מגה אור מעדכנת את הצעתה לרכישת דסק"ש

החברה מציעה כעת, לצד קבוצת משקיעים, כ-951 מיליון שקל עבור כ-70% ממניות דסק"ש • הוועדה המקומית י-ם ממליצה לאשר את התוכנית מעל דרך בגין .

שיתוף הכתבה
צחי נחמיאס, בעלי מגה אור (יח"צ)צחי נחמיאס, בעלי מגה אור (יח"צ)

• חברת מגה אור הודיעה היום (ו') על עדכון הצעתה לרכישת דסק"ש – בהמשך להצעה שהגישה בשבוע שעבר, כחלק מקבוצת משקיעים שהיא עומדת בראשה. הצעתה החדשה של מגה אור נודעת לרכישת 70.14% ממניות דסק"ש, לעומת 82% בהצעה המקורית, אך במחיר גבוה יותר, המשקף שווי שוק גבוה הרבה יותר: הקבוצה שבראשנה עומדת מגה אור מציעה כ-951 מיליון שקל, המשקפים שווי שוק של 1.357 מיליארד שקל. ההצעה הראשונה עמדה על 891 מיליון שקל, לפי שווי שוק של 1.27 מיליון שקל. במסגרת הגשת ההצעה ביקשה החברה מבית המשפט שיורה לכונסי הנכסים של דסק"ש לא להביא לאישור ביהמ"ש הצעה אחרת שתמורתה פחותה מ-990 מיליון שקל.

• עיריית ירושלים הודיעה השבוע כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה המליצה על אישור תוכנית קירוי בגין – "תוכנית המהווה בשורה גדולה וחשובה לעיר", כך לשון ההודעה. "התוכנית תהפוך את חלקו המרכזי של כביש בגין ממחסום עתיר מפגעים סביבתיים, אשר פוצע את הנוף, מזהם את הסביבה ומפריד בין חלקי העיר, לפארק אינטראקטיבי רחב ידיים שישרת את אוכלוסיית העיר כולה ומחבר את שכונות המערב, ובראשן בית הכרם, אל האוניברסיטה העברית, אל פארק התעשייה המתקדמת (הוג'יטק) ואל מרכז העיר". מטרת התוכנית היא ליצור רצף אורבני מעל דרך בגין, אחד הצירים המרכזיים של העיר, על ידי הקמת פארק ציבורי מעליו, בשטח 70 דונם. התוכנית תתפרש ממחלף וולפסון בצפון ועד מחלף בייט (גבעת מרדכי) בדרום, לאורך כ-1.5 ק"מ. במסגרת התוכנית יוקמו גם שטחי מגורים, מלונאות, מסחר, דיור מוגן, מבני תעסוקה ומבני ציבור, בדגש על תעשיות עתירות ידע. התוכנית תאפשר הוספה של כ-2,000 יח"ד למשפחות ולצעירים, כ-250 יח"ד לדיור מוגן, כ-300 חדרי מלון וכן כ-10,000 מ"ר שטחי מסחר.

מגה אור מעדכנת את הצעתה לרכישת דסק"שמגה אור מעדכנת את הצעתה לרכישת דסק"ש

• עוד החליטה השבוע הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים להמליץ על הפקדת תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת רסקו, בין רחוב שמעוני 39 לרחוב טשרניחובסקי 68. מהעירייה נמסר כי על פי תוכנית האב לשכונה מוצע במתחם מהלך של הריסה ופינוי מבני שיכון ארוכים בני ארבע קומות ו-108 יח"ד, והקמת ארבעה מבנים מגורים בני 18 קומות תחתם, עם 268 יח"ד ושימושים מעורבים למסחר, לתעסוקה, למבני ציבור ולשטח ציבורי פתוח. מגישי התוכנית הם עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים, ועורך התוכנית הוא משרד אדריכלים בועז ביטמן.

מגה אור מעדכנת את הצעתה לרכישת דסק"שמגה אור מעדכנת את הצעתה לרכישת דסק"ש

• עיריית חדרה הודיעה לאחרונה כי היא משקיעה 25 מיליון שקל בהחלפת כ-10,000 פנסי רחוב קיימים לפנים חוסכי אנרגיה וחשמל. מדובר בפרויקט עירוני להתייעלות אנרגטית שאותו מובילה החברה הכלכלית חדרה עם הרשות המקומית. במכרז שפורסם לביצוע העבודות זכתה חברת א.א.כ.י. שירותי חשמל בע"מ, שמחליפה בימים אלו את התאורה הקיימת בתאורת לד חסכונית הכוללת תקשורת, שליטה ובקרה, על גבי עמודי התאורה ברחובות העיר חדרה. החיסכון המוערך בצריכת החשמל לתאורה עומד על 55% לכל הפחות. מימון הפרויקט התאפשר בעקבות אישור מענק מטעם הרשות להשקעות במשרד הכלכלה, במסגרת מסלול סיוע לפרויקטים המקדמים התייעלות אנרגטית.

מגה אור מעדכנת את הצעתה לרכישת דסק"שמגה אור מעדכנת את הצעתה לרכישת דסק"ש

• ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, אישרה היום את הקמתה של ועדת משנה חדשה, ועדת משנה לדיור הציבורי בראשות ח"כ אסנת מארק מהליכוד. ח"כ מארק אמרה במעמד הכרזת הקמתה של הוועדה החדשה כי תפעל להנגיש לציבור את הדיור הציבורי. לדבריה, "אם נעשה שינוי בתפיסה של מהו דיור ציבורי בישראל – נוכל להביא בשורה לציבור".

• חברת מנרב הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך כי חברת הבת שלה, מנרב הנדסה ובנין בע"מ, זכתה במכרז של נת"ע – חברת נתיבי תחבורה עירוניים להסעת המונים - לתכנון ולביצוע של מקטע G4, תת-מקטע G4-2, לשיקוע קטע איינשטיין ותחנת נמיר במסגרת הקו הירוק של הרבת הקלה בתל אביב. במסגרת המכרז החברה תתכנן ותבנה תחנת רכבת תת-קרקעית מתחת לצומת הרחובות איינשטיין ונמיר בתל-אביב, וכן שיקוע תת-קרקעי לאורך רחוב איינשטיין ומתחת לשדרות נמיר, עבור מסילת הרק"ל. "תקופת הביצוע של הפרויקט הינה כ-42 חודשים ממועד קבלת צו תחילת העבודה, והתמורה הכוללת לפרויקט הינה כ-122.5 מיליון שקל", מסרה החברה. זהו המכרז השלישי שבו זוכה החברה בפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב.

• חברת פרשקובסקי הודיעה לרשות לניירות ערך כי התקשרה במערכת הסכמים עם בעלי זכויות במקרקעין ברחובות מזרח – מקרקעין הנכללים בחטיבת קרקע שבה מחזיקה החברה ב-86 דונם – הסכמים הנחלקים לשני סעיפים עיקריים: האחד – לרכישת כ-2.5 דונמים בשטח המדובר, תמורת תשלום במזומן (הסכום לא פורסם), שבהם יוקנו ביחס לשטח הנמכר זכויות לבניית 10 יח"ד למגורים, 156 מ"ר לייעוד מסחר ו-1,552 מ"ר בייעוד לתעסוקה, בהתאם לתוכנית תמ"ל 3003 שהוגשה על ידי הועודה המקומית לתכנון ולבנייה רחובות; השני - הסכם קומבינציה, המותנה באישור התוכנית הנ"ל, וברכישה של 100% מהזכויות במגרשים שינבעו לאחר אישור התוכנית, שבמסגרתו יוקנו למוכרים זכויות במגרשי התמורה לכ-185 יח"ד, 2,880 מ"ר בייעוד למסחר ו-28,685 מ"ר בייעוד לתעסוקה.

• רובי קפיטל עדכנה השבוע כי העמידה שתי הלוואות בסך של כ-50 מיליון שקל להקמת שני פרויקטי מגורים בתל אביב - ברחוב ארלינגר וברחוב בן יהודה בתל אביב. מדובר בשתי הלוואות נפרדות לשתי קבוצות רכישה שונות, שכל אחת מהן עומדת על 25 מיליון שקל. בסך הכול יוקמו בשני הפרויקטים 35 יחידות דיור: פרויקט ארלינגר ממוקם בשכונת נווה שאנן המתחדשת, וצפוי לכלול שש קומות עם 22 יחידות דיור, וכן שלוש יחידות נוספות לטובת מסחר; הפרויקט בבן יהודה, במפגש הרחוב עם רחוב בוגרשוב, צפוי לכלול שש קומות ויהיו בו בסך הכול 13 יחידות דיור, וכן שטחי מסחר בקומת הקרקע. שתי ההלוואות הן לשנתיים וחצי, עד להשלמת הפרויקט וקבלת טופס 4 . השווי המוערך של כל פרויקט הינו כ-50 מיליון שקל, ושווי הקרקע בכל פרויקט מוערך בכ-25 מיליון שקל. בשני המקרים מדובר בהריסת מבנה קיים ובניה מחדש. תחילת העבודות והעלייה לשטח, בשני הפרויקטים, צפויות להתרחש בימים הקרובים.

מגה אור מעדכנת את הצעתה לרכישת דסק"שמגה אור מעדכנת את הצעתה לרכישת דסק"ש

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושליםהרשות לניירות ערךעיריית חדרהמגה אורנת"עפרשקובסקיהרשות לפיתוח ירושליםמנרברחובות מזרחרובי קפיטלעומר אלפרןדסק"שקירוי בגיןמשרד אדריכלים בועז ביטמןהחברה הכלכלית חדרהא.א.כ.י. שירותי חשמלועדת משנה לדיור הציבוריח"כ אסנת מארק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...