לקראת היתרי בנייה: אושרה התוכנית לשדרוג מלון "היכל שלמה" בירושלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה את התוכנית המפורטת, שבין היתר תוסיף קומה לבניין המלון הקיים • המתחם יציע גם כ-372 מ"ר שטחי מסחר

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, עמיר שקד (יח"צ)יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, עמיר שקד (יח"צ)

מתקדמים לקראת הוצאת היתרי בנייה לתוכנית שדרוג מתחם מלון "היכל שלמה" בירושלים: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים הודיעה לאחרונה על אישור תוכנית מתאר מקומית ברמה מפורטת, שמכוחה ניתן להוציא היתרים או הרשאות, ברחוב המלך ג'ורג' 47 בעיר הבירה. התוכנית כוללת הוספת קומה למלון, ובניית מבנה צמוד נוסף בן 40 יחידות דיור.

"שטח התוכנית מצוי בצומת הרחובות המלך ג'ורג' ואבידע, על ציר עירוני ראשי, ברכס המשקיף על הגן על שם וילף (גן העצמאות)", כך נכתב בדברי ההסבר. "בהתאם לתוכנית מתאר מקומית 14253 אושרו בשטח התוכנית שני בניינים נפרדים: בניין מלונאות בן כ-250 חדרים ובניין מגורים בן כ-40 יחידות דיור.

לקראת היתרי בנייה: אושרה התוכנית לשדרוג מלון לקראת היתרי בנייה: אושרה התוכנית לשדרוג מלון

לאחר שנערך למיזם תכנון אדריכלי מפורט ולאחר קבלת היתר בנייה, עלה הצורך בעריכת כמה שינויים, ולשם כך מוגשת תוכנית זו, שמציעה בעיקר את השינויים הללו: תוספת קומה מלונאית, תוספת שטחי שירות, ותוספת גובה לבניין המלון בלבד לצורך תוספת לובי עסקים וחדרי מלון; תוספת שטחי בנייה עבור מרפסות מקורות למגורים ולמלונאות; שינוי מיקום החזיתות המסחריות; העברת שטחים המיועדים למסחר מתחת למפלס הכניסה אל מעל למפלס הכניסה; תוספת שימושים מלונאיים בקומה הטכנית במפלס הגג; תוספת קומה תת-קרקעית שביעית חלקית ללא תוספת שטחי בניה; תוספת של עד מטר גובה לבניין המגורים, לא כולל קומה טכנית".

כפי שניתן להבין, המבנים יציעו, לבד מהקומות מעל פני הקרקע, גם שבע קומות מתחת לפני הקרקע. כמו כן, המתחם יציע 371.74 מ"ר מסחר. המגישה והיזמית של התוכנית היא חברת מגדלי היכל שלמה, והעורך הראשי הוא אדריכל יהודה פייגין ממשרד פייגין אדריכלים.

כזכור, בסוף חודש פברואר האחרון הפקידה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים את התוכנית, עוד לפני פרוץ משבר הקורונה. כך, מרגע ההפקדה ועד לאישור התוכנית חלפו כשישה חודשים, שבהם יש לקחת בחשבון את הקשיים שהציב המשבר גם בפני מוסדות התכנון.

עוד נציין כי התוכנית הזו הגיעה לשלב הבשלות שלה גם לפני שפרץ משבר המלונאות, ומעניין לראות אם, וכיצד, עניין זה ישפיע על תוכניות הבנייה כולן. נדגיש שמלון "היכל שלמה" הוא מלון קיים, וכי בניית מבנה המגורים במתחם כבר נמצאת בעיצומה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עו"ד עמיר שקדמלון היכל שלמההוועדה המחוזית לתכנון ובניהמגדלי היכל שלמהאדריכל יהודה פייגיןמשרד פייגין אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...