אושרה הקמת שכונה חדשה ב"עוטף רמת רחל" בי-ם

השכונה שבדרום עיר הבירה תכלול 450 יחידות דיור וכן מגדל למגורים, תעסוקה ומסחר • פרסיקו מונתה לתפקיד החדש כחודשיים לאחר שפרשה מהוותמ"ל • מגוריט רכשה עוד 56 דירות

שיתוף הכתבה
הדמיית השכונה החדשה בעוטף רמת רחל (משרד אדריכלים ארי כהן)הדמיית השכונה החדשה בעוטף רמת רחל (משרד אדריכלים ארי כהן)

• הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה השבוע את הקמתה של שכונת מגורים חדשה בעוטף רמת רחל – שכונה שתכלול 450 יחידות דיור ו-21 מבני מגורים. השכונה תקום מצפון-מזרח לקיבוץ, מדרום לדרך אשר וינר ולשכונת מורדות ארנונה, וממערב לשכונת צור באהר. שטח התוכנית הוא 57 דונם, המשמש כיום כשטח חקלאי. בחלקה הצפון-מזרחי של התוכנית קיימים ממצאים ארכיאולוגיים. לצד שטחי המגורים, התוכנית מציעה גם מגדל לתעסוקה, מסחר ומגורים בכניסה לשכונה, שטחים פתוחים ושטחים עבור מבנים ומוסדות ציבור.

אושרה הקמת שכונה חדשה באושרה הקמת שכונה חדשה ב

• חברת מגוריט הודיעה השבוע כי רכשה 56 דירות נוספות, הפעם בפרויקט באשדוד, תמורת כ-89 מיליון שקל. מדובר בפרויקט ברחוב רשב"י ברובע ז' בעיר, אשר מתוכנן לכלול בסופו שמונה בנייני מגורים עם 240 קומות. הדירות נמצאות בימים אלו בשלבי בנייה ראשונים. רכישה זו מצטרפת לשתי רכישות אחרות שביצעה החברה ביהוד ובתל אביב, כך ששלוש הרכישות יחד מסתכמות לכדי 136 יח"ד בכ-277 מיליון שקל.

• חברת "שמשון זליג" דיווחה לאחרונה כי התקשרה בעסקת קומבינציה ושרותי בנייה לרכישת קרקע ברחוב לוי אשכול בצפון תל אביב, לא רחוק ממתחם רובע שדה דב, בהשקעה של כ-85 מיליון שקל. העסקה כוללת שילוב של בעלות בקרקע וקומבינציה בשיעור של 50%, עם שרותי בנייה, במגרש בשטח של כשלושה דונם. החברה מדווחת כי קיבלה לא מכבר היתר בנייה לפרויקט המגורים החדש, אשר יכלול שני בניינים, ובהם 41 יח"ד. הפרויקט בתכנון משרד האדריכלים "כהנא" של האדריכלית טלי כהנא. את בעלי הקרקע ייצגו משרד עורכי הדין צבי שוב ומשרד עורכי הדין עמי בן יעקב ועו"ד עוזי גולן. את חברת שמשון זליג ייצג בעסקה עו"ד יגאל דורון.

• קבוצת אורון אחזקות והשקעות הודיעה השבוע כי חברה בת שלה התקשרה בהסכם למכירת כל שטחי המסחר, בהיקף 2,878 מ"ר, בפרויקט " מחיר למשתכן " שלה במתחם צריפין בראשון לציון, בתמורה כוללת של כ-46.6 מיליון שקל. למועד פרסום הידיעה, סך ההכנסות החזויות בפרויקט הן כ-587 מיליון שקל.

• חברת ישראל-קנדה הודיעה השבוע כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת גן אישרה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב את התוכנית המוצעת לבית יורוקום ברחוב דב פרידמן 4-2 ברמת גן – תוכנית שתהפוך את המבנה ל"בית ישראל-קנדה". התוכנית תאפשר את הגדלת זכויות הבנייה בפרויקט ואת שינוי ייעודו, לצורך הקמת בניין למטרות מסחר ותעסוקה בן 55 קומות. באוגוסט האחרון השלימה החברה את רכישת הבניין כולו, בסכום כולל של כ-151.5 מיליון שקל.

• דקלה פרסיקו, מתכננת ומ"מ יו"ר הוותמ"ל עד לפני כחודשיים, מונתה לתפקיד סמנכ"לית תכנון בחברת ICR מבית ישראל-קנדה וראם מגורים. כך הודיעה החברה בימים האחרונים. פרסיקו, בת 39, מתכננת ערים בהכשרתה, כיהנה בתפקיד מתכננת הוועדה במשך כ-5.5 שנים. היא תיכנס לתפקידה בחודש הבא. לאחר הודעת המינוי אמרה פרסיקו: "מרגש אותי לעבור לשוק הפרטי אחרי כל כך הרבה שנים במגזר הציבורי. אני מצפה בקוצר רוח להוביל את תחום התכנון בחברה ולחוות באופן ישיר איך קורים הדברים בשטח".

חברת ביגחברת ביג

• חברת ביג מרכזי קניות הודיעה השבוע כי חתמה על הסכם למימון 100% מעלות ההקמה הצפויה של שלב א' בפרויקט "ביג פאשן גלילות", לצד שותפיה. מדובר בשלב הכולל דיפון, חפירה ובניית מרתפים בפרויקט, והמימון שניתן הוא בהיקף כ-660 מיליון שקל. חלק החברה בפרויקט ובמימונו הוא כ-46.85%. נציין כי בינואר האחרון קיבלה החברה היתר דיפון וחפירה לפרויקט, שנמצא בסמוך למתחם הסינמה סיטי בגלילות. היקף הבנייה הכולל בו יהיה, על פי התכנון, כ-220,000 מ"ר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מגוריטארז רוזנבוךמחיר למשתכןהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושליםביג מרכזי קניותשדה דבהגוש הגדולדקלה פרסיקוהוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת גןICRקבוצת אורון אחזקות והשקעותמתחם צריפיןהוועדה המחוזית לתכנון בנייה תל אביבבית יורוקוםעוטף רמת רחלשמשון זליגאדריכלית טלי כהנאמשרד כהנאמשרד אדריכלים ארי כהן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...