אושרה להפקדה תוכנית "סירקין מזרח"

מדובר בתוכנית השנייה במתחם המחנה המיועד לפינוי, לצד "סירקין מערב" שבה יקומו 8,000 יחידות דיור חדשות.

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית סירקין מזרח (רשות מקרקעי ישראל)הדמיית תוכנית סירקין מזרח (רשות מקרקעי ישראל)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה להפקדה את תוכנית רשות מקרקעי ישראל ומשרד הביטחון למחנה סירקין מזרח - שלב ב' של תוכנית מחנה סירקין. מדובר בתוכנית להקמת שכונה חדשה בחלק המזרחי של מתחם המחנה הקיים, המשתרעת על שטח של כ-593 דונם.

התוכנית למתחם סירקין מזרח כוללת 4,000 יח"ד רגילות בצפיפות הנעה בין 6 יח"ד לדונם נטו ברצועה הסמוכה לכפר סירקין, ועד 48 יח"ד לדונם נטו לאורך הרחוב הראשי. הצפיפות הממוצעת של התכנית הינה כ-33 יח"ד לדונם נטו, נוסף על שימושים מעורבים בחלק מתאי השטח. עוד בתוכנית: 250 יחידות לדיור מיוחד (דירות קטנות לדיור מוגן או מעונות סטודנטים) וכ-65,000 מ"ר למסחר ותעסוקה. עוד מציעה התוכנית כ-142,000 מ"ר עבור שטחי ציבור, וכ-160 דונם שטחים פתוחים
 
הבינוי בשכונה מדורג, החל בבניינים בני 3.5 קומות ברצועה הצמודה למושב כפר סירקין בדרום, ועד 23.5 קומות לאורך הרחוב הראשי של השכונה, וירידה בדירוג לכיוון מרחב הירקון. לאורך הרחוב הראשי חלק מהבניינים כוללים קומת מסחר במפלס הרחוב (עם ארקדה),קומות תעסוקה וקומות של דירות קטנות ומגדלי מגורים מעל. התוכנית מחייבת יצירת תמהיל יחידות דיור, כדי לאפשר גיוון של האוכלוסייה שתתגורר בשכונה החדשה.

 (רשות מקרקעי ישראל)אושרה להפקדה תוכנית ''סירקין מזרח'' ( רשות מקרקעי ישראל )אושרה להפקדה תוכנית ''סירקין מזרח''

 
"בתוכנית ניתן דגש על איכות חיים ועל תכנון צופה עתיד, עם טכנולוגיות מתקדמות", נכתב בהודעת רמ"י. "כמו כן, ניתן דגש מיוחד בגישה לנוף, בדירות מאווררות, במדרג שטחים פתוחים המקושרים ביניהם, בשטחים ירוקים, בחניות תת-קרקעיות, במערכות אשפה מתקדמות, בשבילי הליכה ואופניים, בהצללה של המדרכות, בתכנון מנהרות לוגיסטיות כדי להקטין מטרדים של רכבי טעינה ופריקה ופינוי אשפה ואף בתכנון מקומות נחיתה לרחפנים שנועדו לביצועי משלוחים, בתכנון מפרצי עצירה לרכבים אוטונומיים ועוד.
 
תכנון השכונה מבוסס על מערך תחבורה ציבורית יעיל וקישורי (עם סירקין מערב ועם האזור כולו). הרחוב הראשי של השכונה מוטה תחבורה ציבורית, ושני הרחובות המאספים בצפונה ובדרומה נועדו גם הם להעביר קווי אוטובוס למסופי התחבורה באזור ולתחנות המטרו הסמוכות, באופן המאפשר נגישות מיידית רגלית של כל דירה בשכונה לתחנת תחבורה ציבורית.
 
עוד מייעדת התוכנית שטחים גדולים לצורכי חינוך וציבור, הן ברמת השכונה והן ברמה רובעית ועירונית. בין היתר מוקצה בתוכנית תא שטח של כ-8.5 דונם בצמוד לנחל הסמוך, למטרת הקמת המכללה/המוסד האקדמי החדש, וכן שטח למוזיאון לתולדות שדה התעופה הבריטי שפעל במקום, על בסיס מבנה קשתי שהוגדר לשימור.

התוכנית כוללת גם שטחים פתוחים נרחבים, ובהם פארק נחל שילה ברוחב 100 מטר ויותר, שימור חורשת אקליפטוס גדולה, ציר מרכזי המחבר ביניהם, כיכר עירונית, מגוון גנים ופארקים ברמה מבננית ורצועה ירוקה המפרידה בין הבינוי העירוני למרקם הכפרי של המושב כפר סירקין".

התוכנית למעשה משרתת את כל השימושים הנחוצים לאדם, ממעונות וגני ילדים, דרך מסחר, תעסוקה ועד לדיור מוגן. נוסף על כך, היא מספקת מערך תחבורה ציבורית אשר מתוכנן באופן יעיל וקישורי"

התוכנית, בהובלת משרד הביטחון ובשיתוף פעולה עם רשות מקרקעי ישראל , הוכנה על ידי צוות מתכננים ויועצים גדול בראשות משרד עמוס ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי. ברמ"י מזכירים כי התוכנית שאושרה כעת להפקדה היא חלק מתוכנית הפיתוח של העיר פתח תקווה על שטח המחנה הצבאי "סירקין" המיועד לפינוי, שעליו מתוכננות שתי תכניות. השנייה היא "סירקין מערב" (רובע סירקין תמ"ל/1076),להקמת 8,000 יח"ד ו-300,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, שאושרה לאחרונה בוותמ"ל, זאת לאחר שהופקדה בה בפברואר 2019.

רפי אלמליח, מנהל בכיר באגף לתכנון ופרויקטים ברמ"י, מסר כי "מדובר בתוכנית משמעותית המקודמת כחלק מהסכם פינוי מחנה סירקין. מטרתה העיקרית של תוכנית זו הינה לייצר תכנון עירוני, מגוון וצפוף, המעניק איכות חיים גבוהה. התוכנית למעשה משרתת את כל השימושים הנחוצים לאדם, ממעונות וגני ילדים, דרך מסחר, תעסוקה ועד לדיור מוגן. נוסף על כך, היא מספקת מערך תחבורה ציבורית אשר מתוכנן באופן יעיל וקישורי".

 

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, שירה ברנד, מציינת כי "התוכנית מהווה תשתית תכנונית להמשך התפתחותה הטבעי של פתח תקוה. התכנית יוצרת רובע עירוני איכותי, הנשען על תחבורה ציבורית ומספק פתרונות דיור למגוון אוכלוסיות, כמו גם מענה לצורך במוסדות ציבור על-עירוניים ופארק גדול לרווחת התושבים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הביטחוןמשרד עמוס ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזוריסירקין מזרחסירקין מערבהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...