הופקדה תוכנית המתאר המקומית למתחם "שפירא הפרחים" בלוד

במקור כללה התוכנית – שאושרה לפני יותר מ-30 שנים – 181 יחידות דיור בלבד • התוכנית קובעת, בהתאם לתקן, כי 20% מהדירות יהיו דירות קטנות, בשטח של עד 80 מ"ר

שיתוף הכתבה
העיר לוד - ארכיון (שאטרסטוק)העיר לוד - ארכיון (שאטרסטוק)

360 יחידות דיור חדשות – מהן 72 יחידות דיור קטנות – במתחם "שפירא הפרחים" בשכונת גבעת הזיתים בלוד: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית המתאר המקומית למתחם מגורים חדש במזרח העיר, לא רחוק מבית הקברות הישן של העיר, על רחוב חיים  משה שפירא.

בתחום התוכנית המופקדת חלה תוכנית לד/1/425 – תוכנית למגורים שאושרה עוד בשנת 1986, וקבעה זכויות בנייה ל-181 יחידות דיור בלבד, בשטח ממוצע של 112 מ"ר עיקרי לכל יחידת דיור, ובצפיפות נמוכה של 8.5 יחידות דיור לדונם. כמו כן, היא כללה הקצאה מצומצמת יחסית של שטחי ציבור, והתוכנית החדשה והמופקדת באה לתקן זאת.

"התוכנית המוצעת מגדילה את כמות יחידות הדיור ואת שטחי הבנייה, מוסיפה חזית מסחרית, מגדילה שטחי ייעוד ציבוריים ומשפרת את מערך התנועה", נכתב בדברי ההסבר לתוכנית. למעשה, היא מגדילה את מספר יחידות הדיור פי שניים. כאמור, התוכנית קובעת עוד כי 72 מהדירות יהיו דירות קטנות – בשטח של עד 80 מ"ר, בתוספת 12 מ"ר מרפסת. 

הופקדה תוכנית המתאר המקומית למתחם "שפירא הפרחים" בלודהופקדה תוכנית המתאר המקומית למתחם "שפירא הפרחים" בלוד

התוכנית, המשתרעת על פני כ-38.2 דונם בסך הכול, מאפשרת בינוי של עד 23 קומות, ובפועל מציעה תשעה בנייני מגורים, רובם בני עשר קומות ומקצתם בני 23 קומות. התוכנית מאפשרת הקמת חזית מסחרית, שטח למבני ציבור ושטחים פתוחים על רחוב חיים משה שפירא. היא כוללת 18,768 מ"ר של מבני ציבור ו-1,600 מ"ר למסחר.

הקרקע שעליה יוקם הפרויקט היא קרקע בבעלות המדינה, העירייה וגורמים פרטיים. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה היא שהגישה את התוכנית לאישור, והיא מוגדרת כיזמית במסמכי התוכנית. העורך הראשי הוא אדריכל עדו אלונים משרד אלונים גורביץ אדריכלים בוני ערים.

לוד "מככבת" בשנים האחרונות בנתונים הקשורים להתחדשות עירונית בתחומיה, ובדו"ח המסכם של שנת 2019 מטעם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, היא ניצבה ראשונה מבחינת מספר יחידות הדיור במתחמי פינוי-בינוי שהוכרזו במסגרת מסלול הרשויות – 14,762 יחידות דיור נכללו במתחמים אלו בעיר משנת 2000 ועד לסוף השנה שעברה. פרויקטים גדולים למגורים, בבנייה חדשה, נראים הרבה פחות בעיר, ולכן הפקדת תוכנית כמו זו שבמתחם שפירא הפרחים היא נקודת ציון חשובה עבור העיר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתהוועדה המקומית לתכנון ובנייה לודמתחם שפירא הפרחים לודאדריכל עדו אלוניםתוכנית לד/1/425משרד אלונים גורביץ אדריכלים בוני ערים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...