שלושה ראשי רשויות בשרון לוות"ל

ראשי הרשויות דורשים להעניק להם 90 יום נוספים להעמדת חלופה מקובלת • "פרק הזמן שניתן - לעג לרש" • המכתב במלואו - בכתבה

שיתוף הכתבה
ראש עיריית כפר סבא, רפי סער. "תוכנית ששונתה בחטף על ידי המדינה" (עיריית כפר סבא)ראש עיריית כפר סבא, רפי סער. "תוכנית ששונתה בחטף על ידי המדינה" (עיריית כפר סבא)

ראשי שלוש רשויות בשרון מבקשים מהוות"ל להעניק להם פרק זמן ארוך יותר להגשת חלופה למיקומו של דפו המטרו של גוש דן, המתוכנן לקום בסמוך למושב גן חיים ולאחת השכונות בכפר סבא. השלושה, ראש עיריית כפר סבא רפי סער, ראשת המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני-גונן וראש העיר הוד השרון אמיר כוכבי, טוענים כי פרק הזמן שניתן להם לכך – בעוד כ-20 יום מהיום (חמישי), הוא "לעג לרש".

לפני כשבועיים התקיימה ישיבה של הוות"ל שבה נידונה התוכנית הארצית להקמת מטרו גוש דן, ובה נידונה בין היתר התוכנית לקו M1 של המטרו, שיעבור בתחומי שלוש הרשויות. על פי התוכנית שמקדמת המדינה, יוקם מתחם תפעול (דפו) על אדמות מועצת דרום השרון, בסמוך למושב גן חיים ולשכונה הירוקה 80 שבצפון כפר סבא. שלושת ראשי הרשויות מתנגדים לתוכנית הזו, וראש עיריית כפר סבא סער אף הכריז לא מזמן כי מדובר ב"תוכנית ששונתה בחטף על ידי המדינה".

בתום הדיון האחרון, שהתקיים בוות"ל בשיחה מרחוק, הוחלט לתת לרשויות ארכה עד לתאריך 25 באוגוסט, החודש, להגשת חלופה לתוכנית. כעת דורשים שלוש ראשי הרשויות, במכתב משותף שנשלח אל יו"ר הוות"ל, מרדכי כהן, כי משך הזמן יוארך ב-90 יום, על מנת לגבש חלופה מקצועית "השמה את טובת התושבים בראש סדר העדיפויות", לדבריהם.

לא ניתן לנו מספיק זמן להביע את ההסתייגויות הרבות לתוכנית הרסנית זו. מיותר לומר כי החלטה בסוגיה משמעותית כל כך לא יכולה להיעשות כלאחר יד ונדרשת חשיבה יסודית"

"מדובר בהחלטה שעלולה לסכן מאוד את בריאותם ואת איכות חייהם של עשרות אלפי התושבים המתגוררים בתוך המתחם המיועד ובסמוך לו", כתבו שלושת ראשי הרשויות במכתבם המשותף. "לא ניתן לנו מספיק זמן להביע את ההסתייגויות הרבות לתוכנית הרסנית זו, בשם אותם עשרות אלפי התושבים המתנגדים לה. מיותר לומר כי החלטה בסוגיה משמעותית כל כך לא יכולה להיעשות כלאחר יד ונדרשת חשיבה יסודית".

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

כאמור, הדפו אמור לקום במסגרת התוכנית להקמת מטרו גוש דן, שמקודמת בקצב מהיר, כך עושה רושם, בתקופה האחרונה. שטחו של הדפו יסתכם, כך על פי התוכניות, בכ-400 דונם. לפני כמה שבועות, טרם הדיון המדובר בוות"ל, התבטא ראש עיריית כפ"ס בחריפות נגד ההחלטה המסתמנת, ואמר: "נודע לנו כי התוכנית שונתה באופן משמעותי והיקפה גדל בצורה דרמטית, לרבות דריסה של שטחים חקלאיים ותוך פגיעה אנושה בטבע, בנוף ובריאות הירוקות של תושבי האזור, וכל זאת ללא שיתוף העירייה בשינוי שבוצע על ידי המדינה. מהלך זה ילווה אף בפגיעה באיכות חייהם של עשרות אלפי תושבים, בכפר סבא ובדרום השרון, ואני לא מתכוון לעבור על זה לסדר היום".

לקריאת המכתב במלואו לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית כפר סבאהמועצה האזורית דרום השרוןאמיר כוכבירפי סערמטרוות"להוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיותמרדכי כהןדפו מטרו גוש דןעיריית הוד השרוןאושרת גני-גונן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...