ניסנקורן מתפאר: "ההסכם שהבאתי יוריד את מספר ההרוגים בבנייה"

יו"ר ההסתדרות בפסגת הנדל"ן: "אם כל-כך הרבה עובדים נופלים אל מותם באתרי הבנייה אז יש כאן משהו מקולקל שחייבים לתקן. זה הגיע לקיצוניות ולכן היה נדרש תיקון קיצוני"

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

"ההסכם שחתמנו ביחד עם הממשלה להסדרת ענף הבנייה יוריד באופן דרמטי את מספר ההרוגים בהנחה שיהיו לו יישום מלא", כך אמר היום (א') אבי ניסנקורן יו"ר ההסתדרות, באירוע "פסגת הנדל"ן הישראלי" של מרכז הנדל"ן בשיתוף ידיעות אחרונות. 

ניסנקורן פירט את הסעיפים שחתם ביחד עם שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, ושר העבודה והרווחה חיים כץ, ואמר כי הוא משוכנע שההסכם יוביל לשינוי בבטיחות בענף הבנייה. הוא נשאל אם הוא מאשים את הקבלנים בתאונות הבנייה ואמר כי הוא לא עוסק בהאשמות אלא בפתרונות. 

ניסנקורן נשאל ע"י יהודה כתב, יו"ר ארגון הקבלנים בת"א-יפו-בת ים, מדוע הוא הנחית את ההנחיות כגזרה על הקבלנים ולא באופן הדרגתי שהיה מאפשר יישום יותר טוב, וטען בתשובה כי הוא עבד בשיתוף פעולה עם הקבלנים לפני שחתם על ההסכמות עם הממשלה, אך גם ציין מצד שני כי "אני חי את האמת שלי ואם כל-כך הרבה עובדים נופלים אל מותם באתרי הבנייה אז יש כאן משהו מקולקל שחייבים לתקן. זה הגיע לקיצוניות ולכן היה נדרש תיקון קיצוני".

ניסנקורן נשאל גם אם לעובדים עצמם אין אחריות לבטיחות, וענה כי בוודאי שיש להם וכי הוא גם יסכים לקנוס עובדים שמפרים הוראות בטיחות, בתנאי שיהיה אפשר גם לקנוס את הקבלנים. "אסור לשכוח שבסופו של דבר העובדים הם מוחלשים והמעסיקים הם החזקים".

דפנה הרלב, מנכ"לית קבוצת אביב , אמרה לניסנקורן מהקהל כי "העובדים של היום באתרי הבנייה הם לא העובדים של פעם, הם לא עובדים רגילים. לרוב אלה עובדים מזדמנים שלרוב לא ממושמעים, הם מאיימים על מנהלי העבודה באתרים, עושים שביתות, אם אתה מעניש אחד אז כולם נוטשים את האתר וכו'. אם אי אפשר לקנוס אותם עם הגנה חוקית, אז הפתרון לא יעיל".

גם רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ , אמר כי אם הקבלנים לא יוכלו לקנוס את העובדים הסוררים אז ההתאחדות לא תתן יד להסכם.

ניסנקורן השיב לשניהם ואמר כי "אתם מחפשים לעשות לעצמכם עבודה קלה, ואתם אמורים לעשות חשבון נפש עצמי".   

יו"ר ההסתדרות נשאל לגבי השמועות שהוא רוצה להיות מספר 2 של כחלון אם גלנט יעבור לליכוד, ואמר כי טוב לו בהסתדרות והוא לא אחראי על השמועות והפרסומים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה כחלוןיהודה כתבקבוצת אביבכנס ארגון הקבלנים והבוניםחיים כץיואב גלנטדפנה הרלברוני בריקהסדרת ענף הבנייהאבי ניסנקורן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...