הוותמ"ל הכריזה על השכונה החדשה בעאבלין שבצפון- מתחם מועדף לדיור

התוכנית הופקדה על ידי הוותמ"ל ביוני 2019, לצד תוכניות נוספות במגזר הערבי • תכלול גם 16,336 מ"ר מבני ציבור, 2,430 מ"ר מסחר ו-1,731 מ"ר תעסוקה

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית אעבלין - הרחבה דרום מזרחית (יח"צ)הדמיית תוכנית אעבלין - הרחבה דרום מזרחית (יח"צ)

הוותמ"ל, במתכונת החדשה תחת משרד הפנים, הכריזה לאחרונה על השכונה החדשה באעבלין שבצפון כמתחם מועדף לדיור. המתחם, "אעבלין - הרחבה דרום מזרחית", משתרע על פני 313 דונם ונמצא בדרום-מזרח היישוב, ומיועד להגדיל את היצע הדירות במקום ב-731 יחידות דיור. התוכנית הופקדה על ידי הוותמ"ל, בגלגולה הקודם תחת משרד האוצר, ביוני 2019, לצד תוכניות נוספות ביישובי המגזר הערבי בצפון ובדרום.

"מטרת התוכנית הינה בניית שכונת מגורים חדשה ביישוב, שעולה בקנה אחד עם תפיסת הפיתוח כפי שבאה לידי ביטוי בתוכנית המתאר החדשה לאעבלין", נכתב בדברי ההסבר. "העובדה כי אזור התוכנית נמצא במרביתו על קרקעות מדינה (אשר כמעט אינן זמינות בשאר היישוב) מקנה יתרון בכך שניתן לפתח את השכונה כיחידה אחת.

בתוכנית מוצעות 731 יחידות דיור בתמהיל מגרשים בצפיפות משתנה, בין 4 ל-12 יח"ד לדונם. היא מציעה הקמת מבנים ומוסדות ציבור לשימוש תושבי השכונה והיישוב כולו, שטחים ציבוריים פתוחים וייעוד מעורב של מגורים מסחר ותעסוקה. התוכנית מקיימת ממשק הן עם היישוב הקיים והן עם השטחים הפתוחים הגובלים, ומייעדת 'שטח פתוח מיוחד' כקבוע בתמ"א/1/35. בתחומי התכנית קיימים כיום כמה מבנים חקלאיים ומבנים לעיבוד חקלאי, בקנה מידה קטן יחסית לגודל המתחם".

בסך הכול מתוכננים להיבנות במסגרת התוכנית, לצד יחידות הדיור, גם 16,336 מ"ר מבני ציבור, 2,430 מ"ר שטחי מסחר ו-1,731 מ"ר שטחי תעסוקה. את התוכנית הגישה רשות מקרקעי ישראל ,
והעורך הראשי שלה הוא אדריכל אילן פליקס איזן ממשרד א.ג איזן – אדריכלים ובוני ערים.

נזכיר כי אך לאחרונה התפרסם מנויין של שתי בעלות תפקידים חדשות בוותמ"ל, בין היתר בעקבות מעבר הוועדה ממשרד האוצר למשרד הפנים: אדית בר מונתה ליו"ר החדשה של הוועדה, ואדירכלית סיגי בארי מונתה למ"מ מתכננת הוועדה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלשכונת מגוריםאעבלין - הרחבה דרום מזרחיתאדריכל אילן פליקס איזןמשרד א.ג איזן – אדריכלים ובוני ערים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...