אושרה תוכנית פינוי-בינוי במתחם אבו-חצירא בבני ברק

מדובר בשכונה בעירוב שימושים, במתחם שוק פרדס כץ, שתכלול גם שטחי מסחר, גני ילדים ומסוף אוטובוסים • זוהי התוכנית השלישית למתחם,

שיתוף הכתבה
העיר בני ברק (שאטרסטוק)העיר בני ברק (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה את התוכנית המפורטת למתחם אבו-חצירא בבני ברק, הידוע גם בשם שוק פרדס כץ – בדרך להפיכת המקום למרכז עסקים מעורב שימושים, שיכלול גם שטחי מגורים, תעסוקה ומבני ציבור. 

המתחם נמצא בין הרחובות אבו-חצירא, המכבים, שלמה בן יוסף ודוד מכלוף, ומשתרע על פני כ-16.8 דונם. התוכנית המאושרת היא למעשה תוכנית התחדשות עירונית המאפשרת הקמה של שכונה חדשה במתחם – והיא מהווה עדכון לשתי תוכניות קודמות שהתייחסו לאזור זה: תוכנית בב/701, אשר קיבלה תוקף בשנת 2004, הציעה לפתח במקום מוקד תעסוקה ומסחר עם 44,000 מ"ר שטחים עיקריים ו-65,000 מ"ר שטחי שירות; תוכנית בב/814 אשר קיבלה תוקף בשנת 2009, הציעה 72 יח"ד בהיקף של כ-7,200 מ"ר שטחים עיקריים ו-6,335 מ"ר שטחי שירות - מתוך אותם שטחים מתוכנית בב/701.

התוכנית החדשה מציעה חלוקה שונה לגמרי משתי תוכניות אלו, ומעניקה משקל גדול הרבה יותר למגורים: 292 יחידות דיור, מהן 58 דירות קטנות (בשטח כולל של 30,920 מ"ר) – וכן דירות גן; 12,500 מ"ר שטחי תעסוקה, 3,800 מ"ר שטחי מסחר ו-2,100 מ"ר למבני ציבור. מבני המבוגרים במתחם ימנו שש קומות, ככל הנראה במטרה ליצור בנייה מרקמית באזור. למעשה, הבינוי לא יהיה גבוה מרף זה, למעט בניין אחד, למסחר ותעסוקה, שימנה 14 קומות ויכלול גם מסוף אוטובוסים. המתחם יוקמו גם שישה גני ילדים, המהווים את השטחים למבני הציבור.

את התוכנית יזמו והגישו יחד עיריית בני ברק וחברת אזורים. העורך הראשי שלה הוא אדריכל אלי פירשט, ממשרד מזור פירשט אדריכלים ומתכנני ערים. נציין כי את המתחם קידם במשך שנים רבות משרד הבינוי והשיכון , אך המאמצים לא הבשילו במשך תקופה ארוכה (יותר מעשור) – בין היתר בשל קושי בהשגת הסכמה לפינוי הדיירים מהמתחם.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןהתחדשות עירוניתאזוריםעיריית בני ברקמתחם אבו-חצירא בבני ברקשוק פרדס כץאדריכל אלי פירשטמשרד מזור פירשט אדריכלים ומתכנני עריםפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...