מתקרבים להקמת היישוב דניאל בנגב

ממשרד התכנון נמסר כי לאחר הפקדת התוכנית בידי הוועדה המחוזית, הצפויה להתרחש בקרוב, יחל תכנון מפורט לקראת הקמת היישוב • "רגע מכונן לחברה הישראלית ולמגזר הכפרי"

שיתוף הכתבה
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס. "שמים דגש גדול בתכנון ובשיווק במגזר הכפרי" (יח"צ)מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס. "שמים דגש גדול בתכנון ובשיווק במגזר הכפרי" (יח"צ)

צעד נוסף לקראת הקמתו של היישוב דניאל בנגב, סמוך לעיר אופקים: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה נגב מערבי אישרה לאחרונה פה אחד את קידום התוכנית, לקראת אישור הפקדתה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז דרום. לאחר אישור הוועדה המחוזית להפקדת התוכנית, יחל המנהל לענייני הכפר במשרד הבינוי והשיכון בתכנון המפורט לקראת הקמת היישוב.

היישוב הכפרי-קהילתי דניאל צפוי לקום בצפון-מערב הנגב, כאמור, לא רחוק מאופקים ובצמוד למוסד הטיפולי "עלה נגב". היישוב יוקם בשלבים, כך שבסופו של דבר יכלול כ-500 יחידות דיור. באוגוסט 2018 התקבלה החלטת הממשלה על הקמת היישוב, בהמשך להמלצת המועצה הארצית לתכנון ובנייה ובהתאם לנוהל להקמת יישובים חדשים. המועצה עצמה הודיעה במרץ האחרון שהיא מקדמת שינוי לתוכנית המתאר המחוזית, תמ"מ 23/14/4, צעד חשוב נוסף בדרך למימוש תוכנית דניאל.

החל בשלבי התכנון הראשוניים נלקחים צורכי האוכלוסייה עם צרכים מיוחדים במסגרת שיקולי התכנון של היישוב, ולצורך שילובה המלא - פיזית וקהילתית – ביישוב"

היישוב המתוכנן הוא יישוב ייחודי, שכן הוא ישלב לראשונה מגורים עבור אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים ומגורי אוכלוסייה כללית. היישוב ייתן מענה עבור משפחות של מטופלים ב"עלה נגב", אנשי צוות מהמוסד, זוגות צעירים מהמועצה האזורית וכן אנשי קבע המשרתים באזור. למעשה, כ-50% מתושבי היישוב, כך על פי התכנון, יהיו עם זיקה מהותית ל"עלה נגב". נוסף על אלו, יתקיים ביישוב מיזם של דיור בקהילה שבמסגרתו ייבנו במבנים משותפים, ובהם יגורו דיירים עם צרכים מיוחדים.

המוסד "עלה נגב" הוא כפר שיקומי ייחודי עבור ילדים ובוגרים עם מוגבלויות. התפתחות "עלה נגב", ופתיחת בית החולים השיקומי בנגב שצפויה בשנה הבאה, הם מהלכים שאמורים על פי התחזיות  למשוך לאזור אוכלוסייה חדשה, ולייצר מקומות עבודה נוספים.

"החל בשלבי התכנון הראשוניים נלקחים צורכי האוכלוסייה עם צרכים מיוחדים במסגרת שיקולי התכנון של היישוב, ולצורך שילובה המלא - פיזית וקהילתית – ביישוב", נכתב בהודעת משרד הבינוי והשיכון . "כך למשל, היישוב כולו מוקם בהנגשה מלאה לסוגים שונים של נכויות, מרחקי הליכה, קשר ישיר למוסד לעלה נגב, תנועה ממונעת רק בשולי היישוב ולא בתוכו ועוד. הבנייה במקום תתאפיין במגוון צורות בנייה: רוויה, סמי-רוויה וצמודי קרקע. כמו כן ייבנו מבנה קהילתי רב-תכליתי, מוסדות ציבור, מעון יום, גנים ובית כנסת".

שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן: "שילוב אוכלוסיות של תושבים בעלי מוגבלויות לדיור משותף לצד האוכלוסייה הכללית הוא בשורה חשובה ומסר ערכי מכונן. אנו מקדמים את הקמת היישוב דניאל בנגב בסמוך למוסד הנפלא 'עלה נגב' מתוך הכרה בצורכי האוכלוסייה המיוחדת, ובמטרה להעניק לה מענה ראוי ואיכותי".

יאיר פינס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון : " משרד הבינוי והשיכון , באמצעות במנהל לענייני הכפר, שם דגש גדול בתכנון ובשיווק במגזר הכפרי, מתוך הכרה בחשיבותו הערכית. הדבר מתבטא ביתר שאת בהקמתו של היישוב דניאל כיישוב המשלב אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים".

זהו רגע מכונן לחברה הישראלית ולמגזר הכפרי, שהחליט להוביל שילוב של אוכלוסיות שונות ביישוב אחד בדרך להסרת דעות קדומות, לקבלת האחר ולחיים משותפים כקהילה"

אסנת קמחי, סמנכ"ל בכיר לענייני הכפר במשרד: "לאחר שנים שבמהלכן הייתי שותפה בהקמת מספר רב של יישובים חדשים, לראשונה יקים המשרד יישוב המשלב אוכלוסייה מיוחדת אשר מובאת בחשבון בכל שלבי התכנון. זהו רגע מכונן לחברה הישראלית ולמגזר הכפרי, שהחליט להוביל שילוב של אוכלוסיות שונות ביישוב אחד בדרך להסרת דעות קדומות, לקבלת האחר ולחיים משותפים כקהילה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובניהיעקב ליצמןאסנת קמחייאיר פינסהיישוב דניאל בנגבעלה נגבהוועדה המקומית לתכנון ובנייה נגב מערביהמנהל לענייני הכפר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...