הלמ"ס: נוכחות העובדים בענף הבינוי היא הגבוהה במשק; 30% פוטרו או הוצאו לחל"ת עד כה

עוד עולה מנתוני סקר מצב העסקים כי בשליש הראשון של אפריל חלה עלייה של 5.8% במספר העובדים המגיעים לעבודה, וירידה של 0.4% בעובדים שפוטרו או הוצאו לחל"ת

שיתוף הכתבה
ענף הבנייה. יותר ממחצית העובדים מגיעים לעבודה בעיצומו של המשבר (שאטרסטוק)ענף הבנייה. יותר ממחצית העובדים מגיעים לעבודה בעיצומו של המשבר (שאטרסטוק)

החרגת ענף הבנייה מהוראות המשק לשעת חירום סייעה לו לשמור על מצבת העובדים הגבוהה ביותר במשק במקום העבודה: כך עולה מתוצאות סקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בנוגע למצב העסקים בעת התפשטות נגיף הקורונה. על פי הסקר, שנעשה בפעם השלישית מאז שפרץ המשבר, שיעור העובדים שהגיעו לעבודה בענף עומד על 55.2%, זאת לעומת 49.2% בענפי התעשייה, לדוגמה.

הלמהלמ

כידוע, הענף מתמודד עם קשיים לא פשוטים בתקופה זו, בשל הירידה בכמות העובדים – ומביאה בעקבות כך גם להאטה בקצב העבודות. גם ההתעניינות מצד הרוכשים פחתה משמעותית בתקופת משבר הקורונה, באופן טבעי, ונראה שהקצב בענף נעצר משמעותית. אך הנתונים של הלמ"ס מראים שההתעקשות להגדיר את ענף הבנייה כענף חיוני, הותירה בכל זאת את הענף בחיים, עם לא מעט תקווה לעתיד.

הנתונים שפורסמו אתמול (ב') מראים כי לצד העובדה שמספר העובדים המגיעים לאתרי הבנייה עומד על יותר מ-55% נכון לתחילת השליש השלישי של חודש אפריל, 29.8% פוטרו או הוצאו לחל"ת. מספר העובדים שהמשיכו לעבוד – אך עשו זאת מהבית בלבד (מספר זה נמוך, באופן טבעי, בשל אופי העבודה בענף) עמד על 2.4%.

הסקר מציג גם את נתוני השינוי במצב התעסוקה בתקופה שבין 31 למרץ ל-22 באפריל, כלומר לאורך שני השלישים הראשונים של החודש. על פי נתונים אלו, נרשמה עלייה של 5.8% במצבת העובדים שהגיעו לעבודה בענף הבנייה, לצד ירידה מזערית בעובדים שהוצאו לחל"ת או פוטרו (0.4%). במקביל נרשמה ירידה בשיעור העובדים מהבית (2.1%). 

הלמהלמ
נתון נוסף מציג את גודל הירידה בנפחי העבודה בענף – ומכך גם את ההתכווצות ברווחי העוסקים בתחום (כפי שקרה בכל ענפי המשק). כך, הסקר מראה כי רוב העסקים בענף הבינוי מדווחים על פגיעה בשיעור של 75-30% בפדיון לאורך המשבר. כ-15% מהעסקים הצהירו כי נרשמה אצלם  פגיעה חמורה, של עד 100% בפדיון. 

הגל השלישי של סקר מצב העסקים שביצעה הלמ"ס פנה ל-1,312 עסקים, ושיעורי ההשבה עמדו על 70%. על פי נתוני הלשכה הקיף הסקר, באמצעות העסקים השונים שהשתתפו בו, כ-1,241,000 שכירים, שהם כ-30% מסך השכירים במשק.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהענף הנדל"ןפועלי בנייןמשבר הקורונהסקר החברות של בנק ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...