מחוז חיפה: הופקדו שתי תוכניות להתחדשות עירונית

התוכנית הגדולה מבין השתיים, בקריית ים, כוללת 1,450 יחידות דיור ב"מתחם צבא קבע" • התוכנית השנייה, בגבעת אולגה, כוללת 274 יחידות דיור

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, איתמר בן דוד (דב גרינבלט)יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, איתמר בן דוד (דב גרינבלט)

מאות יחידות דיור חדשות במסגרת פרויקטים להתחדשות עירונית במחוז חיפה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה החליטה אתמול (ב') על הפקדת שתי תוכניות להתחדשות עירונית במחוז, אשר כוללות יחד 1,724 יחידות דיור. תוכנית אחת היא תוכנית גדולה, בשטח של 35 דונם, ב"מתחם צבא קבע" בקריית ים, והשנייה – בסמוך לצירים הראשיים בגבעת אולגה, השכונה המערבית של חדרה.

התוכנית בקריית ים ממוקמת במתחם הרחובות שדרות צה"ל מצפון, מרדכי נמיר מדרום ובן צבי ממערב, ובסמוך לצירי תנועה ראשיים, למוקדי חינוך ולשירותים ציבוריים כמו האצטדיון העירוני והעירייה. התוכנית, שהוגשה על ידי עיריית קריית ים וחברת הכשרת הישוב התחדשות עירונית , כוללת 1,450 יחידות דיור חדשות שיוקמו במקום שישה מבני 'שיכונים' בני ארבע קומות במצב תחזוקתי ירוד, ובהם כיום 224 יחידות דיור. 

לעיר קריית ים אין עתודות קרקע, ועתידה טמון בהתחדשות העירונית. מסיבה זו הקמנו את המנהלת העירונית בעיר, ואנו נמשיך לפתח את ההתחדשות העירונית בה ביתר שאת"

ממנהל התכנון נמסר כי מתוך כלל יחידות הדיור, 435 יוקצו עבור דירות קטנות. הבינוי בתוכנית החדשה כולל מבני מגורים בני שמונה קומות לצד מגדלים בני 25 ו-30 קומות, שבהם ישולבו מבני ציבור וחזיתות מסחריות. נוסף על יחידות הדיור, התוכנית כוללת הקמת בית ספר יסודי, כיכר עירונית, שטחים פתוחים וכן שימור של עצים הקיימים במתחם. בהיבט התחבורתי המתחם ממוקם בקרבת צירי תחבורה ציבורית משמעותיים במרחב העירוני בגוש הקריות. 

"התוכנית הינה בהתאם לתוכנית המתאר לקריית ים שאושרה לאחרונה", נכתב בהודעה מטעם מנהל התכנון , "ובהתאם לתוכנית הכוללת להתחדשות עירונית בעיר, שבחנה היבטים רבים כגון שטחי ציבור בנויים ופתוחים, נגישות והליכה במרחב העירוני, מקום צירי המסחר ועוד". התוכנית נערכה על ידי אדריכל עדן בר. 

בתוך כך, אישרה הוועדה המחוזית תוכנית להתחדשות עירונית במתחם הגדוד העברי בגבעת אולגה. התוכנית כוללת הקמת שני מגדלים בני 25 ו-33 קומות שבהם 274 יחידות דיור, במקום שלושה מבנים ותיקים הקיימים היום במקום, בני ארבע קומות, ובהם 36 יחידות דיור.

מחוז חיפה: הופקדו שתי תוכניות להתחדשות עירונית מחוז חיפה: הופקדו שתי תוכניות להתחדשות עירונית

 
התוכנית, בשטח של כשישה דונמים, נמצאת בצומת הרחובות הגדוד העברי והרב ניסים, רחובות ראשיים במרכז הוותיק של גבעת אולגה בחדרה, המחברים את השכונה מזרחה אל מרכז חדרה, וצפונה אל פארק הנחל ואל אזור ה"טכנודע". נוסף על יחידות הדיור, התוכנית משפרת את המרחב הציבורי באמצעות הרחבה של רחוב הגדוד העברי, שתאפשר מדרכות רחבות לטובת הולכי הרגל ונתיב תחבורה ציבורית עתידי. עוד קובעת התוכנית שטחים עבור גני ילדים ומעונות יום, וכן חזית מסחרית, שישולבו בפרויקט. 

התוכנית, ביוזמת חברת אורון נדל"ן, תואמת את תוכנית המתאר הכוללנית של חדרה שאושרה ב-2014, וכן את תוכנית המתאר להתחדשות עירונית של גבעת אולגה שאושרה לאחרונה, שקבעה את מתחם הגדוד העברי כמיועד להתחדשות. "בשל קרבתו של המתחם למצפה הכוכבים המקומי, החליטה הוועדה כי המבנה הגבוה יותר יהיה מרוחק מהמצפה כדי לא להפריע לתפקודו", נכתב בהודעה על הפקדת התוכנית, שנערכה על ידי משרד רן בלנדר אדריכלים. 

מדובר בתוכניות התחדשות עירונית שהן חלק ממהלך כולל של הוועדה המחוזית לקדם תוכניות התחדשות במחוז חיפה, לרווחת איכות החיים של התושבים. הן תורמת משמעותית לשיפור המרחב הציבורי"

מתכננת מחוז חיפה במנהל התכנון, ליאת פלד, ציינה כי "מדובר בתוכניות התחדשות עירונית שהן חלק ממהלך כולל של הוועדה המחוזית לקדם תוכניות התחדשות במחוז חיפה, לרווחת איכות החיים של התושבים. כמו כן, התוכניות תורמת משמעותית לשיפור המרחב הציבורי, הן על ידי תוספת יחידות דיור חדשות והן על ידי תוספת מבני ציבור, בתי ספר, גני ילדים פארקים ועוד". 

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן, ציין כי "תוכנית המתאר בשכונת גבעת אולגה, שאותה מימנה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אשתקד, ממשיכה להתממש לשמחתנו. מספר יחידות הדיור עתידות לגדול אופן משמעותי, וכך גם שטחי הציבור והמסחר - דבר שיאפשר לשכונה להתחדש ולהתפתח כבר בעתיד הקרוב. 

אני רוצה לברך גם את העיר קריית ים על הפקדת התוכנית, שתאפשר את חידוש מרכז העיר והוספת מאות יחידות דיור לעיר הפריפריאלית, אשר לה אין עתודות קרקע, ועתידה טמון בהתחדשות העירונית. מסיבה זו הקמנו את המנהלת העירונית בעיר, ואנו נמשיך לפתח את ההתחדשות העירונית בה ביתר שאת".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפההכשרת הישובליאת פלדעיריית קריית יםאיתמר בן דודחיים אביטןמתחם הגדוד העברי בגבעת אולגהמתחם צבא קבע בקריית יםאדריכל עדן ברקבוצת אורון אחזקות והשקעותמשרד רן בלנדר אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...