תדהר והראל יקימו את קומפלקס הקריה האקדמית אונו

הקומפלקס, שיכלול כ-54,000 מ"ר שטחים בנויים, יאחד את כלל יחידות המכללה, כולל הקמפוס החרדי באור יהודה

שיתוף הכתבה
גיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר ויו"ר הדירקטוריון (רונן אקרמן)גיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר ויו"ר הדירקטוריון (רונן אקרמן)

חברת הבנייה תדהר וקבוצת הביטוח הראל הודיעו היום (ד') כי יקימו את הקומפלקס החדש של הקריה האקדמית אונו, על פני מגרש בשטח של 13.7 דונם בסמוך לצומת סביון. את הקרקע שעליה יוקם הקומפלקס רכשו השתיים אמש, בעסקת מזומן, מיעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלי חברת אאורה , תמורת 100 מיליון שקל.

חברת תדהר עצמה תתכנן ותבנה את הפרויקט, שיאחד למתחם אחד את שלוחות הקריה האקדמית אונו הפועלות ברחבי בקעת אונו, כולל הקמפוס החרדי באור יהודה, לא רחוק ממקומו של הקמפוס המרכזי כיום. הקומפלקס יכלול כ-54,000 מ"ר של שטח בנוי עבור קמפוס אקדמי מתקדם, מעונות סטודנטים ומשרדים. עלות ההקמה נאמדת ביותר מ-550 מיליון שקל. 

מדובר בעסקה ייחודית שאותה אנו מובילים משלב רכישת הקרקע ועד למסירת הקומפלקס האקדמי, שהשלמתו מתוכננת לקראת פתיחת השנה האקדמית ב-2023"

על פי התוכניות, שתי החברות ישכירו את הקומפלקס למכללה למשך 25 שנה, עם סיום העבודות. מהחברות נמסר כי דמי השכירות השנתיים בגין מבנה המכללה לבדו, אשר יכלול כ-30,000 מ"ר שטח בנוי, מוערכים בכ-22 מיליון שקל בשנה.

נספר עוד כי המיזם המשותף של תדהר והראל נבחר על ידי הקריה האקדמית אונו בסיומו של משא ומתן שבו השתתפו שש קבוצות. במעמד החתימה סיכמו תדהר, הראל והקריה האקדמית אונו על הקמת קרן מלגות לעשור הקרוב עבור סטודנטים מהפריפריה, בהיקף של שני מיליון שקל - סכום שיוקצה לכ-100 סטודנטים. את קבוצת תדהר והראל ייצגו בעסקה עו"ד אפי לוי וסיוון רוזנברג ממשרד עו"ד עמית-פולק-מטלון; את הקריה האקדמית אונו ייצגו בעסקה עו"ד אמיר עמר, עו"ד יעקב כהן ועו"ד אמנון קולבק ממשרד AYR.

בתדהר מציינים כי עסקה זו נחתמת "בתקופת שיא של עשייה", לאחר שבימים האחרונים סיימה להקים את קומפלקס מייקרוסופט החדש, בהיקף של 100,000 מ"ר, באזור התעשייה בהרצליה פיתוח - בתוך ארבע שנים ממועד רכישת הקרקע.

קומפלקס הקריה האקדמית הינו סנונית ראשונה בשיתוף פעולה ארוך טווח, שיביא לידי מימוש את יכולותיהן של שתי החברות העוצמתיות בתחומן בשוק"

גיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר ויו"ר הדירקטוריון: "אנו גאים לבנות את הקומפלקס החדש של הקריה האקדמית אונו, וליצור קרקע פורייה לחינוך דור העתיד של מדינת ישראל בתנאים הטובים ביותר וברמה הגבוה ביותר שיש. מדובר בעסקה ייחודית שאותה אנו מובילים משלב רכישת הקרקע ועד למסירת הקומפלקס האקדמי, שהשלמתו מתוכננת לקראת פתיחת השנה האקדמית ב-2023.

השותפות של תדהר והראל, עם יכולות גבוהות - כל אחת בתחומה, מאפשרת לנו לפרוץ יחד קדימה ולקחת את תחום המניבים המתפתח בשתי החברות אל הרמה הבאה. יכולות הייזום, התכנון והביצוע שפיתחנו לאורך השנים, בשילוב העוצמה של הראל, הן הבסיס לתוכנית פיתוח משמעותית אשר צופה עשור קדימה".

סמי בבקוב, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת ההשקעות בהראל: "בתחילת חודש מרץ האחרון חתמה הראל עם תדהר על שיתוף פעולה אסטרטגי, ראשון מסוגו בישראל, לטובת ייזום, פיתוח והרחבת תיק המניבים של מוצרי החיסכון ארוך הטווח שמנהלת החברה, במטרה לגוון את תיק הנדל"ן של עמיתי הראל.

קומפלקס הקריה האקדמית הינו סנונית ראשונה בשיתוף פעולה ארוך טווח, שיביא לידי מימוש את יכולותיהן של שתי החברות העוצמתיות בתחומן בשוק".

הקמפוס החדש והמודרני ישלב את הטכנולוגיות החדשות ביותר עם דרכי ההוראה המתקדמות, ויעניק חווית לימודים שטרם נראתה בישראל"

רנן הרטמן, מנכ"ל ומייסד הקריה האקדמית אונו: "אנו שמחים ונרגשים לפתוח את הקמפוס הרב-תרבותי הראשון בישראל, אשר יאגד בתוכו את כלל המגזרים והתרבויות ולמעשה יתמודד עם האתגרים של מדינת ישראל לעשורים הקרובים. במסגרת מהלך זה ימוזגו הקמפוס החרדי והכללי, וזו תהיה הפעם הראשונה שבה קמפוס חרדי יופעל לצד חילוני.

אנו מאמינים שמהאקדמיה תצא הבשורה כיצד ניתן לחיות זה לצד זה ולעצב מדיניות שתדע להתמודד עם האוכלוסיות השונות ולהעצים אותן, מבלי לפגוע באורחות חייהם. הקמפוס החדש והמודרני ישלב את הטכנולוגיות החדשות ביותר עם דרכי ההוראה המתקדמות, ויעניק חווית לימודים שטרם נראתה בישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אאורהיעקב אטרקצ'יהקריה האקדמית אונוקבוצת תדהרגיל גבעהקמפוס החדש של הקריה האקדמית אונוקבוצת הראל ביטוח ופיננסיםרנן הרטמןסמי בבקוב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...