התאחדות הקבלנים לממשלה: "הולך ומתפתח משבר דיור; בדרך חזרה לימי המעברות של שנות ה-50 והקרוואנים של שנות ה-90"

במכתב שנשלח אל ראש הממשלה, שר האוצר, שר הבינוי והשיכון ונגיד בנק ישראל מתריעים הקבלנים: "למאות אלפי תושבי ישראל לא יהיה בית לגור בו" • המכתב במלואו – בכתבה

שיתוף הכתבה
ראול סרוגו. "הענף משול לעדר ללא רועה" (כפיר סיון)ראול סרוגו. "הענף משול לעדר ללא רועה" (כפיר סיון)

התאחדות הקבלנים בוני הארץ מתריעה כי הולך ומתפתח בישראל משבר דיור עמוק, וכי הוא לא מטופל: במכתב ששלחה ההתאחדות אתמול (ד') לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר האוצר, ישראל כ"ץ, לשר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, ולנגיד בנק ישראל, פרופסור אמיר ירון מתריעים הקבלנים כי "משבר הניהול החריף בממשלת ישראל נותן את אותותיו בענף הבנייה והתשתיות, ומתחת לאפה של ממשלת ישראל הולך ומתפתח משבר דיור".

לדברי הכותבים, המשבר המתהווה עשוי להוביל למשבר חברתי, "ולחזרה לימי המעברות של שנות ה-50 והקראוונים של שנות ה-90, עת למאות אלפי תושבי ישראל לא יהיה בית לגור בו!" הכותבים אף מפרטים את המצב הנוכחי, ואת הסיבות להתעצמותו של המשבר, ובראשן – התחלות בנייה של פחות מ-30,000 דירות בשנה הנוכחית, זאת בעוד נדרש לבנות נכון להיום כ-70,000 דירות חדשות.

אין גורם כלשהו הלוקח אחריות לטיפול במצב הכאוטי בענף. הבנו כי רק 'שבירת כלים' מעירה את ממשלת ישראל מהתרדמת שבה היא נמצאת – כנראה האחריות שהקבלנים בוני הארץ גילו עד כה הייתה להם לרועץ"

הקבלנים מונים עוד שורה של בעיות, ובהן עצירת שיווק קרקעות המדינה, עצירה בפרויקטים להתחדשות עירונית, מחנק אשראי ואי-ודאות כלכלית ועוד. בסיום רשימת סיבות אלו מצוין במכתב כי ההתאחדות הציעה "סט של פתרונות דחופים לטיפול באתגרים - אך אין עם מי לדבר.

"הענף משול לעדר ללא רועה, איש הישר בעיניו יעשה, ואין גורם כלשהו הלוקח אחריות לטיפול במצב הכאוטי בענף. הבנו כי רק 'שבירת כלים' מעירה את ממשלת ישראל מהתרדמת שבה היא נמצאת – כנראה האחריות שהקבלנים בוני הארץ גילו עד כה הייתה להם לרועץ".

לקריאת המכתב במלואו לחצו כאן

נזכיר כי דברים דומים נשמעו אתמול ביומה השני של פסגת הנדל"ן 2020, בפאנל אשר חתם את האירוע ועסק במצב ענף המגורים בישראל בעת הזו. מנכ"ל חברת אזורים, רון אבידן, ביקר את דברי מנהל רשות מקרקעי ישראל היוצא, עדיאל שומרון, יום קודם לכן, וציין כי המשבר גדול הרבה יותר ממה שנוטים לחשוב. ארנון פרידמן, מנכ"ל אשדר , אמר בפאנל: "אנחנו יזמים חזקים, ויתומים. אין לנו אפילו על מי לכעוס".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משבר הדיורפסגת הנדל"ןהתאחדות בוני הארץבנימין נתניהוראול סרוגויעקב ליצמןפרופ' אמיר ירוןאמנון מרחבישראל כ"ץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...