אושרה הקמת רובע מגורים חדש ביהוד

הוותמ"ל אישרה את התוכנית, בשטח מצומצם בהשוואה לגרסתה הראשונית, והיא תשתרע על פני כ-1,120 דונם • כוללת גם 350 יחידות דיור מוגן ומרכז תחבורה בין-עירוני.

שיתוף הכתבה
הדמיית רובע המגורים החדש ביהוד (פרחי צפריר אדריכלים)הדמיית רובע המגורים החדש ביהוד (פרחי צפריר אדריכלים)

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) החליטה לאשר אתמול (ד') תוכנית ביוזמת רשות מקרקעי ישראל להקמת רובע מגורים חדש במזרח יהוד. התוכנית נמצאת ממערב לכביש 40 ומצפון לאזור התעשייה הקיים של העיר, ומתפרשת על שטח של כ-1,120 דונם. היא כוללת 3,200 יחידות דיור ו-350 דירות שיוקצו עבור דיור מוגן, ועוד 190,000 מ"ר שטח עיקרי עבור מסחר ותעסוקה. 

הבינוי המוצע בתוכנית כולל 13-6 קומות, ונקבע בהתאם למגבלות הגובה הנובעות מהקרבה לנתב"ג. נוסף על כך, כוללת התוכנית שטח למרכז תחבורה בין-עירוני שימוקם ממזרח לכביש 40, ומתוכנן להיבנות בצמוד לתחנת הקו הסגול של הרכבת הקלה המתוכנן לעבור בסמוך, ליצירת קישוריות מרבית. במרכז התוכנית מתוכננת שדרה ראשית המציעה עירוב שימושים של מגורים, מסחר, תעסוקה ומבני ציבור.

שטח התוכנית צומצם מגרסתו הראשונית, וזאת כדי להבטיח את האיזון בין הצורך ליח"ד לבין המשך הפעילות החקלאית באזור. בהתאם לחוק הוותמ"ל, תמהיל הבינוי קובע כי רבע מהדירות יהיו דירות קטנות ודירות להשכרה"

"שטח התוכנית צומצם מגרסתו הראשונית, וזאת כדי להבטיח את האיזון בין הצורך ליח"ד לבין המשך הפעילות החקלאית באזור", נכתב בהודעת משרד הפנים. "בהתאם לחוק הוותמ"ל, תמהיל הבינוי קובע כי רבע מהדירות יהיו דירות קטנות ודירות להשכרה. 

התוכנית שמה דגש על חיבור ראוי לעיר הקיימת, מרחב ציבורי המעודד הליכה, תנועת אופניים ותחבורה ציבורית. אופי הבינוי מייצר בנייה מרקמית ועירוניות צפופה. כמו כן, במסגרת התוכנית יוקמו פארק שכונתי וכן פארק רובעי על שטח של כ-70 דונם בסמוך לנחל יהוד. התוכנית צפויה לתת גם מענה להתחדשות עירונית הן, בהיבט של מגרשי השלמה (קרקע משלימה) והן בהיבט של תשתיות תומכות, ובכלל זה מענה לצורכי ציבור.

קרקע למגורים בלב אזור הביקוש בשילוב עם מתחמי תעסוקה ומסחר, תוך קרבה לאמצעי תחבורה ציבורית, היא החזון שלי. השילוב בין תכנון לפי הצרכים הלאומיים לדיור לבין הצרכים המוניציפאליים קורה בימים אלה בוותמ"ל"

שר הפנים אריה דרעי בירך על אישור התוכנית ואמר כי זו תוכנית המגשימה את חזון הוותמ"ל המתחדש: "התוכנית נותנת מענה לקהלים מגוונים: דיור להשכרה לטווח ארוך, דיור מוגן וגבהים משתנים של בניינים – והכול במסגרת תהליכי התחדשות עירונית ביהוד הוותיקה. קרקע למגורים בלב אזור הביקוש בשילוב עם מתחמי תעסוקה ומסחר, תוך קרבה לאמצעי תחבורה ציבורית, היא החזון שלי לתוכניות בעתיד ברשויות מקומיות נוספות. השילוב המתבקש בין תכנון לפי הצרכים הלאומיים לדיור לבין הצרכים המוניציפאליים קורה בימים אלה בוותמ"ל הלכה למעשה בזכות שובו של מנהל התכנון למשרד הפנים".

 (פרחי צפריר אדריכלים) אושרה הקמת רובע מגורים חדש ביהוד (פרחי צפריר אדריכלים) אושרה הקמת רובע מגורים חדש ביהוד

יו"ר הוותמ"ל וראש מנהל הפיתוח במשרד הפנים, אדית בר, ציינה כי "התוכנית להרחבת יהוד לכיוון מזרח מהווה את ההמשך הטבעי של העיר יהוד-מונסון ותאפשר תוספת יח"ד בלב אזור הביקוש במרכז הארץ. התוכנית נסמכת על תשתיות התחבורה המתפתחות, ביניהן נתיבי התחבורה הציבוריים לאורך כביש 40 והקו הסגול של הרכבת הקלה. חלק משטחי התוכנית צפויים לשמש כשטחי השלמה לתוכניות התחדשות עירונית בתחום יהוד, אשר קודמו ואושרו גם הן בוותמ"ל ויהוו צעד חשוב להתחדשות הבנייה הוותיקה בעיר".

חלק משטחי התוכנית צפויים לשמש כשטחי השלמה לתוכניות התחדשות עירונית בתחום יהוד, אשר קודמו ואושרו גם הן בוותמ"ל ויהוו צעד חשוב להתחדשות הבנייה הוותיקה בעיר"

מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, רפי אלמליח, ציין כי "מדובר בתוכנית חשובה. הרובע מתוכנן תוך מתן דגש על עידוד תחבורה ציבורית וקישוריות תחבורתית גבוהה. פיתוחו עתיד לענות על הביקושים הגבוהים למגורים במרכז הארץ, תוך יצירת היצע דיור איכותי".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלאריה דרעימשרד פרחי-צפריר אדריכליםאדית בררפי אלמליחרובע מגורים חדש ביהוד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...