הבוקר (ד'): יומה השני של פסגת הנדל"ן 2020 ONLINE יוצא לדרך

שלל הרצאות ממתינות לכם גם ביומה השני של הפסגה - האירוע המקצועי של השנה בענף הנדל"ן הישראלי • סיכום יומו הראשון של האירוע - בכתבה

שיתוף הכתבה
מתוך היום הראשון של פסגת הנדל"ן 2020 (דרור סיתהכל)מתוך היום הראשון של פסגת הנדל"ן 2020 (דרור סיתהכל)

אירוע פסגת הנדל"ן 2020 ONLINE - כנס האונליין הגדול ביותר שנערך בישראל - נפתח אתמול (ג') עם שורה של הרצאות מרתקות מפי בכירי הענף, כולל 'קפיצה' היסטורית לדובאי. היום יתקיים יומה השני של הפסגה, עם עוד שלל הרצאות מרתקות ופאנלים חשובים, בהשתתפות סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית , עינת גונן, מנכ"ל דירה להשכיר יאיר טל, מהנדסת העיר רמת גן סיגל חורש, מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית אסף סימון, מנכ"לית ובעלי  פז כלכלה והנדסה דניאלה פז ארז ועוד רבים וטובים.

אתמול נהנו 1,500 המשתתפים באירוע, כאמור, משורה ארוכה של הרצאות ופאנלים בנושאים הבוערים בענף. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ארז קמיניץ, אמר בפאנל הפותח את היום: "אנחנו רואים את הירידות במספרים בענף הנדל"ן. ההישגים שהיו מנת חלקנו בבלימת העלייה של מחירי הדיור, הולכים ומתכרסמים. יש הרבה מה לעשות, אך צריך להתכונן לכך שכאשר משבר הקורונה ידעך משבר הדיור יתגבר".

מנהלה היוצא של  רשות מקרקעי ישראל , עדיאל שמרון, אמר: "בהחלט ישנה האטה בפרסום המכרזים של רמ"י, ועוד יותר בסגירתם. 2020 הייתה שנה בעייתית, יש אליבי למה זה קרה, אבל לא ארגיש נוח להשתמש בזה".

מנכ"לית מנהל התכנון , דלית זילבר, דיברה בריאיון אחד על אחד עם דני רופ - שהעביר את הפאנלים המרכזיים ואת השיחות האישיות לאורך כל היום - על נושאים רבים הנוגעים לגוף שבראשו היא עומדת. בין היתר אמרה זילבר: "מנהל התכנון עובד במרץ גם בימי הקורונה. אני מקווה שנגיע ל-90,000 יחידות דיור השנה – זה אומר תכנון של כמעט חצי מיליון יחידות דיור בשלוש שנים. הירידה תהיה כנראה מינימלית, ועם העודפים מהשנים הקודמות, אנחנו נמצאים עם מאגר גדול מאוד של יחידות דיור. חוק הוותמ"ל עוד לא עלה לצערנו לדיון בוועדת השרים, ושם נמצאת הירידה הגדולה".

בריאיון אישי נוסף דיבר מנהל רשות המיסים ומ"מ מנכ"ל משרד האוצר, ערן יעקב, על הבעיה המרכזית בענף נכון להיום: "ראינו את הירידה בכמות העסקאות בענף שירדה משמעותית במרץ-אפריל, אבל מהר מאוד היא עלתה בחזרה – ואפילו פיצתה על החוסר, כך שהיום ישנה חזרה לשגרה. אבל הבעיה היא לאו דווקא במספר העסקאות, אלא בהתחלות הבנייה. שם אנחנו רואים פער, ומדינה ישראל חיה תקופה ארוכה עם פער כזה. זה מצריך חשיבה ועשייה, ולמשרד האוצר רעיונות איך לטפל גם בכך".

לאחר הריאיון עם מנהל רשות המיסים נערך גם פאנל בנושא מיסוי מקרקעין , שבו השתתפו עו"ד שי אהרונוביץ’, סמנכ"ל בכיר (מיסוי מקרקעין) ברשות המיסים, עו"ד מאיר מזרחי, בעלי משרד עו"ד מאיר מזרחי ושות', ועו"ד ורו"ח יוסי אלישע, ראש מיסוי מקרקעין בלשכת עורכי הדין ושותף מייסד במשרד יוסי אלישע קלדרון ושות’ עורכי דין.

בפאנל בנושא הנדל"ן המניב נשמעו קולות אופטימיים למדי. חן גור לוטן, מנהלת נכסים מניבים בקבוצת לוינשטיין, אמרה: "אנשים מבינים שאנחנו בשגרת קורונה ושנדרש שינוי, אבל מסתכלים כמה שנים קדימה ולא כמה חודשים. בסגר הראשון הרגשנו שאנשים מהססים, אבל עכשיו חזרנו לשגרה רגילה, ויש שטחי משרדים להשכרה".

מנכ"ל אשטרום נכסים ירון רוקמן תמך בדבריה ואמר: "צריך לזכור שבעוד 20 שנה נהיה קרובים להכפלת התושבים בישראל, יחסית להיום, וזה אומר יותר שטחי משרד ומסחר. לכן תהליכי תכנון צריכים להיות ארוכי טווח. גם שוק ההייטק, לדעתי, לא הולך לעצור, וגם בו יידרשו עוד שטחי משרדים. שלא יישמע כאילו אני אומר שהכול מצוין – אנחנו חיים בתקופה שדורשת חשיבה, אבל יש לנו, לדוגמה, שני מגדלים שאשטרום בונה בבני ברק, בשטח של 100,000 מ"ר. אחד כבר נמכר כולו".

הפאנל הזה היה הפאנל האחרון לפני השיא המרגש של היום - פאנל נדל"ן שהתקיים בין ישראל לדובאי, בעקבות הסכם השלום עם איחוד האמירויות, והתעכב עבור המשקיעים הישראלים על כל הפרטים החשובים בדרך להשקעת נדל"ן בדובאי ובאיחוד כולו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ארז קמיניץדלית זילברעדיאל שמרוןפסגת הנדל"ןירון רוקמןדני רופפסגת הנדל"ן 2020 ONLINEחן גור לוטןדן קצ'נובסקימיכאל אסף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...