התקדמות בשלושה פרויקטי פינוי-בינוי בלוד, בראשון לציון ובחולון

הפרויקט במרכז העיר לוד הופקד על ידי הוועדה המחוזית • בפרויקט בחולון החלו עבודות ההריסה - וזה בראשל"צ זכה להיתר בנייה .

שיתוף הכתבה
DepositphotosDepositphotos

• ועדת המכרזים הבין-משרדית, המשותפת למשרדי האוצר והתחבורה, לחברת ענבל ולעיריית ירושלים, בשיתוף צוות תוכנית אב לתחבורה ובראשות סגן בכיר לחשב הכללי יובל רז, העניקה לאחרונה צו תחילת עבודות לחברת TransJerusalem, שזכתה לפני כשנה במכרז להקמה, למימון, לתפעול ולתחזוקה של פרויקט ה-JNET – הוא רשת הקווים החדשה של הרכבת הקלה בירושלים. ה-JNET כוללת את הקו האדום הקיים, שיוארך בצפון העיר ובדרומה, וכן את הקו הירוק החדש, מהאוניברסיטה העברית בהר הצופים, ועד לשכונות מלחה וגילה, עם שלוחות לאוניברסיטה העברית בגבעת רם ולגבעת שאול. הפרויקט כולל הקמה של מסילות באורך של 27 ק"מ, הקמת 50 תחנות חדשות, תכנון וייצור של כ-100 קרונות, הקמת מתחם דפו מרכזי והפרדות מפלסיות בצמתים מרכזיים. ה-JNET נמצאת בבעלות משותפת של החברות שפיר (50%) וכאף CAF)) (50%). הצו ניתן לאחר שהחברה הגיעה לסגירה פיננסית (קבלת המימון הדרוש להקמת הפרויקט). הפרויקט הינו מסוג PPP - Public Private Partnership, שבמסגרתו תחזיק החברה בזיכיון ל-15 שנות הפעלה ול-25 שנות תחזוקה של הרכבת הקלה בירושלים. על פי הודעת משרד האוצר, "מדובר באחד המיזמים התחבורתיים הגדולים ביותר באירופה ובמזרח התיכון הנבנים כיום, ובמערכת הסעת המונים שצפויה להסיע כחצי מיליון נוסעים מדי יום. זהו גם המיזם הגדול ביותר שנעשה בישראל בשיתוף המגזר הפרטי עד היום".

• הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז מרכז החליטה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית במתחם כיכר התחנה, "כיכר קומנדו" בלוד. התוכנית כוללת 1,695 יחידות דיור חדשות במבני מגורים של 25-10 קומות, שבהם ישולבו מסחר, תעסוקה ומבני ציבור. כמו כן כוללת התוכנית כשמונה דונמים של שטחים פתוחים, כיכר עירונית וכן שימור של מבנים היסטוריים מתקופת המנדט. שטח התוכנית הוא 75 דונם והיא ממוקמת במרכז העיר, בסמוך לבית העירייה. כיום מצויים במתחם 246 יחידות דיור במבנים של עד ארבע קומות, במצב תחזוקתי ירוד. התוכנית קודמה על ידי כלכלית לוד בעבור עיריית לוד והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ותוכננה על ידי משרד דרמן ורבקל אדריכלות.

• חברת אסיה סיירוס עדכנה השבוע כי החלה בביצוע פרויקט "נויה" בגן יבנה באופן רשמי – זאת לאחר טקס הנחת אבן הפינה שנערך לאחרונה, במעמד ראש מועצת גן יבנה, דרור אהרון, וראשי החברה. ראש המועצה התכבד בהנחת אבן הפינה לפרויקט, אשר נבנה במסגרת תוכנית מחיר למשתכן , וממוקם בשכונת גן יבנה מערב. במסגרת הפרויקט יוקמו 23 בניינים בני חמש קומות. בשלב ראשון ישווקו 225 יח"ד במסגרת מחיר למשתכן – שעליהן מתמודדות 4,000 משפחות שנרשמו להגרלה. שאר הדירות משווקות בשוק החופשי.

• חברת הכשרת הישוב דיווחה השבוע כי החלה בעבודות ההריסה בפרויקט הפינוי-בינוי בצומת הרחובות פיכמן-ההסתדרות בעיר חולון. העבודות יצאו לדרך בטקס חגיגי, בהשתתפות ראש העיר חולון, מוטי ששון, מנכ"ל נת"ע , חיים גליק, ומנכ"ל הכשרת הישוב, עופר נמרודי. במסגרת הפרויקט ייהרסו שלושה מבני שיכון ותיקים בני 4-3 קומות, הכוללים 116 יח"ד, ובמקומם ייבנו שני מגדלים חדשים הכוללים 235 יח"ד חדשות, לצד כ-1,000 מ"ר של שטחי מסחר. חברת בייס-פייל מקבוצת אשטרום תבצע את עבודות ההריסה, החפירה והדיפון. על התכנון אמון משרד האדריכלים אלונים גורביץ'.

• חברת שמשון זליג הודיעה השבוע כי פרויקט הפינוי-בינוי שהיא מקדמת במתחם פוזננסקי בשכונת רמת אליהו בראשון לציון קיבל היתר בנייה - אחרי 20 שנה. פרויקט המגורים החדש יכלול חמישה בנייני מגורים בני 15 קומות, ובסך הכול 290 יח"ד. הפרויקט מקודם על ידי חברת שמשון זליג , בשיתוף משרד עורכי הדין גינדי כספי. בפרויקט שטח ציבורי פתוח, גודלו כשניים וחצי דונם, אשר ישמש כריאה ירוקה לדיירי הפרויקט. על התכנון הופקד משרד קיקה ברא"ז אדריכלים ומתכנני ערים. בחברה מציינים כי הקמת הבניין הראשון יצאה  לדרך, וכי שלב הפריסייל בשיווק הפרויקט הסתיים לאחר שבועיים מיום פתיחתו. בשלב זה נמכרו יותר מ-20 יחידות דיור.

• בהמשך למהלכיה לרכישת חברת דסק"ש, מדווחת חברת מגה אור כי הצעתה הראשונה, לרכישת כ-70.14% מדסק"ש, הוגשה לאישור בית המשפט. יש לציין כי החברה הגישה הצעה נוספת, לרכישת 12.12% נוספים ממניות החברה המועמדת לרכישה.

• חברת רוטשטיין עדכנה השבוע את הרשות לניירות ערך, בהמשך לכוונתה לרכוש 60% מתאגיד המחזיק ב-53 דונם במרכז הארץ, בסמוך לכביש 6 (כביש חוצה ישראל),כי האריכה את המועד להתקיימות התנאי המתלה להשלמת העסקה, ולפיו נדרשת קבלת אישור בכתב של שותף נוסף בתאגיד למתווה העסקה, ב-60 ימים נוספים, וזאת בהתאם להסכם בין הצדדים.

• חברת מגוריט עדכנה השבוע את הרשות לניירות ערך כי השלימה רכישת 20 דירות בגני תקווה. מדובר בעסקה שתמורתה הכספית היא כ-46 מיליון שקל, והחברה מציינת כי תפעל לשעבד דירות אלו במסגרת הסכם הלוואה שעליו דיווחה לפני כחודש, הנוגע גם לדירות בבני ברק, בהדר יוסף, בהרצליה ובנאות אפקה – הסכם שמסגרת האשראי שניתנה בו היא עד כ-217.5 מיליון שקל.

• במסגרת פרויקט "משפצים קהילה" של המשרד לחיזוק וקידום קהילתי, המתבצע בשיתוף התאחדות קבלני השיפוצים, שופץ מתחם במבנה של "ויצ"ו" חיפה, המיועד לתוכנית "צומחות יחד" עבור נשים שיצאו ממעגל האלימות ועבור ילדיהן. התוכנית נותנת מענה לתחושת הבדידות ולחוסר בעורף משפחתי ובסביבה תומכת, במצב שבו האתגרים עצומים וסף הפחדים והחרדות עולה, ומעניקה לנשים ולילדיהן מעין רשת ביטחון וחוסן בקהילה. השיפוץ כלל עבודה מאסיבית על החלל עצמו, כולל פרקט וקיר מראות שיאפשר לקיים, נוסף על הפעילות הקיימת גם חוגי ספורט לאותן נשים החברות בתוכנית. השיפוץ הזה הוא אחד מתוך מכלול פרויקטים מתוכננים שמטרתו לשפץ מבנים קהילתיים. עלות כל שיפוץ היא כ-30,000 שקל למבנה. המטרה היא להגיע לשיפוץ של כ-15 מבנים בשנה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מגוריטהרשות לניירות ערךהתחדשות עירוניתמגה אורהכשרת הישובמוטי ששוןעיריית חולוןנת"ערוטשטיין נדל"ןקבלניםהמשרד לחיזוק ולקידום קהילתישמשון זליגדסק"שרשת JNETמתחם כיכר התחנה בלודמשרד דרמן ורבקל אדריכלותאסיה סיירוסהמועצה המקומית גן יבנהדרור אהרוןחיים גליקמתחם פיכמן-ההסתדרות חולוןמשרד אדריכלים אלונים גורביץ'פרויקט "משפצים קהילה"הוועדה המחוזית לתכנון ובניהפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...