"גבעתיים סיטי" עולה גבוה עוד יותר

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה גבעתיים הפקידה את התוכנית המפורטת למתחם • בשל הסרת מגבלת הגובה באזור, גובה הבניינים יכול לטפס עד ל-162 מטר מעל לפני הים

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם גבעתיים סיטי (עיריית גבעתיים)הדמיית מתחם גבעתיים סיטי (עיריית גבעתיים)

פרויקט גבעתיים סיטי – מהפרויקטים הגדולים ביותר של גבעתיים מאז ומעולם – מטפס עוד לגובה: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה גבעתיים אישרה לאחרונה את התוכנית החדשה לחלק מהמתחם, בשטח של כ-6.33 דונם, אשר מאפשרת את בנייתם של בניינים גבוהים יותר, בהשוואה לתכנון הראשוני. עם זאת, מספר יחידות הדיור לא ישתנה בהשוואה לתוכנית המקורית.

היות שמגבלת הגובה שנקבעה בתוכנית הראשית אינה קיימת עוד, קובעת התוכנית החדשה כי בתאי שטח אלו גובה הבניינים יהיה עד 165 מטר מעל פני הים, וכי מספר קומות המגורים בשניהם יכול להגיע עד 32 קומות מעל קומת קרקע כפולה"

"תוכנית זו היא תוכנית מפורטת המשנה את התוכנית הראשית גב/490 - גבעתיים סיטי-ערבי נחל, תוך שמירה על עקרונותיה", נכתב בדברי ההסבר. "היות שמגבלת הגובה שנקבעה בתוכנית הראשית אינה קיימת עוד, והיות שהועברו חמש קומות ממבנה בתא שטח 50A למבנה שבתא שטח 60A על פי סעיף 13.6.2 לתוכנית ראשית, קובעת התוכנית החדשה כי בתאי שטח אלו גובה הבניינים יהיה עד 165 מטר מעל פני הים, וכי מספר קומות המגורים בשניהם יכול להגיע עד 32 קומות מעל קומת קרקע כפולה.

התוכנית אינה משנה את סך כל יחידות הדיור המותר, ולא את זכויות הבנייה במגרשים, כמו שנקבעו בתוכניות גב/490 וגב/490/ג. התוכנית משנה זיקת הנאה תת-קרקעית ותוואי זיקת הנאה לרכב בקומת הקרקע, על פי תוכנית פיתוח. נוסף על כך, התוכנית מרחיבה את דרך אריאל שרון הסמוכה, לטובת שימור עצי אקליפטוסים בתוואי הדרך, וזאת על-פי בקשת העירייה".

כאמור, שטח התוכנית הוא כ-6.33 דונם, ומתוכננות בה 288 יחידות דיור. החברות י.ח דמרי, משהב ומבני אופיר הן מגישות ויזמיות התוכנית, והעורכת ראשית היא אדריכלית לאה רובננקו ממשרד לאה רובננקו אדריכלים. את היזמים ייצגו, בשלל היבטי הפרויקט, עו"ד שהם קרן, ראש תחום תכנון ובנייה במשרד תדמור לוי ושות', וסיגל שפירא, ראש מחלקת נדל"ן, תכנון ובנייה במשרד. התוכנית יצאה לדרך כבר בשנת 2010, אך לאורך השנים זכתה לכמה שינויים ועדכונים תכנוניים.

התוכנית הראשית, גב/490, חולשת על פני 66 דונם, ונמצאת במקום אסטרטגי, על הגבול שבין גבעתיים לתל אביב, בין הבורסה של רמת גן לשכונת נחלת יצחק התל אביבית. בין היתר מתוכננים במתחם "גבעתיים סיטי" שני מגדלי ענק, אחד בן 57 קומות (מגדל השחר) ואחד בן 70 קומות. בסך הכול מתוכננות בה 528 יחידות דיור, והיא קיבלה תוקף כבר בשנת 2012.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:י.ח דמריעיריית גבעתייםהוועדה המקומית לתכנון ובנייה גבעתייםגבעתיים סיטיגב/490משהבמבני אופיראדריכלית לאה רובננקומשרד לאה רובננקו אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...