ומדרום לאזור העיר העתיקה קמה בשנות ה-70 וה-80 שכונת רמת אשכול, הבנויה ממבני שיכון בשלושה טיפוסים עיקריים, עד ארבע קומות. עוד בשטח התוכנית קבוצות של בתים בבנייה נמוכה, ובחלקה לא מוסדרת, בהם מבנים היסטוריים ובנייה חדשה פרטית בגובה עד שלוש קומות. מערך הרחובות ההיסטורי של העיר העתיקה חסר קישור קוהרנטי אל שאר אזורי העיר לוד.

התוכנית קובעת ייעודי קרקע חדשים לדרכים, בהם מבנים ומוסדות ציבור, מסחר, תיירות ומבנים ומוסדות ציבור, מסחר תעסוקה ותיירות, מגורים מסחר ותיירות, שטח ציבורי פתוח, כיכר עירונית, מגורים ומסחר - וייעוד למגורים ד' לבניית מבנים ובהם עד 25 קומות. התוכנית מציעה מערכת רחובות חדשים בחיבור למערך הרחובות העירוני הקיים, וכן מגרשים חדשים לבנייה. לצורך הקמת יחידות הדיור החדשות מגדירה התוכנית מתחמי איחוד וחלוקה ללא הסכמת בעלים".

התוכנית תכלול גם 241,098 מ"ר מבני ציבור, 26,864 מ"ר תעסוקה ו-19,738 מ"ר מסחר. המגישה והיוזמת של התוכנית היא עיריית לוד, והעורך הראשי הוא אדריכל אליהו אברהם דרמן ממשרד דרמן ורבקל אדריכלות

התוכנית כוללת, בין היתר – ובהתאם להוראות החוק – הקצאה לדירות קטנות: מבין כלל הדירות החדשות שייבנו במתחם, 1,055 יהיו דירות קטנות, בשטח של עד 80 מ"ר. התוכנית תכלול גם 241,098 מ"ר מבני ציבור, 26,864 מ"ר תעסוקה ו-19,738 מ"ר מסחר. המגישה והיוזמת של התוכנית היא עיריית לוד, והעורך הראשי הוא אדריכל אליהו אברהם דרמן ממשרד דרמן ורבקל אדריכלות.

נזכיר כי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית כבר יזמה כמה צעדים לקידום ההתחדשות העירונית בעיר העתיקה של לוד, ואף בשכונת רמת אשכול המוזכרת בדברי ההסבר של התוכנית, כולל מתן מימון ממשלתי ל" התחדשות עירונית חברתית" במתחם בית הקשתות, שמציע 543 יחידות דיור חדשות. הרשות העניקה לפרויקט זה סיוע של 24 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתעיריית לודמשרד דרמן ורבקל אדריכלותתמל/2007אדריכל אליהו אברהם דרמן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...