הופקדה תוכנית עם 467 יח"ד בלוד

התוכנית, במתחם חרמון-גלבוע, חולשת על שטח של 15 דונם ותכלול שבעה מבני מגורים בני 24-10 קומות.

שיתוף הכתבה
יו''ר חיים אביטןיו''ר חיים אביטן

"75% מהעיר לוד כבר מתוכננת – המשמעות היא בנייה של העיר מחדש". כך אמר לאחרונה יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן, באירוע פסגת הנדל"ן 2020 ONLINE של מרכז הנדל"ן . כעת נראה כי הדברים מקבלים משנה תוקף: מנהל התכנון מעדכן היום (ד') כי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז החליטה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית בלוד, שתכלול 467 יחידות דיור בשבעה מבני מגורים בני 24-10 קומות.

מדובר בתוכנית במתחם חרמון-גלבוע, אשר משתרע על פני שטח של 15 דונם. התוכנית כוללת גם כ-4,500 מ"ר עבור שטחי ציבור, 1,960 מ"ר עבור שטחי מסחר וכארבעה דונמים של שטחים פתוחים. עוד מאפשרת התוכנית המרה של 50% משטחי המסחר לשטחי תעסוקה. כמו כן, במסגרת התוכנית יוקמו שבילי אופניים ושבילי הולכי רגל שיחברו בין המתחם החדש ליתר חלקי העיר. התוכנית ממוקמת במתחם הרחובות חטיבת יפתח, בן חקון ואיינשטיין, בקרבת תחנת הרכבת בעיר. 

הופקדה תוכנית עם 467 יחהופקדה תוכנית עם 467 יח

במנהל התכנון מיינים כי מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית החדשה, 94 מוקצות עבור דירות קטנות, בשטח כולל של עד 80 מ''ר. כיום מצויים במתחם שבעה מבני מגורים שנבנו בשנות ה-70 של המאה הקודמת, ומכילים 4-2 קומות. בסך הכול ישנם במבנים 60 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט. 

היזמית, חברת רוטשטיין נדל"ן , מוסרת כי השלימה את ההתקשרויות עם יותר מ-80% מבעלי הדירות במתחם, ופועלת בימים אלו להשלמת כלל החתימות. התוכנית נערכה על ידי ניר חן ממשרד חן אדריכלים NCA, המשמש גם כאדריכל הפרויקט לצד דני איל ממשרד אדם איל דני איל אדריכלים.

יו''ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד: "מדובר במתחם הסמוך לתחנת הרכבת בלוד ולצירי תחבורה מרכזיים קיימים ומתוכננים, ובהם ציר 'מהיר לעיר' המתוכנן ברחוב חטיבת יפתח. התוכנית מציעה עירוב שימושים של מגורים, מסחר ושטחי ציבור, ומהווה חלק מהתפיסה המחוזית ליצירת עירוניות פעילה המעניקה איכות חיים לתושבים". 

הופקדה תוכנית עם 467 יחהופקדה תוכנית עם 467 יח

אבישי בן-חיים, מנכ"ל רוטשטיין: "מדובר במתחם בשכונת רסקו, בסמוך לתחנת הרכבת, מה שהופך אותו למרכזי ונגיש. באזור מתוכננות תוכניות התחדשות עירונית נוספות שצפויות לשנות את פני הסביבה. החברה רואה בתחום הפינוי-בינוי בפרט, ובסקטור ההתחדשות העירונית בכלל, תחום אסטרטגי שמאפשר ליזום פרויקטים איכותיים באזורי ביקוש במרכז הארץ, ולכן נמשיך לפעול במרץ למימוש התוכנית".

ראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו: "זהו צעד נוסף בקפיצת המדרגה של העיר לוד. בשבוע שעבר השקנו את תחנת הרכבת החדשה והשבוע אושרה להפקדה תכנית חרמון-גלבוע. שני אירועים, אשר קשורים אחד בשני, כך שגם התושבים הוותיקים וגם התושבים החדשים ייהנו מסביבת מגורים מחודשת ומנגישות לתעסוקה ולמסחר. נמשיך להוציא אל הפועל מהלכים נוספים במסגרת הפיכת העיר לוד למרכז המגורים, התעסוקה והתחבורה של ישראל".

"פרויקט אשר ממחיש את פוטנציאל ההתחדשות העירונית הקיים בעיר לוד"

כאמור, יו"ר הרשות להתחדשות עירונית רואה בלוד עיר מרכזית בכל הנוגע לפרויקטי התחדשות. עם הודעת הפקדת התוכנית במתחם חרמון-גלבוע אמר אביטן: "קידום מיזמי התחדשות עירונית על ידי יזמים בעיר לוד ממשיך לתפוס תאוצה, וזאת בהמשך לתוכניות ברמות תכנון שונות אותן מקדמת ומממנת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית באזור. אישור תוכנית מתחם 'החרמון-גלבוע' ממחיש את פוטנציאל ההתחדשות העירונית הקיים בעיר לוד, שעתיד להביא לקידום וחידוש המרקם הוותיק בעיר ובשכונת רסקו בפרט".

הפתרון היחידי של ערים כאלו הוא פינוי-בינוי. זה יוצר סביבה חדשה, בונה חברה חדשה ומבטיח צדק חברתי. אנחנו מקילים על היזמים ועל הרשויות על ידי תכנון ומימון תוכניות מתאר ותוכניות אב. היזם מגיע למקום שכבר יש בו ודאות"

בפאנל ההתחדשות העירונית שהתקיים לפני כשבועיים במסגרת פסגת הנדל"ן 2020 הוסיף אביטן ואמר: "החזון והמטרה שלנו היא לבנות את המדינה – אבל לתת מענה לפריפריה, ובעניין זה המדינה תצטרך להכניס יד לכיס. אנחנו, לצד משרד האוצר, יצאנו לשני פרויקטי פיילוט בלוד ובחיפה, ללא כדאיות כלכלית, שמדינת ישראל תתרום להם 40 מיליון שקל כדי ליצור ערך כלכלי. הם יצאו בתוך שנה-שניים לביצוע. 

חשוב להבין: הפתרון היחידי של ערים כאלו הוא פינוי-בינוי. זה יוצר סביבה חדשה, בונה חברה חדשה ומבטיח צדק חברתי. אנחנו מקילים על היזמים ועל הרשויות על ידי תכנון ומימון תוכניות מתאר ותוכניות אב, יוצרים את התשתית שעליה אפשר להוציא תוכניות מפורטות, וזה מאיץ את התהליך. היזם מגיע למקום שכבר יש בו ודאות".

גם מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית , אסף סימון, דיבר בפאנל בשבחה של העיר ואמר: "לוד עוברת מהפכה. מי שמבקר בה, הדעה שלו מתהפכת ב-180 מעלות. זו עיר מדהימה, וכל הפרמטרים לקפיצת מחיר נמצאים בה".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתחיים אביטןפסגת הנדל"ןרוטשטיין נדל"ןהוועדה המחוזית לתכנון ובניהשירה ברנדמתחם חרמון-גלבוע בלודמשרד חן אדריכלים NCAניר חןדני אילמשרד אדם איל דני איל אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...