עוד רכישה למגוריט: קונה מדמרי בניין באשקלון בכ-91 מיליון שקל

הבניין נמצא בשכונת ברנע בעיר, ובו 56 דירות – חלק אחרון בפרויקט "דמרי בברנע" • במסגרת ההסכם תרכוש י.ח דמרי 2.66 מיליון מניות של מגוריט, בהיקף של כ-20 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
ארז רוזנבוך, יו"ר מגוריט, ויגאל דמרי, בעלי י.ח דמרי (עמית חכמוב; משה עמר)ארז רוזנבוך, יו"ר מגוריט, ויגאל דמרי, בעלי י.ח דמרי (עמית חכמוב; משה עמר)

קרן מגוריט הודיעה על רכישה נוספת של דירות לטובת השכרה ארוכת טווח: הפעם מדובר בבניין שלם שבונה חברת י.ח דמרי בשכונת ברנע באשקלון – בניין המהווה שלב אחרון בפרויקט "דמרי בברנע". בבניין 56 דירות, והתמורה בגין רכישתו תהיה 90.75 מיליון שקל. מדובר בשטח מכר כולל של כ-6,900 מ"ר, לצד כ-1,245 מ"ר מרפסות, 74 חניות ו-47 מחסנים.

הבניין הנמכר נמצא בשלבי הקמה מתקדמים, וצפוי להימסר לקראת סוף שנת 2021. זהו שיתוף פעולה ראשון בין שתי החברות, שבמסגרתו סוכם כי מגוריט תקצה לי.ח. דמרי 2.66 מיליון מניות, לפי מחיר מוסכם של 7.5 שקל למניה, ובהיקף כולל של כ-20 מיליון שקל. מועד המסירה הצפוי של דירות המגורים הוא עד לסוף 2021. העסקה בין הצדדים בוצעה באמצעות אקסלנס חיתום , בהובלתו של שרון יגר.

עבור מגוריט מדובר בהסכם נוסף ברצף של עסקאות שעליהן דיווחה ממש לאחרונה. בנובמבר האחרון חתמה קרן הריט למגורים על שלוש עסקאות בבת ים, בירושלים וברמת השרון, בהיקף כולל של כ-230 מיליון שקל, כך שעם השלמת העסקה הנוכחית באשקלון היקף הרכישות שלה בשנת 2020 יעמוד על כ-1.2 מיליארד שקל ב-14 עסקאות ברחבי הארץ, שבהן נרכשו כ-560 יחידות דיור. צבר יחידות הדיור הכולל של מגוריט עומד על כ-1,600 דירות, ובתחילת שנת 2021 כשליש מתוכן צפויות להיות מאוכלסות ומשווקות.

חברת י.ח דמרי ציינה בהודעתה על העסקה לרשות לניירות ערך כי "החברה קיבלה מרשות ההשקעות במשרד הכלכלה והתעשיה כתב אישור לשני בניינים שהיא מקימה בפרויקט 'דמרי בברנע', הכולל 112 דירות. מחצית מהדירות מיועדות להשכרה, ומחצית למכירה בשוק החופשי.

על פי כתב האישור, בכפוף להשכרת הדירות לתקופה של חמש שנים מתוך שבע, תהא החברה זכאית להטבות מס שונות. לצד זה קיבלה החברה מרשות ההשקעות אישור נוסף, לפיו מכירת הדירות הנ"ל לקונה, אשר מיועדות להשכרה, תקנה לחברה את הטבות המס כמפורט בכתב האישור"

על פי כתב האישור, בכפוף להשכרת הדירות לתקופה של חמש שנים מתוך שבע, תהא החברה זכאית להטבות מס שונות. לצד זה קיבלה החברה מרשות ההשקעות אישור נוסף, לפיו מכירת הדירות הנ"ל לקונה, אשר מיועדות להשכרה, תקנה לחברה את הטבות המס כמפורט בכתב האישור. לאור האמור, התחייבה הקונה לפעול להשכרת כל הדירות שתרכוש מהחברה בהתאם לתקופת השכירות הנדרשת, ונאסרה עליה העברת זכויות בדירות לצדדי ג' בהתאם ובאופן הקבוע בכתב האישור".

עוד ציינה החברה כי בגין הסכם המכר צפוי לנבוע לה רווח לפני מס בסך המוערך, בשלב זה, בסך של כ-26 מיליון שקל, זאת לצד הטבות המס בין שני הבניינים. בגין הסכם הקצאת המניות צפויה החברה לזקוף הפסד, לאחר מס, בסך של כ-3.4 מיליון שקל.

יגאל דמרי, מנכ"ל ובעל השליטה בקבוצת י.ח דמרי: "החברה מאמינה בשוק הדיור למגורים בישראל, ובהשקעה לטווח ארוך בדירות בשוק המקומי, ולכן חושבת שהשקעתה במגוריט כהשקעה ארוכת טווח בשוק המגורים והשכירות בישראל תעלה יפה. אנו מקווים שמערכת היחסים שבין דמרי למגוריט תתגבש גם לעסקאות נוספות בעתיד".

מתי דב, מנכ"ל מגוריט: "אנחנו שמחים מאוד על שיתוף הפעולה בינינו לבין חברת י.ח. דמרי, מהחברות הגדולות והבולטות בישראל בתחום המגורים, ובמיוחד שמחים על הצטרפותה כמשקיעה בחברה.

עצם פעילותנו הדינמית בשוק המגורים בישראל, לרבות כניסה לאזורים חדשים כפי שעשינו בעסקה הנוכחית, תעזור במיסוד תחום השכירות ארוכת הטווח בישראל ובעקיפין גם בהגברת התחלות הבנייה"

אנו גאים באמון שדמרי מביעה במגוריט ובהנהלתה, ובכוונתנו לפעול להעמקת הקשר ושיתוף הפעולה בעתיד. עצם פעילותנו הדינמית בשוק המגורים בישראל, לרבות כניסה לאזורים חדשים כפי שעשינו בעסקה הנוכחית, תעזור במיסוד תחום השכירות ארוכת הטווח בישראל ובעקיפין גם בהגברת התחלות הבנייה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מגוריטי.ח דמרייגאל דמריארז רוזנבוךמתי דבדמרי בברנעהרשות לניירות ערך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...